編集する キャラクター一覧    D&D総合コミュニティ D&D4E キャラクターデータベース(安定版)表示フォーム
タグ
めたB アヴェンジャー ドラウ
キャラクター名
Aberray
属性
混沌にして悪
プレイヤー名
めたB
最終更新
2017/01/12 12:35
レベル
1
クラス
Avenger
神格
Lolth
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
Drow
サイズ
中型
年齢
?
性別
身長
'" ?cm
体重
lb. ?kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
3
3
0
0
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
16
10
6
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
6
6
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
10
【筋】
【筋力】
 
0
11
【耐】
【耐久力】
 
0
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
11
10
0
1
 
 
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
15
受動〈看破〉   10+
5
20
受動〈知覚〉   10+
10
特殊な感覚
Darkvision
16
【敏】
【敏捷力】
+3
3
8
【知】
【知力】
-1
-1
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
14
10
3
1
 
 
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
0
0
0
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
20
【判】
【判断力】
+5
5
10
【魅】
【魅力】
 
0
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
16
10
5
1
 
 
 
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
25
12
6
7
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Drow

Trance (Drow):Rather than sleep, drow enter a meditative state known as trance. You need to spend 4 hours in this state to gain the same benefits other races gain from taking a 6-hour extended rest. While in a trance, you are fully aware of your surroundings and notice approaching enemies and other events as normal.

Lolthtouched:You have your choice of either the cloud of darkness or darkfire power.

Fey Origin:Your ancestors were native to the Feywild, so you are considered a fey creature for the purpose of effects that relate to creature origin.

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
0
0
0
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
0
0
0
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
2
〈威圧〉 【魅】
0
 
なし
2
0
〈運動〉 【筋】
0
 
0
0
10
〈隠密〉 【敏】
3
+5
0
2
3
〈軽業〉 【敏】
3
 
0
0
5
〈看破〉 【判】
5
 
なし
0
0
〈交渉〉 【魅】
0
 
なし
0
0
〈持久力〉 【耐】
0
 
0
0
0
〈事情通〉 【魅】
0
 
なし
0
5
〈自然〉 【判】
5
 
なし
0
4
〈宗教〉 【知】
-1
+5
なし
0
10
〈知覚〉 【判】
5
+5
なし
0
10
〈地下探検〉 【判】
5
+5
なし
0
5
〈治療〉 【判】
5
 
なし
0
3
〈盗賊〉 【敏】
3
 
0
0
0
〈はったり〉 【魅】
0
 
なし
0
-1
〈魔法学〉 【知】
-1
 
なし
0
-1
〈歴史〉 【知】
-1
 
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Avenger

ARMOR OF FAITH
AC+3B

AVENGER'S CENSURE
Censure of Pursuit
If your oath of enmity target moves away from you willingly, you gain a bonus to damage rolls against the target equal to 2 + your Dexterity modifier until the end of your next turn.

CHANNEL DIVINITY

OATH OF ENMITY
習得言語
Common.
Elven.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
Greataxe
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
2
0
0
2
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d12
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
軍用
12
 
その他の修正等
High Crit
 
【武器2】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
0
0
0
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
0
0
0
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Cloth Armor (Basic Clothing)
AC計 強化 種族 クラス
3
 
 
 
3
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
敏/知
 
 
4
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
Theme:Escaped Thrall
You gain 1 power point. You regain all your power points when you take a short rest or an extended rest.
You also gain the my mind is my own power.

Back Ground:Underdark Survivor
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth.
武器
Simple melee, military melee, simple ranged
装具
Holy Symbol.
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
44 gp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
1
 
1000
魔法の装備・パワー
【武器1】
Greataxe
重量
12
パワー
 
 

【武器2】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Cloth Armor (Basic Clothing)
重量
4
パワー
 
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
 
重量
 
パワー
 
 

【脚】
 
重量
 
パワー
 
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
 
重量
 
パワー
 
 

【首】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Adventurer
33
1
33
Holy Symbol
1
1
1
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
12
記入済防具重量計
4
総重量
50
特技
Vicious Darkfire:
Whenever you hit your oath of enmity target with your darkfire racial power, it gains vulnerability to all damage equal to your Dexterity modifier until the start of your next turn.
 
無限回パワー
 
 
Overwhelming Strike

~ As you attack, you maneuver around your foe, forcing it to move with you. ~

At-Will ◆ Divine, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. AC
Hit: 1[W] + Wisdom modifier damage. You shift 1 square and slide the target 1 square into the space you occupied.
Level 21: 2[W] + Wisdom modifier damage.
Level: 1
Radiant Vengeance

~ Calling on the power of your deity, you transfer the pain of your wounds to a foe and regain some resilience. ~

At-Will ◆ Divine, Implement, Radiant
Standard Action   Ranged 10
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. Reflex
Hit: 1d8 + Wisdom modifier radiant damage, and you gain temporary hit points equal to your Wisdom modifier.
Level 21: 2d8 + Wisdom modifier damage.
Level: 1
 
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
My Mind Is My Own

~ Your passion for freedom drives out the presence of insidious entities from your mind. ~

Encounter ◆ Augmentable, Psionic
Immediate Interrupt   Personal
Trigger: You are hit by a charm or a psychic attack.
Effect: You gain resist 5 psychic until the end of your next turn. Also, you gain a +2 power bonus to saving throws against charm effects and psychic effects until the end of your next turn.
Level 11: Resist 10 psychic.
Level 21: Resist 15 psychic.
Augment: 1
Effect: As above, and you can make a saving throw against any charm effect and psychic effect at the start of your turn, instead of at the end, if a save can end the effect. This benefit lasts until the end of the encounter.
 
Darkfire

~ A flickering halo of purple light surrounds the target, making it easier to hit. ~

Encounter ◆ Augmentable, Psionic
Minor Action   Ranged 10
Target: One creature
Attack: Intelligence, Wisdom, or Charisma vs. Reflex. You gain a +4 bonus to the attack roll.
Level 11: The bonus increases to +6.
Level 21: The bonus increases to +8.
Hit: Until the end of your next turn, all attacks against the target have combat advantage, and the target cannot benefit from invisibility or concealment.
Special: When you create your character, choose Intelligence, Wisdom, or Charisma as the ability score you use when making attack rolls with this power. This choice remains throughout your character's life and does not change the power's other effects.
 
Raging Tempest

~ The storm's fury sears an enemy with divine wrath and echoes with booming thunder if your allies follow your lead. ~

Encounter ◆ Divine, Lightning, Thunder, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. AC
Hit: 1[W] + Wisdom modifier damage plus 1d6 lightning damage. The next time the target takes damage from an attack before the start of your next turn, it takes 1d6 extra thunder damage.
Special: You can use this power in place of a melee basic attack when charging.
Level: 1
 
Abjure Undead

~ You send a brilliant ray of radiant power at an undead foe, compelling it to stagger toward you. ~

Encounter ◆ Divine, Implement, Radiant
Standard Action   Close burst 5
Channel Divinity: You can use only one channel divinity power per encounter
Target: One undead creature in the burst
Attack: Wisdom vs. Will
Hit: 3d10 + Wisdom modifier radiant damage, and you pull the target a number of squares equal to 1 + your Wisdom modifier. The target is also immobilized until the end of your next turn.
Level 5: 4d10 + Wisdom modifier damage.
Level 11: 5d10 + Wisdom modifier damage.
Level 15: 6d10 + Wisdom modifier damage.
Level 21: 7d10 + Wisdom modifier damage.
Level 25: 8d10 + Wisdom modifier damage.
Miss: Half damage, and you pull the target 1 square.
 
Divine Guidance

~ You lend your deity's guidance to an ally's attack against your foe. ~

Encounter ◆ Divine
Immediate Interrupt   Close burst 10
Channel Divinity: You can use only one channel divinity power per encounter
Trigger: An ally within 10 squares of you makes an attack roll against your oath of enmity target
Target: The triggering ally
Effect: The target makes a second attack roll and uses either result.
 
Oath of Enmity

~ You focus your wrath on a single foe, giving your attacks against it extraordinary accuracy. ~

Encounter (Special) ◆ Divine
Minor Action   Close burst 10
Target: One enemy you can see in the burst
Effect: When you make a melee attack against the target and the target is the only enemy adjacent to you, you make two attack rolls and use either result. This effect lasts until the end of the encounter or until the target drops to 0 hit points, at which point you regain the use of this power.If another effect lets you roll twice and use the higher result when making an attack roll, this power has no effect on that attack. If an effect forces you to roll twice and use the lower result when making an attack roll, this power has no effect on that attack either.If an effect lets you reroll an attack roll and you rolled twice because of this power, you reroll both dice.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Temple of Light

~ Your weapon strike creates a field of searing energy around an enemy. The energy burns any foe you hit that is within the field. ~

Daily ◆ Divine, Radiant, Weapon, Zone
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. AC
Hit: 2[W] + Wisdom modifier radiant damage.
Effect: The attack creates a zone of radiant energy in a burst 2 centered on the target. The zone lasts until the end of the encounter. When the target moves, the zone moves with it, remaining centered on it. Whenever you hit a creature that is within the zone, that attack deals 1d6 extra radiant damage.
Level: 1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式