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望月 SoW_thiha
キャラクター名
[指揮役] Spring Thunder Adrie
属性
無属性
プレイヤー名
望月
最終更新
2019/10/06 15:47
レベル
6
クラス
Invoker / shaman
神格
"木の父"シルヴァナス
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
wood elf
サイズ
中型
年齢
14
性別
 
身長
5'5" cm
体重
130 lb.lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
プライモーディアルにかぶれ、イタズラで覚醒させようとして発覚。罰として定命に転生し、徳を積むクエストに旅立つ。己の中に残った神の精髄を頼りにして。

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
6
3
3
0
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
20
13
7
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
7
7
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
8
【筋】
【筋力】
-1
2
13
【耐】
【耐久力】
+1
4
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
17
13
1
2
 
1
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
24
受動〈看破〉   10+
14
28
受動〈知覚〉   10+
18
特殊な感覚
 
16
【敏】
【敏捷力】
+3
6
10
【知】
【知力】
 
3
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
17
13
3
 
 
1
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
2
-1
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
-1
-1
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
21
【判】
【判断力】
+5
8
10
【魅】
【魅力】
 
3
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
19
13
5
 
 
1
 
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
40
20
10
7
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Ability scores: +2 Dexterity, +2 Intelligence or +2 Wisdom
Size: Medium
Speed: 7 squares.
Vision: Low-Light

Languages: Common, Elven
Skill Bonuses: +2 Nature, +2 Perception.
Sense Threat: When you roll initiative, you can make a Perception check and use its result for your initiative check. When you do so, allies within 10 squares of you who have a lower initiative than yours gain a +2 racial bonus to their initiative. This benefit replaces elven accuracy.
Elven Weapon Proficiency: You gain proficiency with the longbow and the shortbow.
Fey Origin: Your ancestors were native to the Feywild, so you are considered a fey creature for the purpose of effects that relate to creature origin.
Group Awareness: You grant non-elf allies within 5 squares of you a +1 racial bonus to Perception checks.
Wild Step: You ignore difficult terrain when you shift

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
2
-1
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
-1
-1
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
2
-1
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
-1
-1
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
3
〈威圧〉 【魅】
3
 
なし
0
2
〈運動〉 【筋】
2
 
0
0
6
〈隠密〉 【敏】
6
 
0
0
6
〈軽業〉 【敏】
6
 
0
0
14
〈看破〉 【判】
8
+5
なし
1
3
〈交渉〉 【魅】
3
 
なし
0
4
〈持久力〉 【耐】
4
 
0
0
3
〈事情通〉 【魅】
3
 
なし
0
15
〈自然〉 【判】
8
+5
なし
2
3
〈宗教〉 【知】
3
 
なし
0
18
〈知覚〉 【判】
8
+5
なし
5
8
〈地下探検〉 【判】
8
 
なし
0
8
〈治療〉 【判】
8
 
なし
0
6
〈盗賊〉 【敏】
6
 
0
0
3
〈はったり〉 【魅】
3
 
なし
0
3
〈魔法学〉 【知】
3
 
なし
0
3
〈歴史〉 【知】
3
 
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
誓約発現:君が君のターンに信仰系の[遭遇毎]または[一日毎]の攻撃パワー1つを使用するとき、君はそのパワーの効果をすべて適用した後、そのパワーによる攻撃がヒットした目標を1マス押しやることができる。

COMPANION SPIRIT (HYBRID)
You gain the call spirit companion power.

In addition, choose one of the Companion Spirit options. You don’t gain the Spirit Boon or any of the powers granted by that choice, but you are considered to have the class feature for the purpose of meeting prerequisites and using the benefits tailored for it in certain powers.

習得言語
Common.
Elven.
Primordial
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
Primordial Adept Starting Feature (1st level): You have proficiency with rods. Add Primordial to the languages you can read, write, and speak. In addition, you gain either the Solkara’s wave or the Vezzuvu’s eruption power.
Primordial Adept Level 5 Feature (5th level): You gain a +2 bonus to Bluff, Diplomacy, Insight, and Intimidate checks against creatures that have the elemental origin.
Primordial Adept Level 10 Feature (10th level): If you chose Solkara’s wave, you gain a +2 power bonus to damage rolls with cold powers and thunder powers. If you chose Vezzuvu’s eruption, you gain a +2 power bonus to damage rolls with fire powers and thunder powers.


■ウィッシュリスト
JヒーラーズサッシュAV166
FRoaring Bear accurate Totem +2
DパワージュエルAV175
DランプオブディサーニングAV177
武器
 
【武器1】
Dagger
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
5
-1
3
3
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d4
-1
-1
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
単純
1
 
その他の修正等
Light Thrown, Off-Hand
 
【武器2】
Eaccurate Totem +2
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
12
5
3
 
1
2
1
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
7
5
 
2
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
2d6
 
なし
 
6
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
2
-1
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
-1
-1
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
FLeather Armor+1 ベテランズ
AC計 強化 種族 クラス
4
2
2
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
敏/知
 
 
15
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth. Leather.
武器
Longbow. Shortbow. Club. Dagger. Javelin. Mace. Sickle. Spear. Greatclub. Morningstar. Quarterstaff. Scythe. Spiked gauntlet. Talid. Widow
装具
Rod. Staff. Totem.
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
298
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
背景 Noble:Perception+2
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
6
32000
39000
魔法の装備・パワー
【武器1】
Dagger
重量
1
パワー
 
 

【武器2】
Eaccurate Totem +2
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
FLeather Armor+1 ベテランズ
重量
15
パワー
AP使用時defとAtc+1
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
 
重量
 
パワー
 
 

【脚】
 
重量
 
パワー
 
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
Bサークレットオブセカンドチャンス AV142
重量
 
パワー
日毎 ST失敗時再ロール Lv3
 

【首】
Clucky charm+1 AV2 P69
重量
 
パワー
日毎 判定失敗時+1d6 Lv4
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Adventurer kit 20gp
33
1
33
Climber kit 2gp
11
1
11
 
 
1
0
サーシャンの酒
 
1
0
 
 
1
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
1
記入済防具重量計
15
総重量
65.96
特技
Hybrid talent(SPIRIT'S POWER)

Totem Expertise:you ignore partial cover and partial concealment on implement attacks you make with a totem.


tome expertise:enemies adjacent to your conjurations or summoned creatures grant combat advantage. An enemy that is immune to fear is immune to this effect.

上級装具訓練Superior Implement Training (Accurate totem):正確性のトーテム
 
無限回パワー
Melee Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Spirit of the tempest
shaman attack 1
At-Will ✦ Implement, Primal, Thunder

Standard Action

Melee 1

Target: one creature

Attack: Wisdom vs. Fortitude

Hit: "1d8 + Wisdom modifier thunder damage."
Level 21: "2d8 + Wisdom modifier thunder damage."

Effect: "One ally within 2 squares of either you or your spirit companion can make a saving throw."
 
グラスピングシャーズ
遠隔範囲 爆発1・10マス クリーチャー全て
WIZvsfort
WIZdmg[光輝]減速 次T使用者終了まで
スピリッツ・プレイ
[無限回]+[原始]、[精霊]
機会アクション近接・精霊1
トリガー:1体の敵が使用者の精霊の相棒に隣接するマスからシフ卜す
ることなく離れる
目標:トリガーを発生させた敵
効果:使用者の精霊の相棒から10マス以内にいる味方1人は、目標
に対しフリー・アクションとして1回の遠隔基礎攻撃を行なうことが
できる。その昧方はこの攻撃において戦術的優位を得る。
call spirit companion
At-Will Conjuration, Primal
Minor Action Close burst 20
Effect: You conjure your spirit companion in an unoccupied square in the burst. The spirit lasts until you fall unconscious or until you dismiss it as a minor action. The spirit occupies 1 square. Enemies cannot move through its space, but allies can. When you take a move action, you can also move the spirit a number of squares equal to your speed.
The spirit can be targeted by melee or ranged attacks, although it lacks hit points. If a single melee or ranged attack deals damage to the spirit equal to 10 + one-half your level or higher, the spirit disappears, and you take damage equal to 5 + one-half your level. Otherwise, the spirit is unaffected by the attack.
 
 
 
遭遇毎パワー
Healing Spirit

~ You call to the spirits on behalf of a wounded ally, closing wounds and filling your ally with vigor. ~

Encounter (Special) ◆ Healing, Primal
Minor Action   Close burst 5
Target: You or one ally in the burst
Effect: The target can spend a healing surge. If the target does so, one ally adjacent to your spirit companion, other than the target, regains 1d6 hit points.
Level 6: 2d6 hit points.
Level 11: 3d6 hit points.
Level 16: 4d6 hit points.
Level 21: 5d6 hit points.
Level 26: 6d6 hit points.
 
Speak with Spirits

~ You commune with the spirits, letting them guide your words and actions. ~

Encounter ◆ Primal
Minor Action   Personal
Effect: During this turn, you gain a bonus to your next skill check equal to your Wisdom modifier.
 
Thunder of Judgment

~ Blasts of thunder rock the air around your foes each time you strike your staff on the ground, leaving them battered and senseless. ~

Encounter ◆ Divine, Implement, Thunder
Standard Action   Ranged 10
Target: One, two, or three creatures
Attack: Wisdom vs. Fortitude
Hit: 1d6 + Wisdom modifier thunder damage, or 2d6 + Wisdom modifier thunder damage if you target only one creature. In addition, the target is dazed until the end of your next turn.
Covenant of Wrath: You also push the target a number of squares equal to your Constitution modifier.
Level: 1
 
Spring Renewal Strike PHB2 89
近接精霊1
クリーチャー1体
判断力VS頑健
HIT:2d8+判断力
精霊の相棒に隣接している味方は回復力1回分消費可
Lv3
 
Vezzuvu\'s Eruption

~ A small eruption knocks creatures down with rumbling tremors and sears them with hot ash. ~

Encounter ◆ Arcane, Elemental, Fire, Implement, Thunder, Zone
Standard Action   Area burst 1 within 10 squares
Target: Each creature in the burst
Attack: Highest ability modifier vs. Reflex
Hit: 1d6 + highest ability modifier thunder damage, and the target falls prone.
Level 11: 2d6 + highest ability modifier thunder damage.
Level 21: 3d6 + highest ability modifier thunder damage.
Effect: The burst creates a zone of difficult terrain that lasts until the end of your next turn. Any creature that ends its turn in the zone takes 5 fire damage.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Spirit of the healing flood
shaman attack 1
Daily ✦ Healing,Implement, Primal

Standard Action

Close Burst 5

Target: Each enemy in burst

Attack: Wisdom vs. Fortitude

Hit: 1d8 + Wisdom modifier damage.

Miss: Half damage.

Effect: Until the end of the encounter, you and each ally in the burst gain regeneration 2 while bloodied. As a minor action, a character can end this effect on himself or herself to regain 10 hit points.
 
Searing Orb
Invoker Attack 5
A miniature sun appears amid your foes, blinding them with divine radiance

Daily ✦ Divine, Implement, Radiant

Standard Action

Area Burst 1 Within 10 Squares

Target: Each creature in burst

Attack: Wisdom vs. Fortitude

Hit: 1d8 + Wisdom modifier radiant damage, and the target is blinded (save ends).

ミス:半減dmg 使用者次T終了まで盲目

Covenant of Preservation: The target is also dazed until the end of your next turn.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
ウォールオブライト
マイナー日毎 遠隔範囲壁5 10マス以内
壁の中にいる味方はAC+1
壁の中でターン開始すると一時的HP5

マイナー維持
 
スピリットオブザキーパー
一日毎マイナー 近接範囲爆発5クリーチャー1
目標回復力消費+1d6
遭遇終了まで精霊に隣接している味方は戦術的優位を与えない
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式