編集する キャラクター一覧    D&D総合コミュニティ D&D4E キャラクターデータベース(安定版)表示フォーム
ポートレート タグ
はだ (HIGHLOW)
キャラクター名
Amhranai Koras Lv19
属性
無属性
プレイヤー名
Hada
最終更新
2017/07/15 18:18
レベル
19
クラス
Vampire/Monk
神格
 
伝説の道
Vampire Noble ( Beguiler Bloodline )
神話の運命
 
種族
Drow
サイズ
中型
年齢
11
性別
Male
身長
4'3" 130.34cm
体重
88.1lb. 40kg
パーティ・所属
DM. High Low
メモ欄
Underdark Envoy

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
16
7
9
 
状況による修正
+2

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
35
19
13
 
2
1
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
8
6
0
 
2
特殊な移動
Climb 8 (can wCeiling)

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
9
【筋】
【筋力】
-1
8
12
【耐】
【耐久力】
+1
10
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
25
19
1
1
 
4
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
19
受動〈看破〉   10+
9
24
受動〈知覚〉   10+
14
特殊な感覚
Darkvision
25
【敏】
【敏捷力】
+7
16
11
【知】
【知力】
 
9
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
35
19
9
 
3
4
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
8
-1
9
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
-1
-1
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
11
【判】
【判断力】
 
9
21
【魅】
【魅力】
+5
14
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
34
19
5
1
3
4
2
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
113
56
28
3
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
+2+1
抵抗
 
現在の状態と効果
12+11+5*18

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
0
1
0
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Darkvision
Fey Origin
Trance
Lolthtouched:Cloud of darkness

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
8
-1
9
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
-1
-1
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
8
-1
9
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
-1
-1
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
21
〈威圧〉 【魅】
14
+5
なし
2
8
〈運動〉 【筋】
8
 
0
 
23
〈隠密〉 【敏】
16
+5
0
2
21
〈軽業〉 【敏】
16
+5
0
 
9
〈看破〉 【判】
9
 
なし
 
16
〈交渉〉 【魅】
14
 
なし
2
10
〈持久力〉 【耐】
10
 
0
 
16
〈事情通〉 【魅】
14
 
なし
2
9
〈自然〉 【判】
9
 
なし
 
9
〈宗教〉 【知】
9
 
なし
 
14
〈知覚〉 【判】
9
+5
なし
 
9
〈地下探検〉 【判】
9
 
なし
 
9
〈治療〉 【判】
9
 
なし
 
16
〈盗賊〉 【敏】
16
 
0
 
23
〈はったり〉 【魅】
14
+5
なし
4
9
〈魔法学〉 【知】
9
 
なし
 
9
〈歴史〉 【知】
9
 
なし
 
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Class:------
Child of the Night
Blood Is Life
Enduring Soul
Hidden Might
Vampiric Reflexes
Night Crawler


Paragon Path:------
Vampire noble paragon path feature
Vampiric Action
gain a +4 power bonus to your next attack roll before the end of your turn, if you have temporary hi points or extra healing surges.
習得言語
Common, Elven, Deep speech
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
Vampier Slam [M1] (B/A)
23
反応
1d10+22
Push1
Taste of Life [M1]
23
頑健
1d8+22死
7THP
Dark Beckoning [R5]
23
意志
1d6+18精
Pull3
Blood Drinker
 
 
+2d10
1Surge
凝息心央の連打 [M1]
 
 
2
Slide1
Combat Advantage
2
 
+3
 
Domineering Gaze
25
意志
 
 
その他・修正・メモ
死霊攻撃は非物質特性を無視
武器
 
【武器1】
Symbol of the Sun (M.48) +4 [DEX]
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
23
7
9
 
2
4
1
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
22
7
 
4
11
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
AC
4d6[Radiand]
 
パワー
1
19
その他の修正等
Feat AR+2/Feat AR+1/Class DR+9/Item DR+2/Item Undead DR+4
 
【武器2】
Symbol of the Sun (M.48) +4 [CHA]
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
21
5
9
 
2
4
1
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
18
5
 
4
9
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
AC
4d6[Radiand]
 
パワー
 
19
その他の修正等
 
 
【武器3】
Incisive Dagger +3 (AV2.??) [-21,000GP]
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
22
7
9
3
 
3
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d4
10
7
 
3
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
AC
3d6
5/10
単純
 
14
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Displacer Cloth Armor +4 (AV1.47)
AC計 強化 種族 クラス
4
0
4
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
敏/知
 
 
 
 
 
【盾】
Class Feat
AC計 強化 種族 クラス
2
2
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth
武器
Simple Melee, Simple Ranged
装具
Holy symbols, ki focuses
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
125,000
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
21000
1800
520
680
45000
17000
4200
13000
---------
103200
21800
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
19
 
 
魔法の装備・パワー
【武器1】
Symbol of the Sun (M.48) +4 [DEX]
重量
1
パワー
 
 

【武器2】
Symbol of the Sun (M.48) +4 [CHA]
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
Incisive Dagger +3 (AV2.??) [-21,000GP]
重量
0
パワー
Day) Teleport10
 

【鎧】
Displacer Cloth Armor +4 (AV1.47)
重量
0
パワー
 
 

【盾】
Class Feat
重量
0
パワー
 
 

【腕】
Iron Armbands of Power Lv6 (AV1.117)[-1,800gp]
重量
 
パワー
Gain a +2 item bonus to melee damage rolls.
 

【脚】
Acrobat Boots(PH1.246)[-520GP]
重量
 
パワー
 
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
Circlet of Second Chances(AV1.139)[-680gp]
重量
 
パワー
Day) Reroll Saving Throw
 

【首】
Mantle of Faith Lv19+4(MoP.157)[105,000gp]
重量
 
パワー
Day)IR Regain Surgex2 with no surge
 

【指輪1】
Ring of Personal Gravity Lv16 (AV1.161)[-45,000gp]
重量
 
パワー
Pull Push Slide -1
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
Symbol of the Sun (M.48) +4
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
Demonskin Tattoo(AV2.88)[-17,000gp]
重量
 
パワー
ANY Regist 10 Acd,Lhtng,Fr,Thndr,Frst
 

【その他】
Elven Chain Shirt Lv9(M)[-4,200gp]
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
1
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Stone of Shadow(AV2.137)[-13,000GP]
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
1
記入済防具重量計
0
総重量
1
特技
General Feats 11
1,Monastic Disciple(マルチクラス:モンク)
2,Acolyte Power(中級マルチクラス:Unfailing Resolve:確乎不抜)
3,Holy Symbol Expertise(聖印練達)
4,Superior Implement training(上級装具訓練:正確性)
5,Superior Reflex(無双の反応)
6,Superior Will(無双の意志)
7,Resilient Focus(セーヴ強化)
8,Ghost Scorpion Strike(幽霊蠍の一撃)
9,Fluid Motion
10,Unarmored Agility
11,獅子奮迅
ターン開始時に級毎に5ダメージを受ける。攻撃ロール、ダメージロール、全防御値、セーヴ、移動距離、シフト距離に+2のボーナスを得る。マイナーアクションでこの特技の効果を受けるかどうかの切り替えが出来る。

Additional Feat
12,死地の華
現在のHPが最大HPの1/4以下かつ一時的HPを有していない場合、攻撃ロール、ダメージロール、全防御値、セーヴ、移動距離、シフト距離に+2のボーナスを得、さらにクリティカルに必要な出目が2小さくなる。
 
無限回パワー
Std) Dark beckonging
Std) Taste of life
Std) Vampire Slam
 
 
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
n/a) Centered Flurry of Blows
Psionic
Melee 1 / 1 Creature
Level 11: One or two creatures
Level 21: Each enemy adjacent to you

Trigger: You hit with an attack during your turn

Effect: The target takes damage equal to 2 + [WIS], and you slide it 1 square to a square adjacent to you or 1 square in any direction If the target wasn't targeted by the triggering attack.

Special: You can use this power only once per round.
 
Mnr) Cloud of Darkness
 
Mnr) Insidious Commentary
Encounter ✦ Martial
Minor Action Ranged 5
Target: One creature
Attack: Charisma + 2 vs. Will
Level 11: Charisma + 4 vs. Will
Level 21: Charisma + 6 vs. Will
Hit: The target grants combat advantage until the end of
your next turn, and your next attack against the target
this turn deals 1d6 extra damage on a hit.
 
n/a) Blood drinker
Shadow
Personal

Trigger: You hit an enemy with a vampire melee at-will attack power.

Target: The triggering enemy

Effect: The target takes 1d10 extra damage from the triggering attack, and you gain a healing surge.
Level 17: 2d10 extra damage.
Level 27: 3d10 extra damage.
 
n/a) Blood drinker
 
n/a) Blood drinker
 
Std) Unleashed Fury Lv17
Implement, Shadow
Melee 1 / 1 Creature

Attack: [DEX] vs Ref

Hit: 3d12+[DEX]

Special: lose a healing surge and Attack each creature adjacent or DR+3d10

[Vital Consumption]
gain Lv1/2 Tempolary Hit Points, when you spend healing surge.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Std) Unfettered Hunger Lv5
Implement, Shadow
Close Burst 1 / Each Creature
[DEX] vs Ref
Hit: 2d10+[DEX]
Miss: half
Effect: AR+2/DR+4/shift speed/cannot spend healing surges
 
Std) Domineering Gaze Lv9
Charm, Implement, Necrotic, Shadow
R 5 / 1 Enemy

Attack: [CHA]+2 vs Will

Hit: DOMINATED(SE),

Mnr) adjecent dominated enemy / deal Healing Surge Value [28Necrotic] / gain 1 Healing Surge / domination ends
 
Std) Hungry Swarm L15
Shadow, Teleport, Impliment
Blast 3 / Any Enemies

Attack: [DEX] vs Fortitude

Hit: 5d6+[DEX] and BLINDED(SE)

Miss: Half damage

Effect: REGAIN 1 Surge If attack hits to living creature, TELEPORT in the blast, INVISIBLE(UEUT)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
Enc) Mnr) Charming Gaze Lv2
Charm, Shadow
blast 5 / 1 Creature

Effect: Until the end of your next turn, the target cannot make opportunity attacks or take immediate actions.
In addition, you gain a +4 bonus to the next Bluff check or Diplomacy check you make against the target before the end of the encounter.
 
Enc) Mnr) Strength of Blood Lv4
Shadow
Personal

Effect: You gain a +5 power bonus to the next Athletics, Endur ance, or Strength check you make before the end
of your turn.

Special: You can lose a healing surge when you use this power to increase the bonus to +10.
 
Enc) Std) Form of the bat Lv6
Polymorph, Shadow
Personal

Effect: You assume the form of a Tiny bat. While you are in this form, you have a speed of 2 and a fly speed of 8, and you cannot make attacks or hold or carry any object.
Your equipment becomes part of this form. You use a move action to return to your normal form.
 
Day) Free) Pacifying Presence Underdark Envoy Lv10
Charm
Close burst 10

Trigger: You and your enemies roll initiative.

Target: Each enemy that can hear and understand you in the burst

Effect: Each target takes a -10 penalty to its initiative check.
 
Day) Mnr)Aura of Grandeur L12
Aura, Charm, Shadow
Personal

Effect: You activate an aura 3 that lasts until the end of your next turn. Enemies in the aura cannot make opportunity attacks against you or your allies. Whenever an enemy ends its turn in the aura, you can use a free action to slide that enemy up to 2 squares to another square in the aura.

Sustain Minor: The aura persists until the end of your next turn.
 
Day) n/a) Unfailing Resolve:確乎不抜 MonkUtl16
Stanse, Psyonic

Trigger:HP0

Effect:気絶の代わりに減速and弱体化
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式