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タグ
めたB
キャラクター名
madeira
属性
無属性
プレイヤー名
めたB
最終更新
2017/01/15 18:13
レベル
9
クラス
シーカー/サイオン
神格
バリノール
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
ハマドライアド
サイズ
中型
年齢
?
性別
身長
4'10" 148cm
体重
lb. ?kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
18
3
4
11
状況による修正
pp1使用

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
19
14
5
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
6
6
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
10
【筋】
【筋力】
 
4
11
【耐】
【耐久力】
 
4
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
16
14
0
0
 
2
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
22
受動〈看破〉   10+
12
27
受動〈知覚〉   10+
17
特殊な感覚
 
16
【敏】
【敏捷力】
+3
7
12
【知】
【知力】
+1
5
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
20
14
3
1
 
2
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
4
0
4
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
22
【判】
【判断力】
+6
10
8
【魅】
【魅力】
-1
3
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
23
14
6
1
 
2
 
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
55
27
13
6
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Hamadryad


Flavor: Enchanting spellcasters, unparalleled beauties, wild queens of the fey
Size: Medium
Speed: 6 squares
Vision: Low-light vision
Ability Scores: +2 Wisdom, +2 Charisma or +2 Intelligence
Languages: Common, Elven
Female Only:All hamadryads are female.

Fey Origin:Your ancestors were native to the Feywild, so you are considered a fey creature for the purpose of effects that relate to creature origin.

Oaken Vitality:Your tree heritage grants you a +5 racial bonus to Endurance checks to resist the effects of starvation, thirst, or suffocation, and you can survive for twice the normal time period before you are required to make such checks. You do not require sleep, but you must meditate at least four hours each day to absorb light (even from as small a source as a candle), soak in water, or connect with the earth beneath your feet. This meditation grants you the benefits that other races receive from an extended rest. While meditating, you are fully aware of your surroundings and notice approaching enemies and other events as normal.

Tree Mind:You gain a +2 racial bonus to saving throws against effects that daze, dominate, or stun.

Hamadryad Aspects:You have the hamadryad aspects power.

Forest Walk (Hamadryad):You ignore difficult terrain if that terrain is the result of trees, underbrush, plants, or natural growth.

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
4
0
4
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
4
0
4
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
3
〈威圧〉 【魅】
3
 
なし
0
9
〈運動〉 【筋】
4
+5
0
0
7
〈隠密〉 【敏】
7
 
0
0
7
〈軽業〉 【敏】
7
 
0
0
12
〈看破〉 【判】
10
 
なし
2
5
〈交渉〉 【魅】
3
 
なし
2
9
〈持久力〉 【耐】
4
 
0
5
3
〈事情通〉 【魅】
3
 
なし
0
17
〈自然〉 【判】
10
+5
なし
2
5
〈宗教〉 【知】
5
 
なし
0
17
〈知覚〉 【判】
10
+5
なし
2
15
〈地下探検〉 【判】
10
+5
なし
0
10
〈治療〉 【判】
10
 
なし
0
7
〈盗賊〉 【敏】
7
 
0
0
3
〈はったり〉 【魅】
3
 
なし
0
5
〈魔法学〉 【知】
5
 
なし
0
5
〈歴史〉 【知】
5
 
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Hybrid

Short Description: You combine elements of two distinct classes into a brand-new class of your own.
習得言語
Common.
Elven.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
Javelin Way-Leader Weapon +2
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
14
6
4
2
 
2
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d6
8
6
 
2
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
2d6
10/20
単純
2
9
その他の修正等
Heavy Thrown
 
【武器2】
Longbow of speed +1
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
11
3
4
2
1
 
1
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d10
4
3
 
1
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
AC
1d8
20/40
軍用
 
5
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
4
0
4
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Cloth Armor (Basic Clothing) Battle Harness +1
AC計 強化 種族 クラス
2
0
2
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
敏/知
 
 
4
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth.
武器
Club. Dagger. Javelin. Mace. Sickle. Spear. Greatclub. Morningstar. Quarterstaff. Scythe. Spiked gauntlet. Talid. Widow
装具
Orb. Staff.
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
80 gp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
9
16500
20500
魔法の装備・パワー
【武器1】
Javelin Way-Leader Weapon +2
重量
2
パワー
Power:Utility Power (Teleportation) * Encounter (Move Action)
Requirement: You must have hit an enemy with this weapon during this turn.
Effect: Close burst 5 (one or two allies in the burst). You teleport each target to a square adjacent to the enemy you hit this turn.
 

【武器2】
Longbow of speed +1
重量
0
パワー
PropertyWhile holding this weapon, you gain an item bonus to initiative checks equal to the weapon’s enhancement bonus.


Attack Power Encounter (Minor Action)Effect: You make a ranged basic attack with this weapon.
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Cloth Armor (Basic Clothing) Battle Harness +1
重量
4
パワー
Property:As a free action, you can draw a sheathed weapon or retrieve a stowed item.
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
 
重量
 
パワー
 
 

【脚】
 
重量
 
パワー
 
 

【手】
Gauntlets of the Ram
重量
0
パワー
Property:Add 1 square to the distance of any push effect you create.
 

【頭】
Eagle Eye Goggles (heroic tier)
重量
 
パワー
 
 

【首】
Orc's-Eye Amulet +2
重量
0
パワー
Power:Power * Encounter (Immediate Reaction Action)
Trigger: An ally within 10 squares of you bloodies an enemy.
Effect: The ally gains temporary hit points equal to 3 + the amulet's enhancement bonus.
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
Orb of Mental Constitution +1
重量
 
パワー
PropertyYou gain a +5 item bonus to Endurance checks.


Power (Augmentable) Encounter (Immediate Interrupt)Trigger: An enemy attack targets your AC or Fortitude.

Effect: The attack instead targets your Will.

Augment 1: You gain a +4 bonus to Will until the end of your next turn.
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Adventure
0
1
0
Elixir of Invisibility (heroic tier)
0
2
0
Shiver-Strike Ammunition +1
0
2
0
Shadowshaft Ammunition +1
0
2
0
Spider Bolt +1
0
2
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
2
記入済防具重量計
4
総重量
6
特技
Brawling Warrior:
You gain training in one skill from the fighter's class skills list.
Once per encounter while you wield a weapon in one hand and have nothing in your other hand, you can use a free action during your turn to gain a +1 bonus to an attack roll you just made or a +1 bonus to AC until the start of your next turn.

Wary Fighter:
You use your Wisdom modifier instead of your Dexterity modifier when rolling initiative. You also gain a +2 feat bonus to Insight and Perception checks.

Psionic Initiative:
You gain a +3 feat bonus to initiative checks.
When you roll initiative, you can spend 1 power point to increase the bonus to +6.

Polearm Momentum:
Whenever you use a polearm or a spear attack to push or slide a target 2 or more squares, you can also knock that target prone at the end of the forced movement.

Controlling Advantage:
When you pull, push, or slide a target that is granting combat advantage to you, you can increase the distance of the forced movement by 1 square.

Hybrid Talent:
Forceful Push
 
無限回パワー
 
 
Tidal Spirit Shot

~ Spirits of the lunar tides tug at your prey. ~

At-Will ◆ Primal, Weapon
Standard Action   Area burst 1 within weapon range
Target: Each enemy in the burst
Attack: Wisdom vs. AC
Hit: 1[W] damage, and you can slide the target 1 square.
Level 21: 2[W] modifier damage.
Level: 1
Memory Hole

~ You sift through your foe's mind for the mental representation of yourself within it and brutally rip it out. ~

At-Will ◆ Augmentable, Implement, Psionic, Psychic
Standard Action   Ranged 10
Target: One creature
Attack: Intelligence vs. Will
Hit: 1d6 + Intelligence modifier psychic damage, and you become invisible to the target until the start of your next turn.
Augment: 1
Hit: As above, but the invisibility lasts until the end of your next turn.
Augment: 1
Attack Type: Area burst 1 within 10 squares
Target: Each creature in the burst
Hit: As above, but the invisibility lasts until the end of your next turn.
Level: 1
Ensnaring Shot Attack

~ Just before your shot strikes your foe, the projectile explodes into tiny, burrowing seeds that grow into binding vines. ~

At-Will ◆ Primal, Weapon, Zone
Opportunity Action   Close burst 1
Trigger: An enemy enters the zone or starts its turn there
Attack: Wisdom vs. Reflex
Target: The triggering enemy in the burst
Hit: The target is immobilized (save ends).
Requirement: The Ensnaring Shot power must be active in order to use this power.
Eagle's Aim

~ Your eyesight sharpens until you can pick out the most distant foes. ~

At-Will ◆ Primal
Minor Action   Personal
Effect: Until the end of your next turn, you take no penalty to attack rolls for attacking at long range.
Level: 6
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Hamadryad Aspects

~ Drawing on fey magic, you call on your primal beauty and strength to thwart your foes. ~

Encounter ◆ Weapon
Minor Action   Personal
Effect: Choose one of the following aspects each time you use this power. You gain that aspect's benefits.
?Spellbinding Beauty: Every enemy that can see you grants combat advantage to you until the end of your next turn.
?Wooden Form: You gain resist 5 to all damage until the end of your next turn.
Level 11: Resist 10.
Level 21: Resist 15.
 
Inevitable Shot

~ Even as your target ducks under your shot, the projectile moves on its own to find another enemy. ~

Encounter ◆ Primal
Free Action   Personal
Trigger: You miss a creature with a ranged seeker or seeker paragon path power
Effect: You make a ranged basic attack against an enemy within 5 squares of the creature you missed, using that creature's space as the attack's origin square.
Special: You regain the use of this power when you spend an action point.
 
Send Thoughts

~ You communicate telepathically with a creature. ~

Encounter ◆ Psionic
Free Action   Ranged 20
Target: One creature that shares a language with you
Effect: You send a mental message of 25 words or fewer to the target. The target can respond in kind as a free action.
 
Transport Self

~ With a thought, you transport yourself to a position that better suits your desires. ~

Encounter ◆ Psionic, Teleportation
Move Action   Personal
Effect: You teleport a number of squares equal to 1 + your Wisdom modifier.
Level: 2
 
Stampede Shot

~ Spectral bison appear and follow your projectile as it streaks toward your enemy. ~

Encounter ◆ Primal, Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. Fortitude
Hit: 1[W] + 1d6 + Wisdom modifier damage, and you push the target 2 squares, then push each enemy adjacent to it 2 squares.
Spiritbond: The number of squares you push the target equals your Strength modifier.
Level: 3
 
Feyjump Shot

~ Your missiles shine with emerald light and carry with them the Feywild's power to relocate your foe. ~

Encounter ◆ Primal, Teleportation, Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One or two creatures
Attack: Wisdom vs. AC
Hit: 1[W] + Wisdom modifier damage, and you teleport the target 3 squares.
Effect: If you hit both targets, you can swap their positions when you teleport them, rather than teleporting each one 3 squares. If you do so, both targets are dazed until the end of your next turn.
Level: 7
 
Forceful Push
With a focused thought, your mental push becomes physical force, moving a creature in the direction you choose.

Encounter Psionic
Free Action Ranged 10

Target: One creature

Effect: You slide the target 1 square, but not into hindering terrain.
Level 11: You slide the target 2 squares.
Level 21: You slide the target 3 squares.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Spirits' Rebuke

~ You dodge your enemy's attack, and spirits coalesce around you to punish your attacker. ~

Daily ◆ Primal, Weapon
Immediate Reaction   Melee weapon
Requirement: You must be wielding a light thrown or a heavy thrown weapon.
Trigger: An enemy misses you with a melee attack
Target: The triggering enemy
Effect: The target takes 1[W] + your Strength modifier damage, and you push it 1 square.
 
Living Missile Attack

~ You bind an enemy with a thought, then hurl it into another foe. ~

Daily ◆ Implement, Psionic
Minor Action   Ranged 10
Requirement: The power Living Missile must be active in order to use this power. This power may be used once per round.
Effect: Before the secondary attack, you slide the primary target 10 squares.
Secondary Target: One creature adjacent to the primary target at any point during the slide
Secondary Attack: Intelligence vs. Reflex
Hit: 2d6 + Intelligence modifier damage, and the secondary target falls prone. The primary target takes half damage and falls prone.
Miss: Half damage, and the primary target falls prone.
 
Ensnaring Shot

~ Just before your shot strikes your foe, the projectile explodes into tiny, burrowing seeds that grow into binding vines. ~

Daily ◆ Primal, Weapon, Zone
Standard Action   Ranged weapon
Primary Target: One creature
Primary Attack: Wisdom vs. Reflex
Hit: 1[W] + Wisdom modifier damage, and the primary target is restrained (save ends).
Effect: The attack creates a zone of difficult terrain in a burst 1 centered on the primary target. The zone lasts until the end of your next turn. Until the zone ends, you can use the Ensnaring Shot Attack power, using a square within the zone as the origin square.
Sustain Minor: The zone persists.
Level: 5
 
Call of the Ghost Wolf

~ Your attack calls forth a wolf spirit to keep your foes at bay. ~

Daily ◆ Conjuration, Primal, Weapon
Standard Action   Melee or Ranged weapon
Requirement: You must be wielding a light thrown or a heavy thrown weapon to make a melee attack with this power.
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. AC
Hit: 1[W] + 1d6 + Wisdom modifier damage.
Effect: You conjure a ghost wolf in an unoccupied square adjacent to the target. The wolf occupies its square and lasts until the end of your next turn. Your allies can flank enemies with the wolf and deal 2d6 extra damage when they hit enemies flanked by it.
Sustain Minor: The wolf persists, and each enemy adjacent to it takes a -2 penalty to attack rolls until the end of your next turn.
Level: 5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式