編集する キャラクター一覧    D&D総合コミュニティ D&D4E キャラクターデータベース(安定版)表示フォーム
タグ
めたB
キャラクター名
ガード
属性
プレイヤー名
めたB
最終更新
2020/03/18 13:18
レベル
5
クラス
ファイター(ナイト)
神格
 
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
ヒューマン
サイズ
中型
年齢
16
性別
身長
6'2" 188cm
体重
193.83lb. 88kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
3
-1
2
2
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
25
12
13
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
5
6
-1
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
21
【筋】
【筋力】
+5
7
15
【耐】
【耐久力】
+2
4
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
20
12
5
2
 
 
1
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
12
受動〈看破〉   10+
2
17
受動〈知覚〉   10+
7
特殊な感覚
通常
8
【敏】
【敏捷力】
-1
1
10
【知】
【知力】
 
2
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
15
12
2
 
 
 
1
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
7
5
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
5
5
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
11
【判】
【判断力】
 
2
10
【魅】
【魅力】
 
2
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
13
12
0
 
 
 
1
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
54
27
13
11
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
[ALL] 1
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
 
 
 
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

種族(ヒューマン)

ヒロイック・エフォート:ヒロイック・エフォートのパワーを得る

ボーナス特技:特技を1つ追加で得る

ボーナス技能:技能を1つ追加で得る

防御値ボーナス:頑健、反応、意志防御値に+1

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
7
5
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
5
5
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
7
5
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
5
5
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
4
〈威圧〉 【魅】
2
 
なし
2
11
〈運動〉 【筋】
7
+5
-1
 
0
〈隠密〉 【敏】
1
 
-1
 
0
〈軽業〉 【敏】
1
 
-1
 
2
〈看破〉 【判】
2
 
なし
 
2
〈交渉〉 【魅】
2
 
なし
 
8
〈持久力〉 【耐】
4
+5
-1
 
4
〈事情通〉 【魅】
2
 
なし
2
2
〈自然〉 【判】
2
 
なし
 
2
〈宗教〉 【知】
2
 
なし
 
7
〈知覚〉 【判】
2
+5
なし
 
2
〈地下探検〉 【判】
2
 
なし
 
7
〈治療〉 【判】
2
+5
なし
 
0
〈盗賊〉 【敏】
1
 
-1
 
2
〈はったり〉 【魅】
2
 
なし
 
2
〈魔法学〉 【知】
2
 
なし
 
2
〈歴史〉 【知】
2
 
なし
 
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
ファイター(ナイト)

SHIELD FINESSE
You gain the Shield Finesse feat.

SPINNING DEFLECTION
While you are wielding a quarterstaff, you are considered to be wielding a shield for powers and effects that require you to wield one, and you gain a +1 shield bonus to AC and Reflex.

WEAPON TALENT
You gain a +1 bonus to the attack rolls of weapon attacks.

IMPROVED POWER STRIKE
You gain one more use of power strike per encounter, but you can still use it only once per turn.

KNIGHT COMBAT READINESS
You gain a +2 bonus to initiative.

WEAPON MASTERY
You gain a +1 bonus to the damage rolls of weapon attacks.
習得言語
共通語、竜語
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
barbed (Spiked Plate)
While you wear barbed armor or wield a barbed shield, a creature takes damage equal to 2 + one-half your level when you escape that creature's grab on your turn or when that creature escapes your grab. If you wear barbed armor and carry a barbed shield at the same time, the creature takes this damage only once.
武器
 
【武器1】
Grasping Weapon +2 (Trident)
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
12
5
2
2
 
2
1
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d8
8
5
 
2
1
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
None
3/6
軍用
4
6
その他の修正等
Heavy Thrown, Versatile
 
【武器2】
Javelin +1
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
11
5
2
2
 
1
1
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d6
7
5
 
1
1
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
1d6
10/20
単純
2
1
その他の修正等
Heavy Thrown
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
7
5
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
5
5
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Vitality Armor +2 (Spiked Plate) (Rimefire)
AC計 強化 種族 クラス
11
9
2
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
重装
敏/知
-1
-1
60
7
 
【盾】
Vanguard
AC計 強化 種族 クラス
2
2
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
0
15
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth, leather, hide, chainmail, scale, plate; heavy shields, light shields.
武器
Simple melee, military melee, simple ranged, military ranged.
装具
 
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
 
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
背景 Sentry
Skills: Perception

テーマ Mercenary
Starting Feature (1st level):
You gain the takedown strike power.

Level 5 Feature (5th level):
You gain a +2 power bonus to Intimidate checks and Streetwise checks.
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
5
 
 
魔法の装備・パワー
【武器1】
Grasping Weapon +2 (Trident)
重量
4
パワー
Property
You can use this weapon to grab targets, adding the weapon's enhancement bonus to your grab attack. You can still use this weapon to attack a target you've grabbed with it.

Power ✦ Encounter (Free Action)
Use this power when you hit with the weapon. Pull the target 1 square into an unoccupied space adjacent to you. The target is grabbed (until escape).
 

【武器2】
Javelin +1
重量
2
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Vitality Armor +2 (Spiked Plate) (Rimefire)
重量
60
パワー
Property
When an enemy scores a critical hit against you, you gain temporary hit points equal to 5 + the armor's enhancement bonus at the start of your next turn.
 

【盾】
Vanguard
重量
15
パワー
Property
You gain a +4 item bonus to all defenses against charge attacks.
 

【腕】
Bracers of Mighty Striking
重量
 
パワー
 
 

【脚】
 
重量
 
パワー
 
 

【手】
Giantkind Gloves
重量
 
パワー
Power ✦ At-Will (Standard Action)
Strength + 2 vs. AC; ranged 6/12; you throw an object 30 lb. or less; 2d6 + Strength modifier damage.

Power ✦ Encounter (Free Action)
Use this power when you hit with a melee attack. Add a +2 power bonus to the damage roll.
 

【頭】
 
重量
 
パワー
 
 

【首】
Frostwolf Pelt
重量
 
パワー
Property
You gain resist 5 cold.
Level 14 or 19: Resist 10
Level 24 or 29: Resist 15

Power ✦ Daily (Immediate Reaction)
Trigger: An enemy adjacent to you hits you.

Effect: The triggering enemy is knocked prone.
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
標準冒険者キット
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
6
記入済防具重量計
75
総重量
81
特技
《Shield Finesse》
You ignore the check penalty for wearing a shield.

《Armor Proficiency: Spiked Plate》
You gain proficiency with spiked plate.

《Human Resolve》
Whenever you spend an action point to make an attack, you gain temporary hit points equal to 3 + your Charisma modifier.

《Spear Strike》
When you use power strike with a spear, you can immobilize the target until the end of your next turn, but the extra damage is reduced by 1[W].

《Pin Down》
A prone target you are grabbing can't stand until you end the grab or until it escapes.
 
無限回パワー
Cleaving Assault
At-Will ✦ Martial, Stance
Minor Action Personal

Effect: You assume the cleaving assault stance. Until the stance ends, whenever you hit with a melee basic attack using a weapon, one enemy adjacent to you other than the target of that attack takes damage equal to your Constitution modifier.
Defend the Line
At-Will ✦ Martial, Stance
Minor Action Personal

Effect: You assume the defend the line stance. Until the stance ends, whenever you hit an enemy with a melee basic attack using a weapon, that enemy is slowed until the end of your next turn.
 
Battle Guardian
At-Will ✦ Martial
Opportunity Action Personal

Trigger: An enemy subject to your defender aura either shifts or makes an attack that targets an ally of yours but not you or an ally who has an active defender aura.

Effect: You make a melee basic attack against the triggering enemy. If the attack misses, the enemy still takes damage equal to your Strength modifier.
Defender Aura
At-Will ✦ Aura
Minor Action Personal

Effect: You activate an aura 1 that lasts until you end it as a minor action or until you fall unconscious. While in the aura, any enemy takes a -2 penalty to attack rolls when it makes an attack that does not include among its targets either you or an ally of yours who has this aura active. Marked enemies are not subject to this aura.
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Power Strike
Encounter ✦ Martial, Weapon
No Action Special

Trigger: You hit an enemy with a melee basic attack using a weapon.

Target: The enemy you hit

Effect: The target takes 1[W] extra damage from the triggering attack.
Level 17: 2[W] extra damage.
Level 27: 3[W] extra damage.
 
Takedown Strike
Encounter ✦ Martial
No Action Melee 1

Trigger: You hit an enemy adjacent to you with an attack.

Target: The triggering enemy

Effect: The target takes extra damage from the triggering attack equal to the ability modifier used in the triggering attack, and you knock the target prone.
 
 
 
ヒロイック・エフォート
 
 
 
Push Forward
Encounter ✦ Martial
Move Action Personal

Prerequisite: You must have training in Athletics.

Effect: You shift up to 3 squares to a square adjacent to an enemy.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式