装備品 |
アイテム | 重量 |
*ベルト:ベルト・オヴ・マイティ・コンスティチューション+2 |
1 |
*全身: |
|
*胸部: |
|
*両目: |
|
*両足: |
|
*両手:ブレイサーズ・アーマー+2 |
|
*頭部: |
|
*額回り:ヘッドバンド・オブ・インテレクト+2(飛行) |
|
*首周り: |
|
*肩周り:クローク・オブ・レジスタンス+1 |
1 |
*手首: |
|
*指輪: |
|
*指輪: |
|
ランタン・オヴ・オーラズ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
▼ハンディハバサック |
5 |
携帯用寝具×1 / 毛布×1 / 携帯食器一式×1 / 身だしなみ用具×1 |
|
ピトン×4 / 絹のロープ×1 |
|
専門書(3冊) / コンファブレーション・プレート |
|
昂奮強壮剤×2 / 気付け薬(12)×1 / 雷石×2 |
|
Soアイデンティファイ×2 / Soリムーヴ・シックネス×2 / Soガスト・ウインド |
|
Woキュア・ライト・ウーンズ×4 |
|
Woキュア・ライト・ウーンズ×6 |
|
ナコト写本の写し/竜の魔女の秘蔵品(1000gp) |
|
Scarlet and Blue Sphere (Cracked) Ioun Stone(呪文学) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ダイアモンド粉末(900gp) |
|
運搬重量の合計 (硬貨含) |
12.68 |
所持金 |
銅貨(cp) |
10 |
銀貨(sp) |
9 |
金貨(gp) |
15 |
白金貨(pp) |
|
軽荷重 |
26 |
頭上に持ち上げる =最大荷重 |
80 |
中荷重 |
53 |
地面から持ち上げる =最大荷重x2 |
160 |
重荷重 |
80 |
押し引き =最大荷重x5 |
400 |
|
|
特技 |
R: 《鋼の意志》
1: 《Amplified Hex》
3: 《鋼の意志強化》
5: 《その他の魔法のアイテム作成》
===(以下予定)===
7: 《呪文射程伸長》[呪文修正]
8:《ポーション作成》
9: 《呪文高速化》[呪文修正]
11:《呪術分枝化》
13:《呪文反響化》 [呪文修正]
15:《成熟せし呪文:ヘルミーアン・ポテンシャル》
守護者:Metallic
2nd - プロテクション・フロム・イーヴル
4th - ウェポン・オヴ・オー
6th - ヒロイズム
8th - ディスペル・イーヴル
10th - コミューン
12th - グレーター・ヒロイズム
14th - リミテッド・ウィッシュ
16th - ホーリィ・オーラ
18th - ミラクル |
|
特殊能力 |
HEX 01 : Gift of Consumption
HEX 02 : [代替]
HEX 03 : Greater Gift of Consumption[呪術追加]
HEX 04 : 邪眼
HEX 06 : 魔女笑い
HEX 08 : [代替]
〔実用的な起動者〕
〔寺院の子:〈知識:貴族〉〕
〔整然とした精神〕:
三つの知識技能を選択する〈知識:次元界〉、〈知識:歴史〉、〈知識:神秘学〉。これらの知識判定に+1の特徴ボーナスを得る。更に、一つの知識技能を選択する。〈知識:次元界〉調査を行う時に図書館の知識ポイント(KP)を減少させるダイスを決定する際、君はその技能に技能熟練を持っているものとして扱われる。調査ルールに関してはPathfinder RPG Ultimate Intrigueを参照し
Wyrmwitch's Hoard (Ex)[出典:Legacy of Dragons]
Unlike traditional witches, a wyrmwitch does not have a familiar. Instead, a wyrmwitch
develops a metaphysical link with a bonded hoard of treasure that serves as a conduit to the wyrmwitch's patron.
A wyrmwitch's hoard must have a value of 50 gp plus 100 gp for every character level he has beyond 1st. Only
nonmagical objects that are not alchemical items, weapons, armor, or useful tools can be part of a wyrmwitch's hoard.
If the hoard falls below this value, the wyrmwitch cannot sleep on his hoard (see below) or add new spells to it until
its value is restored.
竜の魔女の秘蔵物(変則)[出典:Legacy of Dragons]
伝統的な魔女と異なり、竜の魔女は使い魔を持っていません。代わりに竜の魔女は、彼女の守護者との導管の役目をはたす絆の秘蔵物との間に
抽象的な繋がりを発現させます。
竜の魔女の秘蔵物は1レベルごとに100gpと併せて50gpの価値がある必要があります。
錬金術アイテム、武器、鎧もしくは役に立つ道具ではない、非魔法的なアイテムのみが竜の魔女の秘蔵物となります。
もし秘蔵物の価値がこの値以下になった場合、竜の魔女は彼女の秘蔵物と眠る(下記参照)かその価値が回復するまで新しい呪文を追加することができません。
A wyrmwitch's spells come from this link with his hoard, and its ability to hold spells functions in a manner identical
to the way a witch's spells are normally granted by a familiar.
A wyrmwitch can add spells to his hoard in a similar fashion to the way conventional witches store spells in their
familiars. A witch's familiar and a wyrmwitch's hoard can exchange spells in the same way two normal witch familiars
do. Also, a witch can add a spell to his hoard from a wizard's spellbook, if the spellbook is kept in the hoard and the spell
is on the witch's class spell list. The wyrmwitch must sleep on the spellbook in his hoard for a number of days equal to
the spell's level, after which he must succeed at a Spellcraft check (DC = 15 + spell level) to learn the spell. No matter the
result, the spell is erased from the spellbook.
竜の魔女の呪文は彼女の秘蔵物との繋がりから来ます、そして呪文能力はウィッチの呪文が通常の使い魔によって与えられる方法と全く同じ方法で作用します。
竜の魔女はウィッチが呪文を使い魔に蓄える方法と類似の方法で彼の秘蔵物に呪文を加えることができます。
ウィッチの使い魔と竜の魔女の秘蔵物は二人の標準的なウィッチと使い魔がする同じ方法で呪文を交換することができます。
同様に、ウィッチはもし呪文書が彼女の秘蔵物に加えられ、ウィッチの呪文リストに呪文が存在する場合、ウィザードの呪文書から秘蔵物に呪文を追加することができます、
竜の魔女は彼女の秘蔵物の呪文書と呪文レベルに等しい日数だけ眠る必要があります、その後(DC = 15 + spell level)の呪文学判定に成功すれば呪文を学ぶことができます。
結果にかかわらず呪文は呪文書から消去されます。
A wyrmwitch must commune with his hoard to ready his body and mind for casting spells. If he does not spend at
least 8 hours resting atop his hoard prior to preparing spells, he must attempt a concentration check anytime he attempts
to cast a spell (DC = 20 + the spell's level). If the wyrmwitch does prepare spells after properly sleeping on his hoard, he
gains the ability to call on his hoard to cast any one spell it is holding and that he is capable of casting, even if the spell is
not prepared. This spell is treated like any other spell cast by the wyrmwitch, including when determining casting time,
duration, and other effects dependent on the wyrmwitch's level. This spell cannot be modified by metamagic feats or
other abilities.
This ability replaces witch's familiar.
竜の魔女は呪文を準備する前に秘蔵物と交信しなくてはなりません。もし呪文を準備する前に8時間秘蔵物の上で、過ごさないなら彼女はいつでも
呪文を唱える際に(DC = 20 + the spell's level)の精神集中判定を試みる必要があります。
もし竜の魔女が彼女の秘蔵物の上で眠った後で呪文を準備するなら、彼女が持っている呪文から1つどんな呪文でも使用する能力を得ます、たとえ
呪文が準備されていなくとも。
この呪文は詠唱時間、持続時間やほかの効果を決定する上で竜の魔女のレベルに依存します。
この呪文は呪文修正特技やたの能力によって変更することはできません。
|
経験点 |
次のレベル |
|
|
|
呪文 |
◇0レベル呪文(DC17 呪文数4/日)
アーケイン・マーク
ガイダンス
ステイビライズ
スパーク
タッチ・オヴ・ファティーグ
ダンシング・ライツ
デイズ
ディテクト・ポイズン
ディテクト・マジック
ピュートリファイ・フード・アンド・ドリンク
ブリード
メッセージ
メンディング
ライト
リード・マジック
◇1レベル呪文(DC18 呪文数 4+2回/日 習得呪文数10+1)
アンブレイカブル・ハート
ウェイヴ・シールド
イアピアッシング・スクリーム
イル・オーメン
キュア・ライト・ウーンズ
シャドウ・トラップ
ダイアグノース・ディジーズ
ヘルミーアン・ポテンシャル
リムーヴ・シックネス
メイジ・アーマー
プロテクション・フロム・イーヴル[守護者]
◇2レベル呪文(DC19 呪文数 4+2回/日 習得呪文数4+1)
インヴェスティゲイティヴ・マインド
グリッターダスト
ディレイ・ポイズン
フロスト・フォール
ウェポン・オヴ・オー[守護者]
◇3レベル呪文(DC20 呪文数 3+2回/日 習得呪文数6+1)
Earth Tremor
Storm Step
タンズ
フライ
ライトニング・ボルト
リムーヴ・ブラインドネス/デフネス
ヒロイズム[守護者]
◇4レベル呪文(DC21 呪文数 2+1回/日 習得呪文数6+1)
コンフュージョン / ニュートラライズ・ポイズン /
ディメンジョン・ドア / ブラック・テンタクルズ
パージ・スピリット / ポイズン
ディスペル・イーヴル[守護者] |
|