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メガネハロ卓 リフトウォー 撃破役 ソーサラー(エレメンタリスト) 風祭
キャラクター名
獺野加奈子
属性
秩序にして善
プレイヤー名
風祭 摂津
最終更新
2017/10/26 11:19
レベル
11
クラス
Sorcerer (Elementalist)
神格
 
伝説の道
Essence Mage
神話の運命
 
種族
Changeling
サイズ
中型
年齢
 
性別
 
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
9
4
5
0
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
21
15
4
 
 
2
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
6
6
0
 
 
特殊な移動
swim6

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
11
【筋】
【筋力】
 
5
12
【耐】
【耐久力】
+1
6
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
16
15
1
0
 
 
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
17
受動〈看破〉   10+
7
15
受動〈知覚〉   10+
5
特殊な感覚
 
18
【敏】
【敏捷力】
+4
9
11
【知】
【知力】
 
5
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
19
15
4
0
 
 
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
5
0
5
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
11
【判】
【判断力】
 
5
23
【魅】
【魅力】
+6
11
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
23
15
6
2
 
 
 
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
74
 
 
7
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Changeling


Flavor: Anyone, anywhere, hidden in plain sight
Size: Medium
Speed: 6 squares
Vision: Normal
Ability Scores: +2 Charisma, +2 Dexterity or +2 Intelligence
Languages: Common
Change Shape:You have the changeling disguise power.

Mental Defense:You have a +1 racial bonus to Will.

Shapechanger:You have the shapechanger subtype; you can alter your appearance. As such, you are subject to effects and conditions that affect shapechangers.

Changeling Trick:You have the changeling trick power.

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
5
0
5
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
5
0
5
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
23
〈威圧〉 【魅】
11
+5
なし
7
5
〈運動〉 【筋】
5
 
0
0
9
〈隠密〉 【敏】
9
 
0
0
10
〈軽業〉 【敏】
9
 
0
1
7
〈看破〉 【判】
5
 
なし
2
16
〈交渉〉 【魅】
11
+5
なし
0
8
〈持久力〉 【耐】
6
 
0
2
13
〈事情通〉 【魅】
11
 
なし
2
5
〈自然〉 【判】
5
 
なし
0
5
〈宗教〉 【知】
5
 
なし
0
5
〈知覚〉 【判】
5
 
なし
0
5
〈地下探検〉 【判】
5
 
なし
0
5
〈治療〉 【判】
5
 
なし
0
9
〈盗賊〉 【敏】
9
 
0
0
18
〈はったり〉 【魅】
11
+5
なし
2
10
〈魔法学〉 【知】
5
+5
なし
0
5
〈歴史〉 【知】
5
 
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Sorcerer (Elementalist)

Key Abilities: Charisma, Constitution
Implements: Daggers, staffs
Armor Proficiencies: Cloth
Weapon Proficiencies: Simple melee, simple ranged
Bonus to Defense: +2 Will
Hit Points at 1st Level: 12+ Constitution Score
Hit Points per Level Gained: 5
Healing Surges: 6+ Constitution Modifier
Trained Skills: Arcana. From the class skills list below, choose 3 more trained skills at 1st level.
Class Skills: Arcana (Int), Athletics (Str), Bluff (Cha), Diplomacy (Cha), Dungeoneering (Wis), Endurance (Con), History (Int), Insight (Wis), Intimidate (Cha), Nature (Wis)
_PARSED_CLASS_FEATURE: Elemental Bolt, Elemental Magic, Elemental Specialty, Escalating Elements, Level 2 Elementalist Utility Power, Level 6 Elementalist Utility Power, Level 10 Elementalist Utility Power, Level 16 Elementalist Utility Power, Level 22 Elementalist Utility Power
Role: Striker. Elementalists who specialize in air or fire magic scour their foes with destructive energy, hurling blasts of flame or bolts of lightning. Those who specialize in earth or water magic hinder enemies, catching them in tides and quakes. Few can withstand an elementalist's wrath for long.
Short Description: Wielders of seething elemental magics, few can withstand their wrath for long.
_ParentClass: ID_FMP_CLASS_128
_DisplayName: Sorcerer (Elementalist)

Essence Mage

Flavor: “I am arcana incarnate, and I know magic's true form.”
Power Name: Spells
Class Features:
Essential Action
Energy Essence

_DisplayPowers:
Essence of Arcane Blood

Your arcane power is innate. An essential part of your being is bound to the magic you use. You are capable of transforming yourself into spell energy and warping your body into versatile forms. By learning to see inside yourself and reshape your very soul, you transcend the limits of mortality.




Yakuza:Ruthless Demonstration


Early Life - Social Outcast
Common Knowledge: You were the butt of many jokes and treated poorly by your peers. Have you revenged yourself on your tormentors, or have you moved past the pain?
Campaign: General
Associated Skills: Bluff, Intimidate
習得言語
Common.
Primordial.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
5
0
5
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器2】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
5
0
5
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
5
0
5
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Cloth Armor (Basic Clothing) Ghostphase Armor +2
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
敏/知
 
 
4
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth.
武器
Club. Dagger. Javelin. Mace. Sickle. Spear. Greatclub. Morningstar. Quarterstaff. Scythe. Spiked gauntlet. Talid. Widow
装具
Dagger. Staff.
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
80 gp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
11
26000
32000
魔法の装備・パワー
【武器1】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器2】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Cloth Armor (Basic Clothing) Ghostphase Armor +2
重量
4
パワー
Property:Gain resist 5 necrotic

Power:Power * Daily (Minor Action)
Become insubstantial until the end of your next turn.
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
 
重量
 
パワー
 
 

【脚】
Acrobat Boots
重量
0
パワー
Property:You gain a +1 item bonus to Acrobatics checks.

Power:Power * At-Will (Minor Action)
You stand up from prone.
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
Skull Mask (heroic tier)
重量
0
パワー
Property:Enemies who can see you take a ?2 penalty to saving throws against fear effects.
 

【首】
Cloak of Displacement +2
重量
0
パワー
Property:At the start of each encounter, you gain a +2 item bonus to AC and Reflex until an attack against either of those defenses hits you.

Power:Utility Power (Teleportation) * Daily (Immediate Interrupt)
Trigger: You are hit by a melee or a ranged attack.
Effect: The triggering attacker must reroll the attack roll and use the second result. If the attack misses you, you can teleport 1 square.
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
0
記入済防具重量計
4
総重量
4
特技
Born of the Elements:You gain a +2 feat bonus to Endurance checks and Intimidate checks.
In addition, you can speak, read, and write Primordial.

Superior Implement Training (Accurate staff):You can use the Accurate staff superior implement.

Staff Expertise:You gain a +1 feat bonus to the attack rolls of implement powers and weapon powers that you use with a staff. This bonus increases to +2 at 11th level and +3 at 21st level.
In addition, when you make a ranged or an area attack with a staff as an implement, you don't provoke opportunity attacks for doing so.
When you make a melee weapon attack with a staff, the weapon's reach for that attack increases by 1.

Implement Focus (Staff):You gain a +1 feat bonus to the damage rolls of implement attacks you make with a Staff. This bonus increases to +2 at 11th level and +3 at 21st level.

Dual Implement Spellcaster:When you use an arcane attack power and you are wielding a magic implement in each hand, you can add the off-hand implement's enhancement bonus to damage rolls.
Both of your implements must be usable with this power, and you must be capable of wielding both implements, to gain this benefit.

Lasting Frost:Once per turn, the first target you hit with a power that has the cold keyword gains vulnerable 5 cold after the attack. The vulnerability lasts until the end of your next turn.
 
無限回パワー
Melee Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Changeling Disguise

~ You alter your form to look like another person. ~

At-Will ◆ Polymorph
Minor Action   Personal
Effect: You alter your physical form to take on the appearance of any Medium humanoid. You retain your statistics in your new form, and your clothing, armor, and possessions do not change. The new form lasts until you change form again.
Any creature that attempts to see through your ruse makes an Insight check opposed by your Bluff check, and you gain a +5 bonus to your check.
Elemental Bolt

~ You hurl a spear of elemental energy at your foe. ~

At-Will ◆ Arcane, Elemental, Implement, Varies, Cold
Standard Action   Ranged 10
Target: One creature
Attack: Charisma vs. Reflex
Hit: 1d12 + Charisma modifier damage.
Level 21: 2d12 + Charisma modifier damage.
Special: This power can be used as a ranged basic attack.
Ice Prison

~ You create a cloud of intense cold and swift-growing icicles that chills your foes for a time. ~

At-Will ◆ Arcane, Cold, Elemental, Implement
Standard Action   Area burst 1 within 10 squares
Target: Each creature in the burst
Attack: Charisma vs. Fortitude
Hit: 1d8 + Charisma modifier cold damage, and the target is slowed until the end of your next turn.
Level 21: 2d8 + Charisma modifier cold damage.
Dragonfrost

~ A gust of frost hammers your foe and knocks it back. ~

At-Will ◆ Arcane, Cold, Implement
Standard Action   Ranged 10
Target: One creature
Attack: Charisma vs. Fortitude
Hit: 1d8 + Charisma modifier cold damage, and you push the target 1 square.
Level 21: 2d8 + Charisma modifier cold damage.
Special: This power can be used as a ranged basic attack.
Level: 1
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Ruthless Demonstration

~ The sight of blood and your threatening presence fill your opponents with dread, making them think twice before attacking you. ~

Encounter ◆ Fear, Martial
Free Action   Personal
Trigger: You bloody an enemy adjacent to you or reduce an enemy adjacent to you to 0 hit points or fewer.
Effect: Enemies that can see you take a -2 penalty to attack rolls against you until you are hit by an attack or until the end of the encounter. Also, if you bloodied the triggering enemy, you can immediately make an Intimidate check against it to force it to surrender.
 
Changeling Trick

~ Your feint tricks a foe into giving you an advantage. ~

Encounter ◆ Polymorph
Minor Action   Melee 1
Target: One creature
Effect: You make a Bluff check opposed by the target's passive Insight. If your check succeeds, you gain combat advantage against the target until the end of your next turn.
 
Elemental Escalation (Water)

~ A whirlpool wells up within, deflecting harm from you and overwhelming your enemies. ~

Encounter ◆ Arcane, Elemental, Varies
Free Action   Personal
Trigger: You use a sorcerer at-will attack power.
Effect: You can make one additional creature a target of the triggering attack. If the attack's range is melee or ranged, the additional target must be within 5 squares of you. If the attack's range is area or close, the additional target must be adjacent to the burst or blast.
Each target hit by the attack takes 1d10 extra damage of the type dealt by the triggering attack. In addition, you gain a +2 power bonus to all defenses until the end of your next turn.
Level 17: 2d10 extra damage, and the target is also dazed until the end of your next turn.
Level 27: 3d10 extra damage, and the target also falls prone.
Special: You can use this power only once per round.
 
Life's Losing Hand

~ Though fate has dealt you the hand of a misfit, you take loss and turn it into success. ~

Encounter ◆ Martial
No Action   Personal
Trigger: You roll a natural 1, 2, or 3 on an attack roll or a skill check.
Effect: You can reroll the attack roll or skill check, with a power bonus equal to your Charisma modifier. You must keep the second result, even if it is lower.
Level: 2
Prerequisite: Yakuza
 
Raise Stone

~ You raise or lower a column of rock from the ground. ~

Encounter ◆ Arcane, Elemental
Minor Action   Ranged 5
Target: One square of stone, mud, or dirt
Effect: You cause the target square to rise up to 20 feet or sink up to 10 feet. If you raise the square, the area below it is filled with solid rock and becomes blocking terrain. Creatures in the target square can shift 1 square as a free action to avoid being raised or lowered. This power cannot be used to harm a creature, and any such use causes the power to fail. The target square remains at its new elevation until the end of the encounter.
Level: 6
 
Maiden's Waking

~ The Maiden of the Moon rouses you from your languor. ~

Encounter ◆ Arcane
No Action   Personal
Trigger: You start your turn stunned, dazed, or unconscious
Effect: You take your turn as though you were not stunned, dazed, or unconscious. At the end of your turn, the effect continues as normal.
Level: 10
 
Essence of Arcane Blood

~ The magic infused in your being bursts from your body, rending your foe with chaotic destruction. ~

Encounter ◆ Arcane, Implement ; Varies
Standard Action   Ranged 20
Target: One creature
Attack: Charisma vs. Reflex
Hit: 3d8 + Charisma modifier damage. Choose two damage types from among acid, cold, fire, force, lightning, necrotic, poison, psychic, radiant, and thunder. The attack deals damage of these two types. Until the end of your next turn, you gain combat advantage against all targets of your arcane attacks.
Level: 11
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式