編集する キャラクター一覧    D&D総合コミュニティ D&D4E キャラクターデータベース(安定版)表示フォーム
タグ
恐怖の人食いトラ!デーモン荒野奥地に血に飢えた牙を追え!!
キャラクター名
28号
属性
無属性
プレイヤー名
めがねハロ
最終更新
2023/09/15 12:20
レベル
18
クラス
ファイター(ウェポンマスター)
神格
 
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
ウォーフォージド
サイズ
中型
年齢
 
性別
 
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
14
3
9
2
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
34
19
14
 
1
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
6
6
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
22
【筋】
【筋力】
+6
15
20
【耐】
【耐久力】
+5
14
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
31
19
6
2
 
4
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
21
受動〈看破〉   10+
11
30
受動〈知覚〉   10+
20
特殊な感覚
 
16
【敏】
【敏捷力】
+3
12
11
【知】
【知力】
 
9
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
29
19
3
 
3
4
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

Avalanche Maul+4
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
23
6
9
2
2
4
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
2d6
10
6
 
4
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
AC
 
4d8
15
【判】
【判断力】
+2
11
9
【魅】
【魅力】
-1
8
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
29
19
2
 
3
4
1
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
137
68
34
15
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
 
 
 
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

ウォーフォージド
Ability scores: 耐久+2、知力or筋力+2
Size: Medium
Speed: 6 squares.
Vision: Normal

Languages: Common
Skill Bonuses: 持久力+2 威圧+2
生ける人造:飲食、呼吸、睡眠不要。飢え、渇き、窒息の持久力判定不要。その他の効果は通常通り影響を受ける。
不寝番:睡眠の代わり4時間動かないことで大休憩と同じ効果を得る。その間も周囲の状況を完全に認識する。
ウォーフォージドの頑健さ:継続dmgに対するST+2。死亡STを行う際は出目10とロールの結果どちらか高い方を選択できる。
ウォーフォージドの精神力:意志+1
ウォーフォージド・リゾルヴ:同名のパワーを得る。










基本遠隔攻撃

Throwing Hammer of Long Range+2
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
軍用
21
6
9
2
2
2
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d6
8
6
 
2
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
AC
 
2d6
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
15
6
9
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
6
6
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
12
〈威圧〉 【魅】
8
 
なし
4
21
〈運動〉 【筋】
15
+5
0
1
12
〈隠密〉 【敏】
12
 
0
 
12
〈軽業〉 【敏】
12
 
0
 
11
〈看破〉 【判】
11
 
なし
 
8
〈交渉〉 【魅】
8
 
なし
 
22
〈持久力〉 【耐】
14
+5
0
3
8
〈事情通〉 【魅】
8
 
なし
 
11
〈自然〉 【判】
11
 
なし
 
9
〈宗教〉 【知】
9
 
なし
 
20
〈知覚〉 【判】
11
+5
なし
4
11
〈地下探検〉 【判】
11
 
なし
 
16
〈治療〉 【判】
11
+5
なし
 
12
〈盗賊〉 【敏】
12
 
0
 
8
〈はったり〉 【魅】
8
 
なし
 
9
〈魔法学〉 【知】
9
 
なし
 
9
〈歴史〉 【知】
9
 
なし
 
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Fighter (Weaponmaster)
熱闘ファイター


テーマ:アイアンロート
運動と持久力に+1PB
底力を使うと次TEまで+4になる
重傷の間、全てのダメージ対する抵抗4を得る。
Inevitable Strikeを使用すると次TEまで近接攻撃に+1PB

伝説の道
ランペイジング・ブルート
・無法の突撃(11レベル):突撃中敵から機会攻撃がヒットするたび、その機会攻撃解決後その敵を伏せ状態にする。
・大突撃アクション(11レベル):敵に突撃を行うためにAP消費した際、その突撃の最初の攻撃は2Wの追加dmgを与える。ミスした際は筋力修正値に等しいdmgを与える。
・踏み込み突撃(16レベル):突撃の際、敵の占めるマスを通過できる。

習得言語
共通語、始原語
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
・テーマ:アイアンロート
・背景:知覚をクラス技能に

・装備品:65000gp
 19、18、17レベルのマジックアイテムを各々1個所持。(同名の級問わずマジックアイテムは2個まで・レアアイテムは級ごと1つ)
武器
 
【武器1】
Vangurd Maul+4
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
23
6
9
2
2
4
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
2d6
10
6
 
4
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
AC
4d8
 
軍用
 
 
その他の修正等
突撃時+1d8追加dmg
 
【武器2】
Throwing Hammer of Long Range+2
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
21
6
9
2
2
2
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d6
8
6
 
2
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
AC
2d6
20
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
15
6
9
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
6
6
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Greater Wyrmscale Armor of Eyes+4
AC計 強化 種族 クラス
14
10
4
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
重装
敏/知
 
 
 
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
 
武器
 
装具
 
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
 
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
18
 
 
魔法の装備・パワー
【武器1】
Vangurd Maul+4
重量
0
パワー
突撃時MBAに1W追加dmg
 

【武器2】
Throwing Hammer of Long Range+2
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Greater Wyrmscale Armor of Eyes+4
重量
0
パワー
知覚+4IB。暗視を得る。盲目にならない。
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
Phylactery of Action
重量
 
パワー
遭遇毎(NA):幻惑、動けない、石化、拘束、朦朧のSTを再ロール
 

【脚】
Boots of the Mighty Charge
重量
 
パワー
突撃時移動+2IB。
1日毎(フリー):突撃後、その目標を対象に含む無限回か遭遇毎の攻撃パワーを使用
 

【手】
Gauntlets of Blood
重量
 
パワー
重傷の目標に+4追加ダメージ
 

【頭】
Coif of Mindiron
重量
 
パワー
遭遇毎(割込):対意志攻撃で幻惑になったとき、それを無効にする。
 

【首】
Necklace of Fate+4
重量
 
パワー
遭遇毎(NA):TEでないタイミングでSTを行ったとき。
効果。そのSTに+4IB
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
Belt of Raging Endurance
重量
 
パワー
回復回数+1。
遭遇毎(割込):敵の攻撃がヒットしたとき。その攻撃に対し抵抗15を得る。次TEに10dmgを受ける。
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
Tattoo of the Penitent Martyr
重量
 
パワー
1Rに1回、ミスした1日毎を再ロール。残りの回復力回数×2に等しいダメージを受ける
 

【その他】
 
重量
 
パワー
Delver's Light
無限回(フリー):20マス以内を明るく照らすor薄暗く照らすor照明を切る。

ガーディアンホイッスル
汎用パワー([瞬間移動])
一日毎 移動アクション
効果:近接爆発10(範囲内の味方1人)。目標は使用者に隣接する何ものにも占められていないマスに瞬間移動する。

Whistle of Warning
Power ✦ Encounter (Minor Action)
Each ally within 10 squares of you who can hear the whistle can shift 1 square and draw a weapon or retrieve an implement as a free action.

Watcher's Horn
Power ✦ Daily (Minor Action)
The horn silently awakens each sleeping ally within 10 squares of you. Each ally is not surprised when he or she wakes up.

タレントシャード(LV13)×2
任意の技能判定に+3(遭遇終了まで)

Potion of Invulnerability(LV10)
回復力消費。次ターンEまで全ての抵抗25

Elixir of Flying
gain a fly speed of 4 until the end of the encounter.

Elixir of Speed
1時間の間、移動力に+2PB

Frozen Whetstone(LV17)
遭遇終了まで追加+4冷気dmg
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
0
記入済防具重量計
0
総重量
0
特技
1 殴打練達
 ハンマーorメイスによる攻撃ロール+2特技B
 押しやり、横滑り+1マス
 
2 巨人の蛮力の学び手
 威圧+2特技B
 ブラッシュ・ストライクがヒットしたら目標は次TEまで全防御値-1

4 早抜き
 武器やポーション等の小物を使用するアクションと同じアクションで準備できる。
 イニシア+2特技B
 
6 Monastic Disciple
 モンク技能の1つに習熟(治療)
 気印に習熟
 Flurry of Blows power の一つを1遭遇に1回使用できる
 (Eternal Tide Flurry of Blows)

8 WFリゾルヴ強化
 WFリゾルヴで得られる一時的hpに+5

10 自己保存力
 WFリゾルヴ使用時、継続的dmgに限らず任意の1つの効果に対し+2の特技Bを得て1回のST

11 無双の反応
 反応+3
 最初のターン、攻撃にCA

12 危険感知
 イニシアチブロール2個振り

14 鎧開眼:スケイル
 AC+1特技B、速度低下なし

16 巨人の蛮力の偉丈夫
 突撃時19〜20でクリティカル
 アンヴィル・オヴ・ドゥームを突撃に使用可

18 無双の意志
 意志+3
 ターン開始時に幻惑と朦朧のSTを行える
 
無限回パワー
Brash Strike
Fighter Attack 1
At-Will ✦ Martial, Weapon
Standard Action Melee Weapon
Target: One creature
Attack: Strength +2 vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Weapon: If you're wielding an axe, a hammer, or a mace, the attack deals extra damage equal to your Constitution modifier.

Effect: You grant combat advantage to the target until the start of your next turn.
Footwork Lure
Fighter Attack 1
At-Will ✦ Martial, Weapon
Standard Action Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage. You can shift 1 square and slide the target 1 square into the space you left.
 
 
 
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Barreling Swing
Rampaging Brute Attack 11
Encounter ✦ Martial, Weapon
Standard Action Close burst 1
Effect: You charge and make the following attack in place of a melee basic attack. When charging, you can move through enemies' squares.

Target: Each enemy in the burst you can see
Attack: Strength vs. AC
Hit: 2[W] + Strength modifier damage.
Weapon: If you're wielding a two-handed mace or a two-handed hammer, the attack deals extra damage equal to your Constitution modifier.
 
Inevitable Strike
Ironwrought Attack
Encounter ✦ Elemental, Weapon
No Action Personal
Trigger: You make a melee weapon attack roll.
Effect: Make the attack roll twice. If both attack rolls hit, the target takes 1d8 extra damage.
Level 11: 2d8 extra damage.
 
Warforged Resolve
Warforged Racial Power
Encounter ✦ Healing
Minor Action Personal
Effect: You gain a number of temporary hit points equal to 3 + one-half your level and can make a saving throw against one effect on you that deals ongoing damage. If you are bloodied, you also regain hit points equal to 3 + one-half your level.
 
Hydra Charge
Fighter Attack 7
Encounter ✦ Martial, Weapon
Standard Action Close burst 1
Target: Each enemy in the burst you can see
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage, and the target takes a –2 penalty to attack rolls until the end of your next turn.
Special: When charging, you can use this power in place of a melee basic attack.
 
Anvil of Doom
Fighter Attack 13
Encounter ✦ Martial, Weapon
Standard Action Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 2[W] + Strength modifier damage, and the target is dazed until the end of your next turn.
Weapon: If you're wielding a hammer or a mace, the target is stunned instead of dazed.

 
Come and Get It
Fighter Attack 7
Encounter ✦ Martial, Weapon
Standard Action Close burst 3
Target: Each enemy you can see in the burst
Attack: Strength vs. Will
Hit: You pull the target up to 2 squares, but only if it can end the pull adjacent to you. If the target is adjacent to you after the pull, it takes 1[W] damage.
 
Eternal Tide Flurry of Blows
Monk Feature
At-Will Elemental, Psionic
No Action Melee 2
Trigger: You hit with an attack during your turn.
Target: One or two creatures
Effect: The target takes damage equal to your Strength modifier, and you can pull the target 1 square. If the target wasn't targeted by the triggering attack, it is slowed until the end of your next turn.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Villain's Menace
Fighter Attack 1
Daily Martial, Weapon
Standard Action Melee weapon

Target: One creature

Attack: Strength vs. AC
Hit: 2[W] + Strength modifier damage, and you gain a +2 power bonus to attack rolls and a +4 power bonus to damage rolls against the target until the end of the encounter.

Miss: You gain a +1 power bonus to attack rolls and a +2 power bonus to damage rolls against the target until the end of the encounter.
 
One Against Many
Fighter Attack 9
Daily Martial, Weapon
Standard Action Close burst 1

Target: Each enemy in the burst you can see

Attack: Strength vs. AC

Hit: 2[W] + Strength modifier damage.

Effect: Until the end of the encounter, you gain a +1 power bonus to all defenses while two or more enemies are adjacent to you. You also gain a +1 power bonus to weapon attack rolls while no allies are adjacent to you.
 
Serpent Dance Strike
Fighter Attack 15
Daily Martial, Weapon
Standard Action Melee weapon

Target: One creature

Attack: Strength vs. AC

Hit: 2[W] + Strength modifier damage, and you knock the target prone if it is your size or smaller.

Effect: After the attack, you can shift 1 square and repeat the attack against another creature within reach. You can then shift 1 square and repeat the attack against a third creature within reach. You can then shift 1 square and repeat the attack against a fourth creature within reach.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
Tumbling Trample
Rampaging Brute Utility 12
Encounter ✦ Martial
Free Action Melee 1
Trigger: You move out of a square occupied by an enemy
Target: The triggering enemy
Effect: You push the target 2 squares and knock it prone.
 
Fighter's Grit
Fighter Utility 10
Encounter ✦ Martial
Minor Action Personal

Effect: Until the end of your next turn, you ignore the effects of the dazed, immobilized, slowed, and weakened conditions.

 
Iron Resurgence
Heal Utility 2
Encounter ✦ Healing
Minor Action Melee 1

Target: You or one ally; must be bloodied and have at least two healing surges remaining

Effect: The target loses a healing surge and can then spend one or two healing surges. The target also gains temporary hit points equal to half his or her healing surge value.
 
Hold Your Ground
Fighter Utility 10
Encounter ✦ Martial
Immediate Interrupt Personal

Prerequisite: You must have training in Athletics.

Trigger: You are pulled, pushed, slid, or knocked prone.

Effect: You are not pulled, pushed, slid, or knocked prone.
 
Dauntless Endurance
Fighter Utility 6

Encounter ✦ Martial
No Action Personal

Prerequisite: You must have training in Endurance.

Trigger: You make a saving throw and dislike the result.

Effect: You can reroll the saving throw but must use the second result.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式