|
タグ
Insider_CB_Import ゲレブー |
|
キャラクター名
ミノ |
属性
秩序にして善 |
プレイヤー名
ゲレブー |
最終更新
2017/10/15 19:36 |
レベル
6 |
クラス
ファイター(スレイヤー) |
神格
|
伝説の道
|
神話の運命
|
種族
ドワーフ |
サイズ
中型 |
年齢
100 |
性別
男 |
身長
4'5" 136cm |
体重
176.21lb. 80kg |
パーティ・所属
|
メモ欄
|
イニシアチブ
イニシアチブ |
【敏】 |
レベルの 1/2 |
その他 |
6 |
3 |
3 |
0 |
状況による修正 |
|
|
防御値
AC |
10+ LV1/2 |
防具/ 能力値 |
クラス |
特技 |
その他 |
その他 |
20 |
13 |
7 |
|
|
|
|
状況ボーナス |
|
|
移動速度
移動速度(マス) |
基本 |
防具 |
アイテム |
その他 |
5 |
5 |
0 |
|
|
特殊な移動 |
地渡り(地面の効果による移動困難地形は無視する)※特技 |
|
能力値
現在値 |
能力値 |
能力値 修正 |
修正値+ レベルの1/2 |
20 | 【筋】 【筋力】 |
+5 | 8 |
15 | 【耐】 【耐久力】 |
+2 | 5 |
|
頑健 |
10+ LV1/2 |
能力値 |
クラス |
特技 |
強化 |
その他 |
その他 |
20 |
13 |
5 |
2 |
|
|
|
|
状況ボーナス |
|
|
感覚
値 |
受動感覚 |
|
基本 |
SKILL |
14 |
受動〈看破〉 |
|
10+ |
4 |
16 |
受動〈知覚〉 |
|
10+ |
6 |
特殊な感覚 |
|
|
16 | 【敏】 【敏捷力】 |
+3 | 6 |
10 | 【知】 【知力】 |
| 3 |
|
反応 |
10+ LV1/2 |
盾/ 能力値 |
クラス |
特技 |
強化 |
その他 |
その他 |
16 |
13 |
3 |
0 |
|
|
|
|
状況ボーナス |
|
|
基本近接攻撃
ヴィシャス・エクスキューション・アックス+2 |
種別 |
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
なし |
13 |
筋 |
5 |
3 |
2 |
|
2 |
1 |
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
1d12 |
14 |
筋 |
5 |
2 |
2 |
5 |
対象 |
追加効果・範囲など |
クリティカル |
|
|
|
|
12 | 【判】 【判断力】 |
+1 | 4 |
8 | 【魅】 【魅力】 |
-1 | 2 |
|
意志 |
10+ LV1/2 |
能力値 |
クラス |
特技 |
強化 |
その他 |
その他 |
14 |
13 |
1 |
0 |
|
|
|
|
状況ボーナス |
|
|
|
ヒットポイント
最大HP |
重傷値 =hpの1/2 |
回復力値 =hpの1/4 |
回復力使用回数/日 |
60 |
|
|
11 |
hp現在値 |
回復力使用済み回数 |
|
|
底力 1回/遭遇 |
使用済み:□ |
一時的hp |
|
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□ |
セーヴィング・スロー修正値 |
|
抵抗 |
|
現在の状態と効果 |
|
|
アクション・ポイント
アクション・ポイント |
マイル ストーン |
アクション ポイント |
1 |
|
1 |
アクション・ポイントによる追加効果 |
|
種族特徴
ドワーフ
サイズ:中型
速度:5マス
視覚:夜目
能力:筋力+2、耐久力+2
言語:共通語、ドワーフ語
ドワーフの武器習熟:スローイングハンマーとウオーハンマーに習熟を得る。
鋼の胃袋:〔毒〕に対するSTに+5の種族ボーナス。
荷重移動
踏ん張り
ドワーブン・リジリアンス |
|
基本遠隔攻撃
チャレンジ・シーキング・ハンドアックス+1 |
種別 |
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
なし |
12 |
筋 |
5 |
3 |
2 |
|
1 |
1 |
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
1d6 |
13 |
筋 |
5 |
2 |
1 |
5 |
対象 |
追加効果・範囲など |
クリティカル |
|
|
|
|
攻撃(予備) |
|
種別 |
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
なし |
8 |
筋 |
5 |
3 |
|
|
|
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
|
5 |
筋 |
5 |
|
|
|
|
追加効果・範囲など |
クリティカル |
対象 |
|
|
|
|
技能 |
ボーナス |
技能名 |
|
能力 +LV1/2 |
習得済 (+5) |
防具 ペナ |
その他 |
2 |
〈威圧〉 |
【魅】 |
2 |
|
なし |
0 |
13 |
〈運動〉 |
【筋】 |
8 |
+5 |
0 |
0 |
6 |
〈隠密〉 |
【敏】 |
6 |
|
0 |
0 |
6 |
〈軽業〉 |
【敏】 |
6 |
|
0 |
0 |
4 |
〈看破〉 |
【判】 |
4 |
|
なし |
0 |
2 |
〈交渉〉 |
【魅】 |
2 |
|
なし |
0 |
12 |
〈持久力〉 |
【耐】 |
5 |
+5 |
0 |
2 |
2 |
〈事情通〉 |
【魅】 |
2 |
|
なし |
0 |
6 |
〈自然〉 |
【判】 |
4 |
|
なし |
2 |
3 |
〈宗教〉 |
【知】 |
3 |
|
なし |
0 |
6 |
〈知覚〉 |
【判】 |
4 |
|
なし |
2 |
6 |
〈地下探検〉 |
【判】 |
4 |
|
なし |
2 |
9 |
〈治療〉 |
【判】 |
4 |
+5 |
なし |
0 |
6 |
〈盗賊〉 |
【敏】 |
6 |
|
0 |
0 |
2 |
〈はったり〉 |
【魅】 |
2 |
|
なし |
0 |
3 |
〈魔法学〉 |
【知】 |
3 |
|
なし |
0 |
3 |
〈歴史〉 |
【知】 |
3 |
|
なし |
0 |
|
クラス・伝説の道・神話の運命特徴 |
ファイター(スレイヤー)
重要な能力値:【筋力】、【敏捷力】
防具の習熟:クロース、レザー、ハイド、チェインメイル、スケイル
武器習熟:単純近接、軍用近接、単純遠隔、軍用遠隔
防御値へのボーナス:頑健+2
ヒット・ポイント:1Lvで15+【耐久力値】 で、LVupごとに6を得る。
一日の回復力使用回数:9+【耐久力】修正値
アイアンウルフウォーリアー:アイアンウルフチャージのパワーを得る。
Lv5 自然と知覚に+2(ドラゴン誌400) |
|
命中・ダメージ |
武器・パワー名 |
攻撃 |
対象 |
ダメージ |
他 |
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
武器 |
|
【武器1】 |
Execution axe Vicious Weapon +2 |
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
13 |
筋 |
5 |
3 |
2 |
|
2 |
1 |
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
1d12 |
14 |
筋 |
5 |
2 |
2 |
5 |
対象 |
クリティカル |
射程 範囲 |
種別 |
重量 |
レベル |
AC |
3d12 |
|
上級 |
14 |
|
その他の修正等 |
高クリティカル、暴虐2 |
|
【武器2】 |
|
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
8 |
筋 |
5 |
3 |
|
|
|
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
|
5 |
筋 |
5 |
|
|
|
対象 |
クリティカル |
射程 範囲 |
種別 |
重量 |
レベル |
|
|
|
なし |
|
|
その他の修正等 |
|
|
【武器3】 |
|
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
8 |
筋 |
5 |
3 |
|
|
|
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
|
5 |
筋 |
5 |
|
|
|
対象 |
クリティカル |
射程 範囲 |
種別 |
重量 |
レベル |
|
|
|
なし |
|
|
その他の修正等 |
|
|
防具 |
|
【鎧】 |
Scale Armor Agile Armor +1 |
AC計 |
鎧 |
強化 |
種族 |
クラス |
他 |
他 |
7 |
7 |
|
|
|
|
|
区分 |
修正能力 |
防具ペナ |
速度 |
重量 |
レベル |
重装 |
敏/知 |
|
|
45 |
|
|
【盾】 |
|
AC計 |
盾 |
強化 |
種族 |
クラス |
他 |
他 |
0 |
|
|
|
|
|
|
防具ペナ |
重量 |
レベル |
|
|
|
|
習熟、使用可能装具など |
防具 |
Cloth. Leather. Hide. Chainmail. Scale. |
武器 |
Dwarven Resilience~ You scream out an unnerving howl as you charge into battle. Faint-hearted foes shrink from your savage wrath. ~ Encounter ◆ Fear, Martial, Primal Minor Action Personal Effect: You use your second wind. Club. Dagger. Javelin. Mace. Sickle. Spear. Greatclub. Morningstar. Quarterstaff. Scythe. Spiked gauntlet. Talid. Widow |
装具 |
|
|
貨幣・その他の財産 |
プラチナ貨(pp) |
金貨(gp) 1 pp; 20 gp |
銀貨(sp) |
銅貨(cp) |
その他 |
|
設定など |
|
経験値、マイルストーン記録 |
|
現在のレベル |
現在の経験値 |
次のレベル |
6 |
|
10000 |
|
魔法の装備・パワー |
【武器1】 |
Execution axe Vicious Weapon +2 | 重量 |
14 |
パワー |
|
|
|
【武器2】 |
| 重量 |
0 |
パワー |
|
|
|
【武器3】 |
| 重量 |
0 |
パワー |
|
|
|
【鎧】 |
Scale Armor Agile Armor +1 | 重量 |
45 |
パワー |
特徴:あなたが重症ではない時、ACに【敏捷力】修正値をMax+1までアイテムボーナスとして加える。 |
|
|
【盾】 |
| 重量 |
0 |
パワー |
|
|
|
【腕】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【脚】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【手】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【頭】 |
Horned Helm (heroic tier) | 重量 |
0 |
パワー |
特徴:突撃に1d6追加ダメージ |
|
|
【首】 |
Badge of the Berserker +1 | 重量 |
0 |
パワー |
特徴:突撃時の移動では機会攻撃を引き起こさない |
|
|
【指輪1】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【指輪2】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【腰】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【装具】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【タトゥー】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【その他】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄 |
|
|
|
マイルストーン |
|
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加 |
その他の装備 |
アイテム |
重量(lb.) |
数 |
重量計 |
Handaxe | 3 | 1 | 3 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
記入済武器重量計 |
14 |
記入済防具重量計 |
45 |
総重量 |
62 |
|
特技 |
断頭の一撃:伏せ状態の敵にアックスか重刀剣での攻撃がヒットすると、追加5ダメージ
ドワーフ流武器訓練:全てのアックスとハンマーに習熟し、+2の特技ダメージ
ソリッド・フッティング:地渡りを得る(ドラゴン誌391)
セーブ強化:ST+2 |
|
無限回パワー |
Melee Basic Attack
~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~
At-Will ◆ Weapon
Standard Action Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage. |
Ranged Basic Attack
~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~
At-Will ◆ Weapon
Standard Action Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage. |
Battle Wrath
~ You channel your anger into each strike, dealing devastating damage to your foes. ~
At-Will ◆ Martial, Stance
Minor Action Personal
Effect: You assume the battle wrath stance. Until the stance ends, you gain a +2 power bonus to the damage rolls of basic attacks using a weapon.
Level 11: +3 power bonus.
Level 21: +4 power bonus. |
Berserker's Charge
~ You channel your combat fury to run down your foes. ~
At-Will ◆ Martial, Stance
Minor Action Personal
Effect: You assume the berserker's charge stance. Until the stance ends, you gain a +2 power bonus to your speed when charging and a +2 power bonus to the attack rolls of your charge attacks. |
|
|
|
|
|
|
遭遇毎パワー |
Iron Wolf Charge
~ You scream out an unnerving howl as you charge into battle. Faint-hearted foes shrink from your savage wrath. ~
Encounter ◆ Fear, Martial, Primal
No Action Close burst 2
Trigger: You hit an enemy with a charge attack.
Effect: That enemy takes 1d6 extra damage from the triggering attack, and you make the following attack.
Level 11: 2d6 extra damage.
Level 21: 3d6 extra damage.
Target: Each enemy in the burst
Attack: Highest ability modifier vs. Will
Hit: You push the target up to 2 squares. The target takes a -2 penalty to attack rolls until the end of your next turn. | |
Power Strike
~ By pushing yourself beyond your normal limits, you unleash your full wrath against a foe. ~
Encounter ◆ Martial, Weapon
No Action Special
Trigger: You hit an enemy with a melee basic attack using a weapon.
Target: The enemy you hit
Effect: The target takes 1[W] extra damage from the triggering attack.
Level 17: 2[W] extra damage.
Level 27: 3[W] extra damage. | |
Sudden Sprint
~ You put on a burst of speed as you launch yourself toward a foe. ~
Encounter ◆ Martial
Minor Action Personal
Prerequisite: You must have training in Athletics.
Effect: You move a number of squares up to your Dexterity modifier to a square adjacent to an enemy.
Level: 2 | |
Ignore Weakness
~ A surge of inner strength helps you shrug off the lingering effects of your enemy's attacks. ~
Encounter ◆ Martial
No Action Personal
Prerequisite: You must have training in Endurance.
Trigger: You start your turn immobilized, slowed, or weakened by an effect that a save can end.
Effect: You make a saving throw with a +5 power bonus against the effect.
Level: 6 | |
ハーパーピン | |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
1日毎パワー |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
汎用パワー |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
儀式 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|