編集する キャラクター一覧    D&D総合コミュニティ D&D4E キャラクターデータベース(安定版)表示フォーム
タグ
Insider_CB_Import めたB
キャラクター名
Zazenna
属性
プレイヤー名
metaB
最終更新
2016/06/09 12:43
レベル
2
クラス
Cleric (Warpriest)
神格
オグマ
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
Wilden
サイズ
中型
年齢
200
性別
身長
6'6" 200cm
体重
220.26lb. 100kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
4
3
1
0
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
20
11
9
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
6
6
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
10
【筋】
【筋力】
 
1
11
【耐】
【耐久力】
 
1
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
14
11
0
1
 
1
1
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
16
受動〈看破〉   10+
6
16
受動〈知覚〉   10+
6
特殊な感覚
 
16
【敏】
【敏捷力】
+3
4
10
【知】
【知力】
 
1
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
17
11
5
0
 
1
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
1
0
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
20
【判】
【判断力】
+5
6
8
【魅】
【魅力】
-1
0
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
18
11
5
1
 
1
 
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
37
18
9
7
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Wilden


Flavor: Nature\'s guardians?hunters and destroyers, keepers of ancient knowledge
Size: Medium
Speed: 6 squares
Vision: Low-light
Ability Scores: +2 Wisdom, +2 Constitution or +2 Dexterity
Languages: Common, Elven
Fey Origin:Your ancestors were native to the Feywild, so you are considered a fey creature for the purpose of effects that relate to creature origin.

Hardy Form:Choose Fortitude, Reflex, or Will defense. You gain a +1 racial bonus to your chosen defense.

Nature\'s Aspect:Whenever you complete an extended rest, choose one of the following aspects of nature.

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
1
0
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
1
0
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
0
〈威圧〉 【魅】
0
 
なし
0
1
〈運動〉 【筋】
1
 
0
0
6
〈隠密〉 【敏】
4
 
0
2
4
〈軽業〉 【敏】
4
 
0
0
6
〈看破〉 【判】
6
 
なし
0
0
〈交渉〉 【魅】
0
 
なし
0
1
〈持久力〉 【耐】
1
 
0
0
0
〈事情通〉 【魅】
0
 
なし
0
8
〈自然〉 【判】
6
 
なし
2
11
〈宗教〉 【知】
1
+5
なし
5
6
〈知覚〉 【判】
6
 
なし
0
6
〈地下探検〉 【判】
6
 
なし
0
11
〈治療〉 【判】
6
+5
なし
0
4
〈盗賊〉 【敏】
4
 
0
0
0
〈はったり〉 【魅】
0
 
なし
0
11
〈魔法学〉 【知】
1
+5
なし
5
11
〈歴史〉 【知】
1
+5
なし
5
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Cleric (Warpriest)

Key Abilities: Wisdom, Constitution
Implements: Holy symbols
Armor Proficiencies: Cloth, leather, hide, chainmail; heavy shields, light shields
Weapon Proficiencies: Simple melee, simple ranged
Bonus to Defense: +1 Fortitude, +1 Will
Hit Points at 1st Level: 12+ Constitution Score
Hit Points per Level Gained: 5
Healing Surges: 7+ Constitution Modifier
Trained Skills: Religion. From the class skills list below, choose 3 more trained skills at 1st level.
Class Skills: Arcana (Int), Diplomacy (Cha), Heal (Wis), History (Int), Insight (Wis), Religion (Int)
_PARSED_CLASS_FEATURE: Channel Divinity Powers, Domain Features, Healing Word, Level 1 Warpriest Daily Power, Level 2 Warpriest Utility Power, Level 3 Domain Encounter Power, Holy Cleansing, Level 5 Domain Feature, Level 5 Warpriest Daily Power, Level 6 Warpriest Utility Power, Level 7 Domain Encounter Power, Resurrection, Level 9 Warpriest Daily Power, Level 10 Domain Feature, Level 10 Warpriest Utility Power, Level 13 Domain Encounter Power, Level 15 Warpriest Daily Power, Level 16 Warpriest Utility Power, Level 17 Domain Encounter Power, Level 19 Warpriest Daily Power, Level 22 Warpriest Utility Power, Level 23 Domain Encounter Power, Level 25 Warpriest Daily Power, Level 27 Domain Encounter Power, Level 29 Warpriest Daily Power
Role: Leader.
Short Description: Combining potent divine prayers with martial prowess, you are a shield of faith.
_ParentClass: ID_FMP_CLASS_2
Trait Package: Storm Domain, Sun Domain, Earth Domain, Death Domain, Corellon Domain, Sel?ne Domain, Torm Domain, Oghma Domain, Domination Domain
_DisplayName: Cleric (Warpriest)
_Tags: Essentials





Son of Alagondar:Low Blow


Auspicious Birth
習得言語
Common.
Elven.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
AR+10
DR+6


・成長方針
マルチファイター
伝説級
Dizzying mace
武器
 
【武器1】
Holy Healer\
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
4
0
1
2
 
1
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d8
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
AC
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器2】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
1
0
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
1
0
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Screaming hide Armor +1
AC計 強化 種族 クラス
4
3
1
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
敏/知
 
 
 
 
 
【盾】
ヘヴィ・シールド
AC計 強化 種族 クラス
2
2
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth. Leather. Hide. Chainmail.
武器
Club. Dagger. Javelin. Mace. Sickle. Spear. Greatclub. Morningstar. Quarterstaff. Scythe. Spiked gauntlet. Talid. Widow
装具
Holy Symbol.
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
100 gp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
2
 
1000
魔法の装備・パワー
【武器1】
Holy Healer\
重量
0
パワー
Property
Add this weapon’s enhancement bonus to the amount healed by your healing word.

Power (Healing)
Daily (Minor Action)
An ally within 5 squares of you can spend a healing surge to regain hit points equal to 5 + your Wisdom modifier.

Level 7: regain hit points equal to 10 + your Wisdom modifier.

Level 12: regain hit points equal to 15 + your Wisdom modifier.

Level 17: regain hit points equal to 20 + your Wisdom modifier.

Level 22: regain hit points equal to 25 + your Wisdom modifier.

Level 27: regain hit points equal to 30 + your Wisdom modifier.
 

【武器2】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Screaming hide Armor +1
重量
0
パワー
Property
Gain an item bonus to Intimidate checks equal to the enhancement bonus of this armor.

Power (Fear)
Encounter (Minor Action)
An enemy within 5 squares of you a -2 penalty to attack rolls until the end of your next turn.
 

【盾】
ヘヴィ・シールド
重量
0
パワー
 
 

【腕】
 
重量
 
パワー
 
 

【脚】
 
重量
 
パワー
 
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
 
重量
 
パワー
 
 

【首】
Amulet of Protection+1
重量
 
パワー
 
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
聖印
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
標準冒険者キット
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
0
記入済防具重量計
0
総重量
0
特技
Burden of Guardianship:
When you use a wilden racial power and an ally is within 2 squares of you, you gain temporary hit points equal to 3 + your Constitution or Wisdom modifier.

Improved Aspect of Nature:
When you use your voyage of the ancients racial power, you can teleport 2 additional squares.
You gain a +2 bonus to the attack roll granted by your wrath of the destroyer racial power.
When you use your pursuit of the hunter racial power, you can shift 2 additional squares.
 
無限回パワー
Melee Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Blessing of Knowledge

~ You lay into a foe, the attack revealing an opening that your ally can exploit. ~

At-Will ◆ Divine, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. AC
Hit: 1[W] + Wisdom modifier damage.
Level 21: 2[W] + Wisdom modifier damage.
Effect: One ally within 5 squares of you gains combat advantage against the target until the end of your next turn.
Level: 1
Singing Strike

~ Your weapon sings with holy power and glows from the presence of your deity. ~

At-Will ◆ Divine, Radiant, Thunder, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. AC
Hit: 1[W] + Wisdom modifier radiant and thunder damage.
Level 21: 2[W] + Wisdom modifier radiant and thunder damage.
Effect: The target takes a -2 penalty to attack rolls until the end of your next turn.
Level: 1
 
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Low Blow

~ At the opportune moment, you hit your foe where it counts. ~

Encounter ◆ Martial
No Action   Special
Trigger: Your melee attack hits a creature granting combat advantage to you.
Effect: The creature is dazed until the end of your next turn.
 
Voyage of the Ancients

~ Using the cover of your assault, you vanish and leave a bewildered foe in your wake. ~

Encounter ◆ Teleportation
Free Action   Personal
Trigger: You hit an enemy with a close or area attack
Effect: You teleport 3 squares. Choose a single enemy you hit with the attack. You and one ally you can see gain combat advantage against that enemy until the end of your next turn.
 
Wrath of the Destroyer

~ The destroyer aspect responds with deadly force to an attack, taking your battered enemy aback with your savagery. ~

Encounter ◆ Teleportation
Immediate Reaction   Personal
Trigger: A bloodied enemy attacks you or your ally adjacent to you
Effect: You either make a melee basic attack against the triggering enemy or charge it. If your attack hits, the enemy is also dazed until the end of your next turn.
 
Pursuit of the Hunter

~ Your prey tries to maneuver away, but there is no escape. ~

Encounter ◆ Teleportation
Immediate Reaction   Personal
Trigger: An enemy within 2 squares of you moves on its turn
Effect: You shift 3 squares. Until the end of your next turn, you deal 1d6 extra damage to the triggering enemy when you hit it, and you don\'t take the ?2 penalty to attack rolls for attacking it when it has cover or concealment.
 
Healing Word

~ You utter a soothing word that mends wounds of the body and spirit. ~

Encounter (Special) ◆ Healing
Minor Action   Close burst 5 (10 at 11th level, 15 at 21st level)
Target: You or one ally in the burst
Effect: The target can spend a healing surge and regain 1d6 additional hit points.
Level 6: 2d6 additional hit points.
Level 11: 3d6 additional hit points.
Level 16: 4d6 additional hit points.
Level 21: 5d6 additional hit points.
Level 26: 6d6 additional hit points.
Special: You can use this power twice per encounter, but only once per round. At 16th level, you can use this power three times per encounter.
 
Knowledge to Spread

~ Thoughts run through the minds of you and your allies, each idea particular to the task to which you set yourselves. ~

Encounter ◆ Channel Divinity, Divine
Minor Action   Close burst 3
Target: You and each ally in the burst
Effect: The next time the target makes a skill check before the end of your next turn, the target gains a +2 power bonus to the check.
Special: You can use only one channel divinity power per encounter.
Level: 1
 
Sudden Inspiration

~ You gain a divine perspective into how a challenge can be surmounted, the thought arriving in the nick of time. ~

Encounter ◆ Divine
Immediate Interrupt   Close burst 10
Trigger: You or one ally in the burst fails a skill check.
Target: The triggering creature
Effect: The target gains a power bonus to the skill check equal to your Wisdom modifier.
Level: 1
 
Thought Twister

~ You ask your god to bless your action as you swing your weapon, hoping to knock some sense into your enemy. ~

Encounter ◆ Divine, Psychic, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. AC
Hit: 2[W] + Wisdom modifier psychic damage.
Effect: Until the end of your next turn, the target takes a -2 penalty to attack rolls and its next saving throw.
Level: 1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Curse of Misfortune

~ Fate intervenes and consigns the enemy to defeat as its attacks fail and its stratagems lead to ruin. ~

Daily ◆ Divine, Implement, Psychic
Standard Action   Close burst 3
Target: Each enemy in the burst
Attack: Strength or Wisdom vs. Will
Hit: Whenever the target makes an attack roll, it rolls twice and uses the lower result (save ends).
Aftereffect: The target takes 10 psychic damage.
Miss: The target takes 10 psychic damage.
Level: 1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
Sacrificial Aegis
Daily Divine
Minor Action Melee touch

Target: One ally

Effect: You take damage equal to your surge value. This damage cannot be reduced by any means. The target gains temporary hit points equal to twice that value.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式