変更を破棄してキャラシーに戻る
キャラクター一覧
画像URL
タグ:半角スペース区切り
リスト・検索に表示しない
キャラクター名
属性
秩序にして善(LG)
中立にして善(NG)
混沌にして善(CG)
秩序にして中立(LN)
真なる中立(N)
混沌にして中立(CN)
秩序にして悪(LE)
中立にして悪(NE)
混沌にして悪(CE)
プレイヤー名
最終更新:2023/02/13 12:27
クラス
レベル
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
経験値
種族
サイズ
超小型
小型
中型
大型
超大型
巨大
性別
年齢
身長
ft
inch
cm
体重
lb.
kg.
神格
パーティ・所属
メモ欄
イニシアチブ
【敏捷力】
その他
AC
敏捷
防具
盾
その他
【敏】
【敏】(最大2)
なし
移動速度
基本
防具
アイテム
その他
特殊な移動
能力値
割振
種族
成長
現在値
能力値
能力値
修正
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【筋力】
STR
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【敏捷力】
DEX
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【耐久力】
CON
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【知力】
INT
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【判断力】
WIS
\n
8:0p
\n
9:1p
10:2p
11:3p
12:4p
13:5p
14:7p
15:9p
→
【魅力】
CHA
ポイント残:
インスピレーション
習熟ボーナス
セーヴィング・スロー
セーヴ
能力修正
その他
習熟ボーナス(習熟)
【筋力】
【敏捷力】
【耐久力】
【知力】
【判断力】
【魅力】
ヒットポイント
最大HP
HP現在値
一時的HP
ヒットダイス
死亡セーヴ
成功
失敗
技能:SKILLS
技能値
技能名
能力
習熟
その他
〈威圧〉
INTIMIDATION
【魅】
〈医術〉
MEDICINE
【判】
〈運動〉
ATHLETICS
【筋】
〈隠密〉
STEALTH
【敏】
〈軽業〉
ACROBATICS
【敏】
〈看破〉
INSIGHT
【判】
〈芸能〉
PERFORMANCE
【魅】
〈自然〉
NATURE
【知】
〈宗教〉
RELIGION
【知】
〈生存〉
SURVIVAL
【判】
〈説得〉
PERSUASION
【魅】
〈捜査〉
INVESTIGATION
【知】
〈知覚〉
PERCEPTION
【判】
〈手先の早業〉
SLEIGHT OF HAND
【敏】
〈動物使い〉
ANIMAL HANDLING
【判】
〈ペテン〉
DECEPTION
【魅】
〈魔法学〉
ARCANA
【知】
〈歴史〉
HISTORY
【知】
受動【判断力】《知覚》
PASSIVE WISDOM PERCEPION
攻撃と呪文発動
ATTACKS & SPELLCASTING
攻撃
攻撃
ボーナス
ダメージ
型
備考
行動ルーチン 1ターン目:攻撃せずにダークネスを自分のクローク・オヴ・プロテクションにかける 2ターン目:アーマー・オヴ・アガテュスを3レベルで自分にかける 3ターン目:ボーナスアクションでヘクスブレードの呪いをかけて攻撃。 4ターン目:アーマー・オヴ・アガテュスが剥がれていれば掛けなおし、そうでなければブレード・ワードを自分にかける 以下、偶数ターンにはアーマー・オヴ・アガテュスかブレード・ワードを自分にかける。ランスが武器落としなどされていたらアクションで再召喚する。 ダークネスはハーフエルフのドラウ魔法スロットから出す。万一スロットが残っている間にダークネスが解呪されたらウォーロックスロットで掛けなおす。 デイライト使えるやつと当たったら死ぬ。
背景 BACK GROUND
Criminal / Spy Feature: Criminal Contact You have a reliable and trustworthy contact who acts as your liaison to a network of other criminals. You know how to get messages to and from your contact, even over great distances; specifically, you know the local messengers, corrupt caravan masters, and seedy sailors who can deliver messages for you.
人格的特徴 PERSONALITY TRAITS
I always have a plan for what to do when things go wrong. I am always calm, no matter what the situation. I never raise my voice or let my emotions control me.
尊ぶもの IDEALS
Greed. I will do whatever it takes to become wealthy. (Evil)
関わり深いもの BONDS
I will become the greatest thief that ever lived.
弱味 FLAWS
When I see something valuable, I can’t think about anything but how to steal it.
その他設定など
ドラウが地上に放った斥候。 ……だったのだが地下世界にはなかった様々な娯楽に溺れ、本来の目的を見失っている。 女騎士トーナメントへの出場は遊ぶ金欲しさ。莫大な賞金が出ると聞いている。
その他の習熟と言語
OTHER PROFICIENCIES & LANGUAGES
盗賊道具、3DA 共通、エルフ、地下共通
貨幣 COINS
プラチナム貨(PP)
金貨(GP)
エレクトラム貨(EP)
銀貨(SP)
銅貨(CP)
貨幣総重量
lb.
装備 EQUIPMENT
装備名
重量
数量
貨幣・装備総重量:
lb.
特徴・特性 FEATURES & TRAITS
●ファイター 〇Fighting Style You adopt a fighting style specialty. ・Dueling When you are wielding a melee weapon in one hand and no other weapons, you gain a +2 bonus to damage rolls with that weapon. 〇Second Wind Once per short rest, you can use a bonus action to regain 1d10 + 1 HP. ●ウォーロック 〇Otherworldly Patron You have struck a bargain with an otherworldly being. The Hexblade 〇Pact Magic You can cast known warlock spells using CHA as your spellcasting modifier (Spell DC 15, Spell Attack +7). You can use an arcane focus as a spellcasting focus. 〇Expanded Spell List Additional spells are added to the warlock spell list for you. 〇Hexblade’s Curse Once per short rest, as a bonus action, choose one creature you can see within 30 ft. to curse it for 1 minute (or until the target dies, you die, or you are incapacitated). Against the cursed target, you gain a +3 bonus to damage rolls, score a critical hit on a roll of 19 or 20, and you regain 9 HP if it dies. 〇Hex Warrior You gain proficiency with medium armor, shields, and martial weapons. Whenever you finish a long rest, you can touch one weapon that you are proficient with and that lacks the two-handed property. With that weapon, you can use your CHA modifier for the attack and damage rolls until you finish your next long rest. You can also use your CHA modifier for the attack and damage rolls for any of your pact weapons if you have that feature. 〇Devil’s Sight You can see normally in darkness, both magical and nonmagical, to a distance of 120 ft. 〇Improved Pact Weapon Your pact weapon can be your spellcasting focus, gains a +1 bonus to its attack and damage rolls (unless it already has a magic bonus), and can be a shortbow, longbow, light crossbow, or heavy crossbow. 〇Thirsting Blade You can attack with your pact weapon twice whenever you take the Attack action on your turn. 〇Pact Boon Your otherworldly patron bestows a gift upon you for your loyal service. 〇Pact of the Blade As an action, you can create a pact weapon in your hand (you choose the form, you're proficient with it, and it counts as magical). You can also transform a magic weapon into your pact weapon by performing a special ritual. 〇Ability Score Improvement Charisma Score Charisma Score ●ハーフエルフ(ドラウ) 〇Darkvision You can see in darkness (shades of gray) up to 60 ft. 〇Fey Ancestry You have advantage on saving throws against being charmed, and magic can’t put you to sleep. 〇Drow Magic You know the dancing lights cantrip. [3rd] You can cast faerie fire once per long rest. [5th] You can cast the darkness spell once per long rest. CHA is your spellcasting ability.
呪文 SPELLS
呪文発動クラス
SPELLCASTING CLASS
呪文発動能力値
SPELLCASTING ABILITY
【筋】
【敏】
【耐】
【知】
【判】
【魅】
対呪文セーヴ難易度
SPELLSAVE DC
呪文攻撃ボーナス
SPELLATTACK BONUS
0レベル初級呪文 CANTRIP
Blade Ward
Dancing Lights
Eldritch Blast
True Strike
1レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
Faerie Fire
2レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
Darkness
3レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
Armor of Agathys
Darkness
Invisibility
Mirror Image
Remove Curse
Shield
4レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
5レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
6レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
7レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
8レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
9レベル呪文
準備
済み
スロット合計
使用済みスロット
パスワード