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Insider_CB_Import
キャラクター名
 
属性
秩序にして善
プレイヤー名
みのくば
最終更新
 
レベル
7
クラス
Bard
神格
 
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
Eladrin
サイズ
中型
年齢
 
性別
 
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
8
0
3
5
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
20
13
7
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
5
6
-1
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
10
【筋】
【筋力】
 
3
16
【耐】
【耐久力】
+3
6
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
16
13
3
0
 
 
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
13
受動〈看破〉   10+
3
13
受動〈知覚〉   10+
3
特殊な感覚
 
10
【敏】
【敏捷力】
 
3
15
【知】
【知力】
+2
5
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
16
13
2
1
 
 
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
3
0
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
8
【判】
【判断力】
-1
2
20
【魅】
【魅力】
+5
8
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
19
13
5
1
 
 
 
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
58
 
 
10
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Eladrin


Flavor: Powerful wizards, haughty courtiers, creatures of the mysterious Feywild
Size: Medium
Speed: 6 squares
Vision: Low-light
Ability Scores: +2 Intelligence, +2 Charisma or +2 Dexterity
Languages: Common, Elven
Trance:Rather than sleep, you enter a meditative state known as trance. You need to spend 4 hours in this state to gain the same benefits other races gain from taking a 6-hour extended rest. While in a trance, you are fully aware of your surroundings and notice approaching enemies and other events as normal.

Eladrin Weapon Proficiency:You gain proficiency with the longsword.

Eladrin Education:You gain training in one skill of your choice.

Eladrin Will:You gain a +1 racial bonus to Will. In addition, you gain a +5 racial bonus to saving throws against charm effects.

Fey Step:You have the fey step power.

Fey Origin:Your ancestors were native to the Feywild, so you are considered a fey creature for the purpose of effects that relate to creature origin.

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
3
0
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
3
0
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
9
〈威圧〉 【魅】
8
 
なし
1
3
〈運動〉 【筋】
3
 
-1
1
3
〈隠密〉 【敏】
3
 
-1
1
3
〈軽業〉 【敏】
3
 
-1
1
3
〈看破〉 【判】
2
 
なし
1
13
〈交渉〉 【魅】
8
+5
なし
0
8
〈持久力〉 【耐】
6
 
-1
3
13
〈事情通〉 【魅】
8
+5
なし
0
3
〈自然〉 【判】
2
 
なし
1
10
〈宗教〉 【知】
5
+5
なし
0
3
〈知覚〉 【判】
2
 
なし
1
3
〈地下探検〉 【判】
2
 
なし
1
3
〈治療〉 【判】
2
 
なし
1
3
〈盗賊〉 【敏】
3
 
-1
1
13
〈はったり〉 【魅】
8
+5
なし
0
12
〈魔法学〉 【知】
5
+5
なし
2
12
〈歴史〉 【知】
5
+5
なし
2
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Bard

Flavor: "The clash of blades, a note.
A battle fought, a verse.
The hero's war, a song."
Key Abilities: Charisma, Intelligence, Constitution
Implements: Wand
Armor Proficiencies: Cloth, leather, hide, chainmail; light shields
Weapon Proficiencies: Simple melee, simple ranged, military ranged, longsword, scimitar, short sword
Bonus to Defense: +1 Reflex, +1 Will
Hit Points at 1st Level: 12+ Constitution Score
Hit Points per Level Gained: 5
Healing Surges: 7+ Constitution Modifier
Trained Skills: Arcana. From the class skills list below, choose 4 more trained skills at 1st level.
Class Skills: Acrobatics (Dex), Arcana (Int), Athletics (Str), Bluff (Cha), Diplomacy (Cha), Dungeoneering (Wis), Heal (Wis), History (Int), Insight (Wis), Intimidate (Cha), Nature (Wis), Perception (Wis), Religion (Int), Streetwise (Cha)
Build Options: Cunning Bard, Prescient Bard, Valorous Bard
_PARSED_CLASS_FEATURE: Bardic Training, Bardic Virtue, Majestic Word, Multiclass Versatility, Skill Versatility, Song of Rest, Words of Friendship
Role: Leader. Your spells inspire and invigorate your allies. Your spells also include significant control elements, making controller a natural secondary role.
Class Features: Each bard has the powers majestic word and words of friendship.
Implement: Bards use wands to direct and control their spells. When you wield a magic wand, you can add its enhancement bonus to the attack rolls and the damage rolls of bard powers and bard paragon path powers that have the implement keyword. Without a wand, you can still use these powers.
Songblades and some magic musical instruments (see Chapter 3) can be used as implements for bard powers and bard paragon path powers. Bards treasure these magic musical instruments not only for the power they offer, but for the wondrous melodies they produce in the hands of a skilled musician.
Short Description: You channel your arcane prowess through an artistic medium, using your power to warp reality.





Fey Beast Tamer:

Mournland (Cyre)
Type: Geography
Common Knowledge: Cyre is no more. The Purple Jewel of Galifar's Crown, the most beautiful and artistically advanced of the Five Nations, ceased to exist on the Day of Mourning. Four years ago, without warning and without explanation, foul gray mists swept out from the nation's center, leaving behind a broken, twisted land of horrors. That the fear inspired by the Mourning led, eventually, to the Treaty of Thronehold and the end of the Last War is of little solace to Cyre's survivors, who struggle today to make their way through a world that fears and distrusts them. No PCs live in the Mournland. The associated skills are available to PCs who were born in Cyre before the Day of Mourning and who have struggled to survive elsewhere in the following years.
Campaign: Eberron
Associated Skills: Endurance,Streetwise
習得言語
Common.
Elven.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
3
0
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器2】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
3
0
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
3
0
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Finemail Eladrin Armor +2
AC計 強化 種族 クラス
7
7
 
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
重装
敏/知
-1
-1
40
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth. Leather. Hide. Chainmail.
武器
Majestic Word~ You utter words laden with preternatural inspiration, restoring your ally
装具
Wand.
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
2 pp; 80 gp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
7
10000
13000
魔法の装備・パワー
【武器1】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器2】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Finemail Eladrin Armor +2
重量
40
パワー
Property:Add 1 square to the maximum distance of any teleport you make.
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
Phylactery of Action
重量
0
パワー
Power:Utility Power * Encounter (No Action)
Effect: Reroll a saving throw against any effect on you that applies one or more of these conditions: dazed, immobilized, petrified, restrained, or stunned. You must use the new result, even if it is lower.
 

【脚】
 
重量
 
パワー
 
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
Casque of Tactics (heroic tier)
重量
0
パワー
Property:Gain +1 item bonus to initiative checks.

Power:Power * Daily (Free Action)
Use this power when initiative is rolled. Swap initiative check results with a willing ally who you can see.
 

【首】
Amulet of Protection +2
重量
0
パワー
 
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Ritual Book
3
1
3
Traveler
0
1
0
Animal Messenger
0
1
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
0
記入済防具重量計
40
総重量
43
特技
Ritual Caster:You can master and perform rituals of your level or lower. See Chapter 10 for information on acquiring, mastering, and performing rituals. Even though some rituals use the Heal skill or the Nature skill, the Arcana skill or the Religion skill is required to understand how to perform rituals.

Battle Song Expertise:You gain a +1 feat bonus to attack rolls you make with any weapon with which you have proficiency and with a wand or another item designated as a bard implement. This bonus increases to +2 at 11th level and +3 at 21st level.
You also gain a +1 feat bonus to the number of squares that you can pull, push, or slide creatures with your bard attacks and bard paragon path attacks.

Advantage of Cunning:When you slide an ally with your Virtue of Cunning, you can also slide an enemy that was adjacent to that ally into the space the ally vacated.

Improved Initiative:You gain a +4 feat bonus to initiative.

Bardic Wayfarer:Once per turn when you teleport an ally with a power, you can also teleport 1 square as a free action.
In addition, when you use majestic word you can teleport the target 1 square instead of sliding the target.
 
無限回パワー
Melee Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Staggering Note

~ The sharp sound you create causes your opponent to recoil clumsily. ~

At-Will ◆ Arcane, Implement, Thunder
Standard Action   Ranged 10
Target: One creature
Attack: Charisma vs. Will
Hit: Charisma modifier thunder damage, and you push the target 2 squares. As a free action, an ally of your choice can make a melee basic attack against the target before, after, or during this forced movement.
Level: 1
Cutting Words

~ With the aid of your magic, your words become a weapon capable of luring a foe into a tactical blunder. ~

At-Will ◆ Arcane, Implement, Psychic
Standard Action   Ranged 10
Target: One creature
Attack: Charisma vs. Will
Hit: 1d8 + Charisma modifier psychic damage, and you pull the target 2 squares.
Increase damage to 2d8 + Charisma modifier at 21st level.
Level: 1
 
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Fey Step

~ You step through the boundary between the planes, disappearing for a moment before reappearing somewhere else. ~

Encounter ◆ Teleportation
Move Action   Personal
Effect: Teleport up to 5 squares.
 
Words of Friendship

~ You infuse your words with arcane power, turning even the simplest speech into a compelling oration. ~

Encounter ◆ Arcane, Charm
Minor Action   Personal
Effect: You gain a +5 power bonus to the next Diplomacy check you make before the end of your next turn.
 
Victim of the Feywild

~ You send your allies stepping across planes, recreating one of the innumerable tales that describe fey warriors springing from nowhere to attack wanderers in their realm. ~

Encounter ◆ Arcane, Force, Implement, Teleportation
Standard Action   Ranged 5
Target: One creature
Attack: Charisma vs. Will
Hit: 1d8 + Charisma modifier force damage, and you can teleport one or two allies within 5 squares of the target each to different squares adjacent to the target.
Level: 1
 
Echoing Weapon

~ You place your hand on the weapon, and it begins to rumble quietly, as though a booming thunderhead is contained within. ~

Encounter ◆ Arcane, Thunder
Minor Action   Melee 1
Target: One weapon
Effect: Until the end of your next turn, the next weapon attack made with the target weapon deals 2d6 thunder damage to one target of the attack, regardless of whether the attack hits or misses.
Level: 3
 
Reactive Wards

~ You quickly inscribe a runic shape into the air, a ward against further harm, and then cast it on one of your allies. ~

Encounter ◆ Arcane
Minor Action   Ranged 10
Target: You or one ally
Effect: The target makes a saving throw against an effect that a save can end, with a +2 power bonus to the saving throw. If the saving throw fails, the target gains temporary hit points equal to your Charisma modifier.
Level: 6
 
Unluck

~ You manipulate what was once an ode to fate, speaking it in reverse and warping the weave of fortune. ~

Encounter ◆ Arcane, Implement, Necrotic
Standard Action   Ranged 5
Target: One creature
Attack: Charisma vs. Reflex
Hit: 1d8 + Charisma modifier necrotic damage. The next time the target makes an attack roll before the end of your next turn, you roll 1d20 and can replace the target's roll with yours. In addition, choose an ally within 5 squares of you. The next time that ally attacks the target before the end of your next turn, you roll 1d20 and can replace the ally's roll with yours.
Level: 7
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Stirring Shout

~ Your shout of wrath stabs into your foe's mind. Each time your allies hit that foe, they draw strength from its weakness. ~

Daily ◆ Arcane, Healing, Implement, Psychic
Standard Action   Ranged 10
Target: One creature
Attack: Charisma vs. Will
Hit: 2d6 + Charisma modifier psychic damage.
Effect: Until the end of the encounter, whenever an ally hits the target, that ally regains hit points equal to your Charisma modifier.
Level: 1
 
Canon of Avoidance

~ Your song of protection trips from ally to ally, cloaking each one in a magical shield. ~

Daily ◆ Arcane
Standard Action   Ranged 10
Target: One ally
Effect: The target gains a +2 power bonus to all defenses until the end of your next turn.
Sustain Minor: The effect persists. When you sustain the effect, you can transfer it to another ally within 10 squares of you.
Level: 2
 
Song of Discord

~ You foster distrust in one of your foes, causing it to strike out at its allies. ~

Daily ◆ Arcane, Charm, Implement
Standard Action   Ranged 10
Target: One creature
Attack: Charisma vs. Will
Hit: The target is dominated until the end of your next turn.
Effect: The target makes a basic attack against an enemy of your choice as a free action.
Level: 5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式