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Insider_CB_Import
キャラクター名
Huru
属性
秩序にして善
プレイヤー名
ほむら
最終更新
2016/02/11 02:24
レベル
7
クラス
Barbarian
神格
 
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
Half-Orc
サイズ
中型
年齢
 
性別
 
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
7
4
3
0
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
23
13
10
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
6
6
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
20
【筋】
【筋力】
+5
8
11
【耐】
【耐久力】
 
3
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
21
13
5
2
 
1
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
14
受動〈看破〉   10+
4
14
受動〈知覚〉   10+
4
特殊な感覚
 
18
【敏】
【敏捷力】
+4
7
8
【知】
【知力】
-1
2
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
19
13
4
0
 
1
1
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
8
5
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
5
5
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
12
【判】
【判断力】
+1
4
10
【魅】
【魅力】
 
3
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
15
13
1
0
 
1
 
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
62
31
15
8
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/レ
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
[冷気]5
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

ハーフオーク

ハーフオークのしぶとさ:遭遇で初めて重傷になった場合、一時hp10を得る.
迅速突撃:突撃時、移動速度+2

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
8
5
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
5
5
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
8
5
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
5
5
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
7
〈威圧〉 【魅】
3
 
なし
4
12
〈運動〉 【筋】
8
+5
-1
0
6
〈隠密〉 【敏】
7
 
-1
0
12
〈軽業〉 【敏】
7
+5
-1
1
4
〈看破〉 【判】
4
 
なし
0
3
〈交渉〉 【魅】
3
 
なし
0
4
〈持久力〉 【耐】
3
 
-1
2
3
〈事情通〉 【魅】
3
 
なし
0
9
〈自然〉 【判】
4
+5
なし
0
2
〈宗教〉 【知】
2
 
なし
0
4
〈知覚〉 【判】
4
 
なし
0
4
〈地下探検〉 【判】
4
 
なし
0
4
〈治療〉 【判】
4
 
なし
0
6
〈盗賊〉 【敏】
7
 
-1
0
3
〈はったり〉 【魅】
3
 
なし
0
2
〈魔法学〉 【知】
2
 
なし
0
2
〈歴史〉 【知】
2
 
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Barbarian

Flavor: “My strength is the fury of the wild.”
Key Abilities: Strength, Constitution, Charisma
Armor Proficiencies: Cloth, leather, hide
Weapon Proficiencies: Simple melee, military melee
Bonus to Defense: +2 Fortitude
Hit Points at 1st Level: 15+ Constitution Score
Hit Points per Level Gained: 6
Healing Surges: 8+ Constitution Modifier
Trained Skills: From the class skills list below, choose 3 trained skills at 1st level.
Class Skills: Acrobatics (Dex), Athletics (Str), Endurance (Con), Heal (Wis), Intimidate (Cha), Nature (Wis), Perception (Wis)
Build Options: Rageblood Barbarian, Thaneborn Barbarian, Thunderborn Barbarian, Whirling Barbarian
_PARSED_CLASS_FEATURE: Barbarian Agility, Feral Might, Rage Strike, Rampage
Role: Striker. You use powerful two-handed weapons to deal serious damage to your enemies. Your physical power and daunting presence can cause foes to cower before you, and you can temporarily increase your abilities by harnessing great bursts of terrifying rage. Depending on your choice of class features and powers, you lean toward either defender or leader as a secondary role.
Short Description: You are a proud and fierce warrior, dealing out powerful blows with your mighty weapon.
習得言語
共通語
巨人語
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
Double axe Frost Brand Weapon +2
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
10
5
3
2
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d10
5
5
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
上級
15
 
その他の修正等
Stout
 
【武器2】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
8
5
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
5
5
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
8
5
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
5
5
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Hide Armor Screaming Armor +2
AC計 強化 種族 クラス
6
3
3
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
敏/知
-1
 
25
7
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth. Leather. Hide.
武器
Club. Dagger. Javelin. Mace. Sickle. Spear. Greatclub. Morningstar. Quarterstaff. Scythe. Spiked gauntlet. Talid. Widow
装具
 
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
40 gp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
7
10000
13000
魔法の装備・パワー
【武器1】
Double axe Frost Brand Weapon +2
重量
15
パワー
Property:While holding this weapon, you have fire resistance equal to 3 + twice the weapon\'s enhancement bonus.

Power:Attack Power (Cold) * Encounter (Standard Action)
Attack: Close blast 3 (creatures in the blast); the weapon\'s level + 3 vs. Reflex
Hit: 1d10 cold damage, and the target is immobilized (save ends).
 

【武器2】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Hide Armor Screaming Armor +2
重量
25
パワー
Property:Gain an item bonus to Intimidate checks equal to the enhancement bonus of this armor.

Power:Power (Fear) * Encounter (Minor Action)
An enemy within 5 squares of you a -2 penalty to attack rolls until the end of your next turn.
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
Iron Armbands of Power (heroic tier)
重量
0
パワー
Property:Gain a +2 item bonus to melee damage rolls.
 

【脚】
Acrobat Boots
重量
0
パワー
Property:You gain a +1 item bonus to Acrobatics checks.

Power:Power * At-Will (Minor Action)
You stand up from prone.
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
 
重量
 
パワー
 
 

【首】
Frostwolf Pelt +1
重量
0
パワー
Property:You gain resist 5 cold.

Power:Power * Daily (Immediate Reaction Action)
Trigger: An enemy adjacent to you hits you.
Effect: The triggering enemy is knocked prone.
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Elixir of Aptitude (heroic tier)
0
2
0
Talent Shard (level 8)
0
2
0
Potion of Healing
0
1
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
15
記入済防具重量計
25
総重量
40
特技
Weapon Proficiency (Double axe):You gain proficiency with the Double axe.

Axe Expertise:You gain a +1 feat bonus to weapon attack rolls you make with an axe. This bonus increases to +2 at 11th level and +3 at 21st level.
Also, when rolling damage for a weapon attack you make with an axe, you can reroll one damage die that results in a 1, but you must use the second result.

Rising Fury:When you reduce an enemy to 0 hit points, you gain a +2 feat bonus to weapon damage rolls until the end of your next turn. The bonus increases to +3 at 11th level and +4 at 21st level.

Swift Slayer:When you use Whirling Slayer to shift, you can shift a number of squares equal to your Dexterity modifier, instead of 2 squares.
 
無限回パワー
Melee Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
ワーリング・レンド

[無限回] ◆ [原始], [武器]
標準アクション   近接・武器
必要条件: 2つの近接武器を使用していなければならない.
目標: クリーチャー1体
攻撃: 筋力 vs. AC (主武器)
ヒット: 1d10 + 9 ダメージ, 使用者に隣接する、目標以外の敵1体は 1d10 (副武器)を受ける. 使用者が激怒中ならば、いずれのダメージ・ロールにも使用者の【敏捷力】修正値を加えること.
Howling Strike

~ With a blood-freezing scream, you throw yourself into the fray. ~

At-Will ◆ Primal, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Requirement: You must be wielding a melee weapon in two hands.
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + 1d6 + Strength modifier damage.
Level 11: 1[W] + 2d6 + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + 3d6 + Strength modifier damage.
Special: When charging, you can use this power in place of a melee basic attack. If you are raging, you can move 2 extra squares as part of the charge.
Level: 1
 
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
フューリアス・アソ\ールト

[遭遇毎] ◆
フリー・アクション   使用者
トリガー: 使用者が敵にヒットを与える.
効果: 1d10の追加ダメージを与える.
 
ワーリング・ランジ

[遭遇毎] ◆ [原始][武器]
フリー・アクション   近接・1
Trigger: Your attack reduces an enemy to 0 hit points
Effect: You shift 2 squares and then deal 1[W] damage (off-hand weapon) to an enemy adjacent to you that you can see.
 
Whirling Frenzy

~ Someone will bleed after every strike of this frenzy. You prefer to see your enemy\'s blood but are prepared to see your own. ~

Encounter ◆ Primal, Weapon
Standard Action   Close burst 1
Requirement: You must be wielding two melee weapons.
Target: Each creature in the burst
Attack: Strength vs. AC (main weapon)
Whirling Slayer: The attack can target Reflex instead of AC.
Hit: 1[W] + 1[W] (off-hand weapon) + Strength modifier damage.
Miss: You take 1d6 damage, with no modifiers.
Level: 1
 
Shrug It Off

~ With a brutal shake of your head, you slough off a hindrance before it can affect you. ~

Encounter ◆ Primal
Immediate Reaction   Personal
Trigger: You are subjected to an effect that a save can end
Effect: You make a saving throw against the triggering effect. If you succeed, you shift 1 square as a free action.
Level: 2
 
Whirling Step

~ You strike out and keep moving. As you pass, many enemies bleed. ~

Encounter ◆ Primal, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Requirement: You must be wielding two melee weapons.
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC (main weapon)
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Effect: You shift 2 squares. If the attack hit, you deal 1[W] damage (off-hand weapon) to one or two enemies that are adjacent to you at some point during the shift.
Whirling Slayer: The number of squares you shift equals your Dexterity modifier.
Level: 3
 
Timely Dodge

~ Something out of the corner of your eye causes you to step out of the way of danger. ~

Encounter ◆ Primal, Weapon
Immediate Interrupt   Personal
Level: 6
Trigger: An enemy targets you with an attack.
Effect: You shift up to half your speed. The triggering enemy can choose a new target for the attack if you are now out of range.
Prerequisite: You must be trained in Acrobatics.
 
Slash and Slash Again

~ You strike hard and then lay into enemies all around you. ~

Encounter ◆ Primal, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Requirement: You must be wielding two melee weapons.
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC (main weapon)
Hit: 2[W] + Strength modifier damage. Until the start of your next turn, you can use a free action to deal 1[W] damage (off-hand weapon) to any enemy that starts its turn adjacent to you.
Whirling Slayer: Add your Dexterity modifier to the offhand weapon damage.
Level: 7
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Rage Drake\'s Frenzy

~ You slam your weapon into your wounded foe, and the rage drake\'s spirit fills you. You erupt in violence, swinging furiously at a new foe as soon as the last one falls. ~

Daily ◆ Primal, Rage, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC. If the target is bloodied, you gain a +2 bonus to the attack roll.
Hit: 3[W] + Strength modifier damage.
Miss: Half damage.
Effect: You enter the rage of the rage drake. Until the rage ends, once per round when you reduce an enemy to 0 hit points, you can make a melee basic attack as a free action.
Level: 1
 
Rage Strike

~ You channel your primal rage into a devastating attack. ~

Daily (Special) ◆ Primal, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Requirement: You must be raging and have at least one unused rage power.
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC. To make this attack, you expend an unused barbarian rage power.
Hit: You deal damage based on the level of the rage power you expend:
1st level 3[W] + Strength modifier
5th level 4[W] + Strength modifier
9th level 5[W] + Strength modifier
15th level 6[W] + Strength modifier
19th level 7[W] + Strength modifier
20th level 7[W] + Strength modifier
25th level 8[W] + Strength modifier
29th level 9[W] + Strength modifier
Miss: Half damage.
Special: You can use this power twice per day.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式