編集する キャラクター一覧    D&D総合コミュニティ D&D4E キャラクターデータベース(安定版)表示フォーム
タグ
Insider_CB_Import めたB
キャラクター名
Yeah
属性
プレイヤー名
めたB
最終更新
2017/03/12 10:45
レベル
4
クラス
Rogue (Scoundrel)
神格
 
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
Halfling
サイズ
中型
年齢
18
性別
 
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
7
5
2
0
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
21
12
9
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
6
6
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
10
【筋】
【筋力】
 
2
11
【耐】
【耐久力】
 
2
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
13
12
0
0
 
1
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
12
受動〈看破〉   10+
2
12
受動〈知覚〉   10+
2
特殊な感覚
 
20
【敏】
【敏捷力】
+5
7
8
【知】
【知力】
-1
1
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
20
12
5
2
 
1
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
2
0
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
10
【判】
【判断力】
 
2
16
【魅】
【魅力】
+3
5
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
16
12
3
0
 
1
 
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
38
19
9
6
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Halfling


Flavor: Resourceful wanderers, cunning scouts, travelers of forgotten roads
Size: Small
Speed: 6 squares
Vision: Normal
Ability Scores: +2 Dexterity, +2 Charisma or +2 Constitution
Languages: Common, choice of one other
Bold:You gain a +5 racial bonus to saving throws against fear.

Second Chance:You can use second chance as an encounter power.

Nimble Reaction:You gain a +2 racial bonus to AC against opportunity attacks.

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
2
0
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
2
0
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
10
〈威圧〉 【魅】
5
+5
なし
0
2
〈運動〉 【筋】
2
 
0
0
12
〈隠密〉 【敏】
7
+5
0
0
14
〈軽業〉 【敏】
7
+5
0
2
2
〈看破〉 【判】
2
 
なし
0
5
〈交渉〉 【魅】
5
 
なし
0
2
〈持久力〉 【耐】
2
 
0
0
10
〈事情通〉 【魅】
5
+5
なし
0
2
〈自然〉 【判】
2
 
なし
0
1
〈宗教〉 【知】
1
 
なし
0
2
〈知覚〉 【判】
2
 
なし
0
2
〈地下探検〉 【判】
2
 
なし
0
2
〈治療〉 【判】
2
 
なし
0
14
〈盗賊〉 【敏】
7
+5
0
2
10
〈はったり〉 【魅】
5
+5
なし
0
1
〈魔法学〉 【知】
1
 
なし
0
1
〈歴史〉 【知】
1
 
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Rogue (Scoundrel)

Key Abilities: Dexterity; Strength, Charisma
Armor Proficiencies: Cloth, leather
Weapon Proficiencies: Dagger, hand crossbow, short sword, shuriken, sling
Bonus to Defense: +2 Reflex
Hit Points at 1st Level: 12+ Constitution Score
Hit Points per Level Gained: 5
Healing Surges: 6+ Constitution Modifier
Trained Skills: Stealth, Thievery. From the class skills list below, choose 4 more trained skills at 1st level.
Class Skills: Acrobatics (Dex), Athletics (Str), Bluff (Cha), Dungeoneering (Wis), Insight (Wis), Intimidate (Cha), Perception (Wis), Stealth (Dex), Streetwise (Cha), Thievery (Dex)
Build Options: Aerialist Rogue, Brawny Rogue, Cutthroat Rogue, Shadowy Rogue, Trickster Rogue
_PARSED_CLASS_FEATURE: First Strike, Rogue Tactics, Scoundrel Weapon Talent, Sharpshooter Talent, Sneak Attack
Role: Striker.
Class Features: All rogues share these class features.
Short Description: Stealthy, cunning, and deadly?you appear from out of nowhere to strike your enemies.
_DisplayName: Rogue (Scoundrel)







Recent Convert
Type: Campaign
Common Knowledge: You weren't always the religious sort. But you recently had a supernatural experience that changed your outlook and showed you your true calling. What was that event? Are there unanswered questions in its wake? And how did you feel about religion (both your new one and religions in general) prior to your conversion?
Good Background: Cleric.
Benefit: Once per encounter, reroll a failed saving throw against a charm effect.
Short Description: Look, I was once an ordinary fellow like you. But during the Shrieking Plague, I found a source of power I'd never imagined. Or perhaps it found me.
Campaign: Scales of War Adventure Path
習得言語
Common.
Goblin.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
+1 dagger of long range
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
2
0
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d4
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器2】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
2
0
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
2
0
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
+1 hide armor
AC計 強化 種族 クラス
4
3
1
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
敏/知
 
 
 
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth. Leather.
武器
Dagger. Hand crossbow. Short sword. Shuriken. Sling.
装具
 
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
520 gp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
4
2250
3750
魔法の装備・パワー
【武器1】
+1 dagger of long range
重量
0
パワー
 
 

【武器2】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
+1 hide armor
重量
0
パワー
 
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
 
重量
 
パワー
 
 

【脚】
 
重量
 
パワー
 
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
 
重量
 
パワー
 
 

【首】
+1 amulet of protection
重量
 
パワー
 
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
0
記入済防具重量計
0
総重量
0
特技
Backstabber:
The extra damage dice from your Sneak Attack class feature increase from d6s to d8s.

Light Blade Expertise:
You gain a +1 feat bonus to weapon attack rolls that you make with a light blade. In addition, you gain a +1 bonus to the damage rolls of weapon attacks that you make with a light blade against a creature granting combat advantage to you. Both of these bonuses increase to +2 at 11th level and +3 at 21st level.

Vicious Advantage:
You gain combat advantage against immobilized targets and slowed targets.
 
無限回パワー
 
 
Piercing Strike

~ You drive your weapon past your foe's guard and into a tender spot. ~

At-Will ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Requirement: You must be wielding a light blade.
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. Reflex
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Level: 1
Sly Flourish

~ You use a distracting flourish with your off hand to land a solid blow. ~

At-Will ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee or Ranged weapon
Requirement: You must be wielding a crossbow, a light blade, or a sling.
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier + Charisma modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier + Charisma modifier damage.
Level: 1
 
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Second Chance

~ Luck and small size combine to work in your favor as you dodge your enemy's attack. ~

Encounter ◆ Weapon
Immediate Interrupt   Personal
Trigger: You are hit by an attack.
Effect: The attacker must reroll the attack and use the second roll, even if it is lower.
 
Dazing Strike

~ An expert strike catches your foe by surprise and leaves it reeling from the pain. ~

Encounter ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Requirement: You must be wielding a light blade.
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage, and the target is dazed until the end of your next turn.
Level: 1
 
Tumble

~ You dodge and tumble past your foes with such speed and precision that they are unable to react. ~

Encounter ◆ Martial
Move Action   Personal
Prerequisite: You must have training in Acrobatics.
Effect: You shift up to your speed.
Level: 2
 
Darting Strike

~ You move your weapon with blinding speed, striking a foe who didn't realize it was open to an attack. ~

Encounter ◆ Martial, Weapon
Opportunity Action   Melee 1
Prerequisite: You must be trained in Acrobatics.
Trigger: An enemy within 2 squares of you makes a ranged or area attack, or moves without shifting or teleporting
Effect: You shift 2 squares to a space adjacent to the enemy and make the following attack with combat advantage.
Target: The triggering enemy
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level: 3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Duelist's Prowess Attack

~ The way you stand appears to allow a foe an opening, but in truth your skill is such that you use your foe's attack to draw it in for your own quick strike. ~

Daily ◆ Martial, Weapon
Immediate Interrupt   Melee weapon
Requirement: The power Duelist's Prowess must be active in order to use this power.
Requirement: The power Duelist's Prowess must be active in order to use this power.
Trigger: An enemy adjacent to you attacks you
Target: The triggering enemy
Attack: Dexterity vs. Reflex
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式