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タグ
Insider_CB_Import wakasa 2015-11ドラゴンズミラー
キャラクター名
シェルフィ
属性
秩序にして善
プレイヤー名
wakasa
最終更新
2015/11/01 16:07
レベル
4
クラス
Monk
神格
 
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
Elf
サイズ
中型
年齢
 
性別
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
11
5
2
4
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
22
12
6
2
2
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
7
7
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
10
【筋】
【筋力】
 
2
15
【耐】
【耐久力】
+2
4
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
17
12
2
2
 
1
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
15
受動〈看破〉   10+
5
17
受動〈知覚〉   10+
7
特殊な感覚
 
20
【敏】
【敏捷力】
+5
7
10
【知】
【知力】
 
2
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
19
12
5
1
 
1
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
2
0
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
16
【判】
【判断力】
+3
5
8
【魅】
【魅力】
-1
1
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
17
12
3
1
 
1
 
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
42
 
 
9
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
2
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Elf


Flavor: Unmatched archers, cunning explorers, protectors of the wild forests
Size: Medium
Speed: 7 squares
Vision: Low-light
Ability Scores: +2 Dexterity, +2 Intelligence or +2 Wisdom
Languages: Common, Elven
Elven Weapon Proficiency:You gain proficiency with the longbow and the shortbow.

Group Awareness:You grant non-elf allies within 5 squares of you a +1 racial bonus to Perception checks.

Elven Accuracy:You have the elven accuracy power.

Fey Origin:Your ancestors were native to the Feywild, so you are considered a fey creature for the purpose of effects that relate to creature origin.

Wild Step:You ignore difficult terrain when you shift.

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
2
0
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
2
0
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
1
〈威圧〉 【魅】
1
 
なし
0
9
〈運動〉 【筋】
2
+5
0
2
12
〈隠密〉 【敏】
7
+5
0
0
13
〈軽業〉 【敏】
7
+5
0
1
5
〈看破〉 【判】
5
 
なし
0
1
〈交渉〉 【魅】
1
 
なし
0
4
〈持久力〉 【耐】
4
 
0
0
1
〈事情通〉 【魅】
1
 
なし
0
7
〈自然〉 【判】
5
 
なし
2
2
〈宗教〉 【知】
2
 
なし
0
7
〈知覚〉 【判】
5
 
なし
2
5
〈地下探検〉 【判】
5
 
なし
0
10
〈治療〉 【判】
5
+5
なし
0
7
〈盗賊〉 【敏】
7
 
0
0
1
〈はったり〉 【魅】
1
 
なし
0
2
〈魔法学〉 【知】
2
 
なし
0
2
〈歴史〉 【知】
2
 
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Monk

Flavor: “You fight well, but without discipline and focus, you will fall.”
Key Abilities: Dexterity, Strength, Wisdom
Implements: Ki focuses, weapons with which you\'re proficient
Armor Proficiencies: Cloth
Weapon Proficiencies: Club, dagger, monk unarmed strike, quarterstaff, shuriken, sling, spear
Bonus to Defense: +1 Fortitude, +1 Reflex, +1 Will
Hit Points at 1st Level: 12+ Constitution Score
Hit Points per Level Gained: 5
Healing Surges: 7+ Constitution Modifier
Trained Skills: From the class skills list below, choose 4 trained skills at 1st level.
Class Skills: Acrobatics (Dex), Athletics (Str), Diplomacy (Cha), Endurance (Con), Heal (Wis), Insight (Wis), Perception (Wis), Religion (Int), Stealth (Dex), Thievery (Dex)
Build Options: Centered Breath Monk, Iron Soul Monk, Stone Fist Monk
_PARSED_CLASS_FEATURE: Monastic Tradition, Unarmed Combatant, Unarmored Defense
Role: Striker. You typically eschew weapons in favor of unarmed attacks, and you avoid armor in favor of maneuverability and agility. Few can match your speed and poise on the battlefield. Your powers are more than simple attacks; they are complex forms that allow you to strike and move with unmatched grace. You lean toward controller as a secondary role.
Implement: Monks usually channel their psionic energy through an item called a ki focus, which is a wooden practice weapon, prayer beads, a manual of lore, or some other object a monk studies or uses during training or meditation. After you attune yourself to a ki focus, you can use it as an implement when it is on your person (see the “Ki Focuses” sidebar).

When you wear or hold your ki focus, you can add its enhancement bonus to the attack rolls and the damage rolls of monk powers and monk paragon path powers that have the implement keyword. You can also add its enhancement bonus to the attack rolls and the damage rolls of weapon attacks you make using a weapon with which you\'re proficient.

You can also use a weapon with which you\'re proficient as an implement. When wielding the weapon as an implement, the weapon\'s characteristics?proficiency bonus, damage die, and weapon properties like defensive or high crit?are irrelevant to your implement powers.

If you have both a magic ki focus and a magic weapon, you choose before you use an attack power whether to draw on the magic of the ki focus or the weapon. Your choice determines which enhancement bonus, critical hit effects, and magic item properties and powers you can apply to that power. You can\'t, for example, use the enhancement bonus of your ki focus and the critical hit effect of your magic weapon with the same attack.
Short Description: Channeling psionic energy within yourself, you fortify your body and sharpen your mind.
習得言語
Common.
Elven.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
Monk unarmed strike
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
7
0
2
3
1
1
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d8
1
0
0
1
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
0
 
その他の修正等
Off-Hand
 
【武器2】
Sling
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
9
5
2
2
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d6
5
5
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
単純
0
 
その他の修正等
Load Free
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
2
0
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Cloth Armor (Basic Clothing) Shockweave Armor +1
AC計 強化 種族 クラス
1
0
1
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
敏/知
 
 
4
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth.
武器
Longbow. Shortbow. Club. Dagger. Monk unarmed strike. Quarterstaff. Shuriken. Sling. Spear.
装具
Ki Focuses. Proficient Weapons. Club. Dagger. Spear. Staff. Sling. Shortbow. Longbow. Shuriken. Monk unarmed strike.
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
43 gp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
4
3750
5500
魔法の装備・パワー
【武器1】
Monk unarmed strike
重量
0
パワー
 
 

【武器2】
Sling
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Cloth Armor (Basic Clothing) Shockweave Armor +1
重量
4
パワー
Property:You gain resist 5 lightning.

Power:Power * Encounter (Free Action)
Trigger: You take lightning damage.
Effect: Until the end of the encounter, this armor\'s daily power gains a +1 bonus to the attack roll and deals 1d10 extra lightning damage.
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
 
重量
 
パワー
 
 

【脚】
Acrobat Boots
重量
0
パワー
Property:You gain a +1 item bonus to Acrobatics checks.

Power:Power * At-Will (Minor Action)
You stand up from prone.
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
 
重量
 
パワー
 
 

【首】
Brooch of Shielding +1
重量
0
パワー
Property:Gain resist 10 force.

Power:Power * Daily (Immediate Interrupt)
Use this power when you are hit by an area, close, or ranged attack. Gain resist to all damage equal to the brooch\'s resist force value against that attack.
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
Mighty Strike Ki Focus +1
重量
 
パワー
Property:Your Flurry of Blows power deals 1 extra damage when it is triggered by an attack using this ki focus.
Power * Daily (Free Action)
Trigger: You hit an enemy with a melee attack using this ki focus.
Effect: Until the end of your next turn, you ignore the enemy\'s immunities and resistances.
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Mighty Strike Ki Focus +1
0
1
0
Adventurer
33
1
33
Potion of Healing
0
2
0
Sling Bullets
5
1
5
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
0
記入済防具重量計
4
総重量
42
特技
Ki Focus Expertise:You gain a +1 feat bonus to implement attack rolls and weapon attack rolls that you make with your ki focus.
In addition, you gain a +1 bonus to the damage rolls of attacks that you make with your ki focus against a bloodied enemy. Both of these bonuses increase to +2 at 11th level and +3 at 21st level.

Resilient Focus:You gain a +2 feat bonus to saving throws.

Unarmored Agility:You gain a +2 feat bonus to AC while wearing either cloth armor or no armor.

(テーマ枠の代替)イニシアチブ強化:イニシアチブ判定に+4の特技ボーナス
 
無限回パワー
Melee Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Centered Flurry of Blows

~ Your fists become a blur as you follow up your initial attack with another, shifting your foes\' positions to your advantage. ~

At-Will ◆ Psionic
No Action   Melee 1
Trigger: You hit with an attack during your turn
Target: One creature
Level 11: One or two creatures
Level 21: Each enemy adjacent to you
Effect: The target takes damage equal to 2 + your Wisdom modifier, and you slide it 1 square to a square adjacent to you, or 1 square in any direction if the target wasn\'t targeted by the triggering attack.
Special: You can use this power only once per round.
Dragon\'s Tail

~ Your hand lashes out like a dragon\'s tail, and with the lightest touch unleashes power that knocks your foe to the ground. ~

At-Will ◆ Full Discipline, Implement, Psionic
Standard Action   Melee touch
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. Fortitude
Hit: 1d6 + Dexterity modifier damage, and you knock the target prone.
Level 21: 2d6 + Dexterity modifier damage.
Level: 1
Dragon\'s Tail [Movement Technique]

~ Your hand lashes out like a dragon\'s tail, and with the lightest touch unleashes power that knocks your foe to the ground. ~

At-Will ◆ Full Discipline, Psionic
Move Action   Melee 1
Target: One ally or one prone enemy
Effect: You swap places with the target.
Steel Wind [Movement Technique]

~ You streak across the battlefield, then channel a multiple assault against foes that thought themselves out of your reach. ~

At-Will ◆ Full Discipline, Psionic
Move Action   Personal
Effect: You are no longer marked. You move your speed + 2.
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Elven Accuracy

~ With an instant of focus, you take careful aim at your foe and strike with the legendary accuracy of the elves. ~

Encounter ◆ Weapon
Free Action   Personal
Trigger: You make an attack roll and dislike the result.
Effect: Reroll the attack roll. Use the second roll, even if it\'s lower.
 
Scattering of Leaves [Movement Technique]

~ You drive two enemies back with quick strikes, then use the momentum of your attacks to scatter other foes. ~

Encounter ◆ Full Discipline, Psionic
Move Action   Personal
Effect: You make an Athletics check to jump with a +5 power bonus. You are considered to have a running start, and the distance of the jump isn\'t limited by your speed.
 
Harmonious Discipline

~ A specific sequence of disciplined breathing enhances both your defense and your offense. ~

Encounter ◆ Psionic
Minor Action   Personal
Effect: You gain temporary hit points equal to your Wisdom modifier. When you have no temporary hit points remaining, you gain a bonus to the damage roll of your next melee attack before the end of your next turn. The bonus equals your Wisdom modifier.
Level: 2
 
Wind Through the Willows

~ You move like a furious wind through the line of your enemies, hobbling them. ~

Encounter ◆ Full Discipline, Implement, Psionic
Standard Action   Close blast 3
Target: Each creature in the blast
Attack: Dexterity vs. Reflex
Hit: 2d8 + Dexterity modifier damage, and the target is slowed and cannot charge until the end of your next turn.
Effect: You shift up to 3 squares to a square in the blast or adjacent to it.
Level: 3
 
Wind Through the Willows [Movement Technique]

~ You move like a furious wind through the line of your enemies, hobbling them. ~

Encounter ◆ Full Discipline, Psionic
Move Action   Melee 1
Target: One creature
Effect: You shift 1 square and slide the target 1 square, swapping places.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Spinning Leopard Maneuver

~ Maintaining perfect balance, you weave a deadly path through the fray, dealing kicks and punches to each foe you pass. ~

Daily ◆ Implement, Psionic
Standard Action   Melee 1
Effect: You shift your speed and can make the following attack once against each enemy that you move adjacent to during the shift.
Target: One enemy
Attack: Dexterity vs. Reflex
Hit: 2d6 + Dexterity modifier damage.
Miss: Half damage.
Level: 1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式