特技 |
《儀式修得者》:儀式を修得、執行できる.
《Shielding Word》:ヒーリング・ワードの目標は使用者のターン開始時まで、すべての防御値に+2(無名)ボーナスを得る.
《無双の頑健》:頑健防御値+4(特技)および継続的ダメージに対する抵抗9を得る.
《無双の意志》:意志防御値+4(特技)および幻惑か朦朧に対してターン開始時にSTを行える(これは通常ならST終了できないものでも).
《武器装具練達》:1種類の武器グループと、1種類の装具を選択する.選択した武器グループと装具の攻撃ロールに+3の特技・ボーナスを得る.
武器:メイス
装具:聖印
《セーヴ強化》:すべてのST+2(特技).
《回復回数追加》:1日の回復力使用回数を2回増やす.
《上級装具習熟》(正確性の聖印):聖印による[装具]攻撃ロールに+1のボーナスを得る.
《戦場の判断力》: イニシアチブ判定を【敏捷】の代わりに【判断】で行なう.
《危険感知》: イニシアチブ判定を行なう際、2回ロールを行って高い方の結果を採用する.
《技能\パワー》:インサイトフル・リポスト習得
《Greater Divine Fortune》:ディヴァイン・フォーチュンのボーナスは+3となる.
《より大いなる幸運》:ディヴァイン・フォーチュンは使用者のみを対象とするものから、近接範囲・爆発1に変化し、君と爆発範囲内の味方すべてに影響を及ぼす.
《類稀なる癒し手》:ヒーリング・ワードのパワーを使用する際、1体ではなく2体の目標を回復させることができる.(味方2体でも、味方1体と自身でも良い)
《神話級頑健》:頑健防御値+4(無名).
《特級イニシアチブ》:イニシアチブ判定+8(特技).
《神話級意志》:意志防御値+4(無名).
《栄光の伝道者》:遭遇毎に2回チャネル・ディヴィニティのパワーを使用できる.ただし同じパワーを2回使用してはならない.
《Perfect Recovery》:アクションポイントを使用し、追加のアクションを行なう際にセーヴで終了できる1つの効果を終了できる. |
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無限回パワー |
Melee Basic Attack
~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~
At-Will ◆ Weapon
Standard Action Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage. |
Ranged Basic Attack
~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~
At-Will ◆ Weapon
Standard Action Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage. |
Fell Strike
[無限回] ◆ [信仰][武器][恐怖][影]
標準アクション 近接1
目標: クリーチャー1体
攻撃: +33 vs. AC
ヒット: 2d10 + 13ダメージ.目標は伏せ状態になる.
特殊: 突撃時、このパワーを近接基礎攻撃の代わりに使用できる. |
ブランド・オヴ・ザ・サン
[無限回] ◆ [信仰][武器][光輝]
標準アクション 近接1
目標: クリーチャー1体
攻撃: +33 vs. AC
ヒット: 2d10 + 13[光輝]ダメージ.
効果: 自身か5マス以内の味方1体は1回のセーヴィングスローを行うことができる. |
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遭遇毎パワー |
ナック・フォー・サクセス
[遭遇毎]
マイナー・アクション 近接範囲・爆発5
目標:使用者または爆発の範囲内の味方1体
効果:以下のうち1つを選択すること。
◆目標は1回のセーヴィング・スローを行なう。
◆目標は1回のフリー・アクションとして2マスまでのシフトを行なう。
◆目標は、目標が目標の次のターンの終了時までに行なう次の1回の攻撃ロールに、+2のパワー・ボーナスを得る。
◆目標は、目標が目標の次のターンの終了時までに行なう次の1回の技能\判定に、+4のパワー・ボーナスを得る。 | |
Divine Fortune
Encounter ◆ Channel Divinity, Divine
Free Action Personal
Effect: You gain a +1 bonus to your next attack roll or saving throw before the end of your next turn.
Special: You can use only one channel divinity power per encounter. | |
Healer\'s Mercy
Encounter ◆ Divine, Healing
Standard Action Close burst 5
Channel Divinity: You can use only one channel divinity power per encounter
Target: Each bloodied ally in the burst
Effect: Each target can spend a healing surge. You are weakened until the end of your next turn. | |
Gift of Good Fortune
遭遇毎 ◆ [信仰][回復]
マイナーアクション 遠隔10
目標: 味方1体
効果: 目標は1回のセーヴを行なう.もし使用者がこのターン中にディヴァイン・フォーチュンを使用していたなら、その味方はディヴァイン・フォーチュンのボーナスをセーヴに加えることができる.
Level: 6 | |
パシファイ
[遭遇毎] ◆ [信仰][装具]
標準アクション 遠隔・5
目標: クリーチャー1体
攻撃: +34 vs. 意志
ヒット: 目標が使用者の次のターンの開始時までに攻撃1回をヒットあるいはミスした場合、目標は次のターンの終了時まで朦朧状態となる. | |
Peacemaker\'s Pronouncement
Encounter ◆ Divine
Minor Action Close burst 5
Target: One creature in the burst
Effect: One effect on the target that would otherwise end at the end of your current turn instead lasts until the end of your next turn.
Level: 12 | |
Insightful Riposte
Encounter ◆ Divine, Implement
Free Action Personal
Level: 16
Trigger: You miss with an attack
Effect: You gain a +3 power bonus to the attack roll.
Prerequisite: You must be trained in Insight. | |
Unexpected Return
Encounter ◆ Divine, Healing
Immediate Reaction Ranged 5
Trigger: An ally within 5 squares of you drops to 0 hit points or fewer
Target: The triggering ally
Effect: The target can spend a healing surge.
Level: 16 | |
Sever the Source
Encounter ◆ Divine
Standard Action Ranged 5
Target: One creature
Effect: Until the end of your next turn, the target gains vulnerability to all damage equal to 10 + your Wisdom modifier and cannot regain hit points.
Level: 17 | |
Adjure the Chosen
Encounter ◆ Divine
Standard Action Close burst 5
Target: You and each ally in the burst
Effect: Until the end of your next turn, each target gains a +2 power bonus to speed, attack rolls, and damage rolls, and can score a critical hit on a roll of 18?20.
Level: 22 | |
Rebuke the Wrathful
Encounter ◆ Divine, Implement
Standard Action Ranged 10
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. Will
Hit: The first time the target makes an attack before the end of your next turn, each ally within 10 squares of you can make a basic attack against the target as an opportunity action.
Level: 23 | |
Summon Divine Presence
[遭遇毎] ◆ [信仰][区域]
マイナーアクション 近接範囲・爆発5
効果: 爆発範囲に次の使用者のターン終了時まで継続する区域を作成する.区域内にいる間、敵は使用者からの[光輝]と[死霊]ダメージに対する脆弱性10を得る. 更にこのパワーは信仰する神に応じて追加の効果を得る. (別の神を信仰していた場合の記述を省略)
ヌーセムニー: 区域内は光に包まれ、区域内にいる間味方はSTに+2のパワー・ボーナスを得ると共に、底力をマイナーアクションで使用することができる.もし、元々マイナーアクションで底力を使用できる場合はフリーアクションで使用することが出来る.
Lv26 | |
Valorous Charge
Encounter ◆ Divine
Standard Action Close burst 5
Target: You and each ally in the burst
Effect: Each target can charge or make a basic attack as a free action. Until the end of your next turn, each target gains a power bonus to all defenses equal to your Constitution modifier.
Level: 27 | |
Healing Word
Encounter (Special) ◆ Healing Minor Action
Close burst 15
Target: You or one ally in the burst Effect: The target can spend a healing surge and regain 6d6 additional hit points.
Special: You can use this power twice per encounter, but only once per round. At 16th level, you can use this power three times per encounter. | |
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1日毎パワー |
Summon Sidhe Ally
Daily ◆ Arcane, Summoning
Minor Action Ranged 5
Effect: You summon a Sidhe house guard in an unoccupied space within range. The guard is an ally to you and your allies.
The guard lacks actions of its own. Instead, you spend actions to command it mentally, choosing from the actions in the guard\'s description. You must have line of effect to the guard to command it. When you command the guard, you and the guard share knowledge but not senses. If you use a move action to move yourself, you can also command the guard to move up to its speed.
When the guard makes an attack roll or a check, you make the roll using your statistics, not including any temporary bonuses or penalties.
The guard lasts until it drops below 1 hit point, at which point you lose a healing surge (or hit points equal to your surge value if you have no surges left). Otherwise, the guard lasts until you dismiss it as a minor action or until you use this power again. | |
Shield of Faith
Daily ◆ Divine
Minor Action Close burst 5
Target: You and each ally in the burst
Effect: Each target gains a +2 power bonus to AC until the end of the encounter.
Level: 2
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Temporary Fey Pact
Daily ◆ Arcane
Minor Action Ranged 5
Target: One ally
Effect: You enter into a pact with the target that lasts until you take a minor action to end it or until you use this power again. Once per encounter, while this pact is active, the target can take a minor action to cause you to lose the use of one encounter power or daily power of your choice that has a level. When the target does so, he or she regains the use of one of his or her expended powers of the same usage, type, and level. For example, if you lost the use of a 2nd-level encounter utility power, the target could regain the use of a 2nd-level encounter utility power. In addition, you can spend the target\'s healing surges as if they were your own, if the target allows it.
Level: 10
Prerequisite: Sidhe Lord | |
Penance of Blood
Daily ◆ Divine, Implement
Standard Action Close burst 3
Target: Each enemy in the burst
Attack: Wisdom vs. Fortitude
Hit: The target gains vulnerable 5 to all damage until the end of the encounter.
Effect: Until the end of the encounter, any vulnerability you cause your enemies is increased by your Wisdom modifier.
Level: 15 | |
Moment of Peace
Daily ◆ Divine, Implement
Standard Action Close blast 5
Target: Each enemy in the blast
Attack: Wisdom vs. Will
Hit: The target\'s attacks deal no damage (save ends).
Miss: The target\'s attacks deal no damage until the end of your next turn.
Level: 19 | |
End to Strife
Daily ◆ Divine, Implement
Standard Action Area burst 2 within 5 squares
Target: Each enemy in the burst
Attack: Wisdom vs. Will
Hit: The target cannot attack until it is attacked or until the end of the encounter.
Miss: The target takes a -5 penalty to attack rolls until it is attacked or until the end of the encounter.
Level: 20 | |
Chains of the Peacemaker
Daily ◆ Divine, Implement
Standard Action Ranged 20
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. Will
Hit: The target takes a -5 penalty to attack rolls and is weakened (save ends both).
Aftereffect: The target takes a -5 penalty to attack rolls until it hits with an attack.
Miss: The target takes a -5 penalty to attack rolls and is weakened until the end of your next turn.
Level: 29 | |
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汎用パワー |
タレント・シャード (level 28)
パワー: 消費型 (マイナーアクション)
効果: 1種類の技能\を選ぶこと.使用者はこの遭遇の終了時まで、選んだ技能\の判定に+6のボーナスを得る. | |
エリクサー・オヴ・アプティチュード (神話級)
パワー: 消費型 (マイナーアクション)
効果: 1種類の技能\を選ぶこと.使用者は1時間の間、選んだ技能\の判定に+5のパワーボーナスを得る. | |
エリクサー・オヴ・フェイジング
パワー: 消費型 (マイナーアクション)
効果: 使用者の次のターン終了時まで位相移動を得る. | |
ポーション・オヴ・ヒロイズム(神話級)
パワー: 消費型 (マイナーアクション)
効果: 50点の一時hpを得ると共に遭遇終了までセーヴィングスローに+2のパワーボーナスを得る. | |
エリクサー・オヴ・リフレックス(level 28)
パワー: 消費型 (マイナーアクション)
効果: 遭遇終了までに1回、1回の攻撃に対して即応・割込として、反応防御値を45とすることができる. | |
エリクサー・オヴ・スピード
パワー: 消費型 (マイナーアクション)
効果: 1時間の間、移動力+2のパワーボーナスを得る. | |
レンズ・オヴ・ディサーンメント
パワー: 遭遇毎 (マイナーアクション)
効果: 使用者から見えるクリーチャー1体に向けて、このレンズを掲げる.使用者は次の自分のターン開始時まで、そのクリーチャーを識別するためのモンスター知識判定に+10のパワーボーナスを得る. | |
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儀式 |
Make Whole |
Unseen Servant |
Soulguard |
Fantastic Recuperation |
コムレイド・サッカー |
Remove Affliction |
Raise Dead |
Cure Disease |
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