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キャラクター一覧
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キャラクター名
属性
秩序にして善
善
無属性
悪
混沌にして悪
プレイヤー名
最終更新:2013/10/31 23:47
クラス
レベル
種族
サイズ
超小型
小型
中型
大型
超大型
巨大
性別
年齢
身長
ft
inch
cm
体重
lb.
kg.
神格
伝説の道
神話の運命
パーティ・所属
メモ欄
イニシアチブ
イニシアチブ
【敏】
レベルの
1/2
その他
状況による修正
防御値
AC
10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス
特技
その他
その他
状況ボーナス
移動速度
移動速度(マス)
基本
防具
アイテム
その他
特殊な移動
能力値
現在値
能力値
能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
感覚
値
受動感覚
基本
SKILL
受動〈看破〉
10+
受動〈知覚〉
10+
特殊な感覚
【筋】
【筋力】
【耐】
【耐久力】
頑健
10+
LV1/2
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
【敏】
【敏捷力】
【知】
【知力】
反応
10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
基本近接攻撃
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
【判】
【判断力】
【魅】
【魅力】
意志
10+
LV1/2
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
ヒットポイント
最大HP
重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
hp現在値
回復力使用済み回数
底力 1回/遭遇
使用済み:
一時的hp
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:
/
/
セーヴィング・スロー修正値
抵抗
現在の状態と効果
アクション・ポイント
マイル
ストーン
アクション・ポイント
アクション・ポイントによる追加効果
種族特徴
Elf Flavor: Unmatched archers, cunning explorers, protectors of the wild forests Size: Medium Speed: 7 squares Vision: Low-light Ability Scores: +2 Dexterity, +2 Intelligence or +2 Wisdom Languages: Common, Elven Elven Weapon Proficiency:You gain proficiency with the longbow and the shortbow. Group Awareness:You grant non-elf allies within 5 squares of you a +1 racial bonus to Perception checks. Elven Accuracy:You have the elven accuracy power. Fey Origin:Your ancestors were native to the Feywild, so you are considered a fey creature for the purpose of effects that relate to creature origin. Wild Step:You ignore difficult terrain when you shift.
基本遠隔攻撃
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
攻撃(予備)
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
技能
ボーナス
技能名
能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
〈威圧〉
【魅】
なし
〈運動〉
【筋】
〈隠密〉
【敏】
〈軽業〉
【敏】
〈看破〉
【判】
なし
〈交渉〉
【魅】
なし
〈持久力〉
【耐】
〈事情通〉
【魅】
なし
〈自然〉
【判】
なし
〈宗教〉
【知】
なし
〈知覚〉
【判】
なし
〈地下探検〉
【判】
なし
〈治療〉
【判】
なし
〈盗賊〉
【敏】
〈はったり〉
【魅】
なし
〈魔法学〉
【知】
なし
〈歴史〉
【知】
なし
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Ranger (Hunter) Key Abilities: Dexterity, Wisdom Armor Proficiencies: Cloth, leather Weapon Proficiencies: Simple melee, military melee, simple ranged, military ranged Bonus to Defense: +1 Fortitude, +1 Reflex Hit Points at 1st Level: 12+ Constitution Score Hit Points per Level Gained: 5 Healing Surges: 6+ Constitution Modifier Trained Skills: Dungeoneering or Nature (your choice). From the class skills list below, choose 4 more trained skills at 1st level. Class Skills: Acrobatics (Dex), Athletics (Str), Dungeoneering (Wis), Endurance (Con), Heal (Wis), Nature (Wis), Perception (Wis), Stealth (Dex) _PARSED_CLASS_FEATURE: Archery Style, Aspects of the Wild (Hunter), Disruptive Shot, Expert Archer, Ranger Wilderness Knacks, Weapon Talent, Level 2 Hunter Utility Power, Level 3 Improved Disruptive Shot, Level 4 Wilderness Knack, Reactive Shift, Weapon Mastery, Level 6 Hunter Utility Power, Level 7 Aspect of the Wild (Hunter), Level 7 Improved Disruptive Shot, Level 8 Wilderness Knack, Close Combat Archery, Level 10 Hunter Utility Power, Level 13 Improved Disruptive Shot, Paragon Weapon Mastery, Level 16 Hunter Utility Power, Level 17 Aspect of the Wild (Hunter), Level 22 Hunter Utility Power, Peerless Perception, Epic Weapon Mastery, Resolute Hunter, Epic Accuracy Role: Controller. _SecondaryPowerSourceElement: ID_FMP_POWER_SOURCE_4 Short Description: You use your awareness of the natural world to confound your enemies with ranged attacks. _ParentClass: ID_FMP_CLASS_5 _DisplayName: Ranger (Hunter) Sylvan Archer Flavor: “Drawing the bowstring is a spiritual oath. The flight of the arrow is its fulfillment.” Power Name: Exploits Class Features: Sylvan Senses Archer\'s Action (Sylvan Archer) _DisplayPowers: Shaft Splitter Like their eladrin cousins, elves have the time and the will to give everything they do a complex expression. To them, something worth doing at all is worth doing better than well?it\'s worth total dedication of body, mind, and soul. Any task merits mastering to the extent that the very process of doing it, even in training, is beautiful. Further, to the fey mind, combining seemingly disparate arts and joys into one form creates something more beautiful in the end. This is as true of archery as it is of any other activity. Ages ago, after they entered the world and became separated from the eladrin, elves found it necessary to survive in the hostile wilds. Grace and awareness became their strengths. The bow became their chosen weapon for hunting and stealthy warfare. The magic flowing in the fey soul has enabled more than one elf to forge a spiritual tie with the bow. Such archers are practiced at engaging targets in dense forests and areas fraught with cover. The sound of an enemy bowstring being drawn or the hint of movement in the undergrowth is enough to draw a reactive shot faster than any intended attack can come. A master of elven archery easily deals with multiple foes, and in time develops the uncanny ability to make arrows literally track their targets. Elven arrows can be said literally to have an enemy\'s name on them. You carry on this glorious tradition. Stalking in untamed and dangerous places armed with only quiver and bow, you have become an exemplar of elven marksmanship. Your finely honed senses are second to none, and your aim is ever true. Among the most formidable of hunters, you have a shooting expertise that transcends the mundane skill of other archers. Your spirit reaches out to inform you of the unseen. If your skill and your amazing deeds carry you farther, elves who come to the way of the bow after you will hold you as the example that guides them. Windlord:Wind Fury Assault Elf - Wild Elf Type: Racial Common Knowledge: You come from a particularly wild tribe, considered primitive by other elves. Why is your tribe so isolated? Did you lose contact with the outside world, or did your people shun civilization? Have you ever been to a city, or are such places the stuff of campfire tales? Campaign: General Associated Skills: Acrobatics, Athletics
習得言語
Primordial. Common. Elven.
命中・ダメージ
武器・パワー名
攻撃
対象
ダメージ
他
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
その他・修正・メモ
武器
【武器1】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
【武器2】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
【武器3】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
防具
【鎧】
AC計
鎧
強化
種族
クラス
他
他
区分
修正能力
防具ペナ
速度
重量
レベル
なし
軽装
重装
敏/知
筋力
耐久
判断
魅力
【盾】
AC計
盾
強化
種族
クラス
他
他
防具ペナ
重量
レベル
背景、性格、特徴など
テーマ:ウィンドロード 背景:ワイルドエルフ(運動+2)
習熟、使用可能装具など
防具
武器
装具
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
金貨(gp)
銀貨(sp)
銅貨(cp)
アストラル・ダイアモンド(ad)
貨幣重量
その他
設定など
経験値、マイルストーン記録
現在のレベル
現在の経験値
次のレベル
魔法の装備・パワー
【武器1】
重量
パワー
Property:When stowed, a cloaked weapon cannot be detected or taken from its owner. The weapon\'s owner must speak a chosen word when stowing the weapon somewhere on his or her person. This word becomes the weapon\'s command word. As a minor action, the weapon\'s owner can give the command word and reach for the location where the weapon was last stowed, and it will appear in the owner\'s hand. The weapon\'s owner can use the same command word or choose a different one each time the weapon is stowed.
使用済み
【武器2】
重量
パワー
使用済み
【武器3】
重量
パワー
使用済み
【鎧】
重量
パワー
Property:You gain a +5 item bonus to saving throws against being slowed or immobilized. Power:Power * Encounter (Minor Action) You gain a +2 power bonus to speed until the end of your next turn.
使用済み
【盾】
重量
パワー
使用済み
【腕】
重量
パワー
使用済み
【脚】
重量
パワー
Property:Gain a +2 item bonus to Acrobatics, Athletics, and Stealth checks.
使用済み
【手】
重量
パワー
使用済み
【頭】
重量
パワー
使用済み
【首】
重量
パワー
Property:At the start of each encounter, you gain a +2 item bonus to AC and Reflex until an attack against either of those defenses hits you. Power:Utility Power (Teleportation) * Daily (Immediate Interrupt) Trigger: You are hit by a melee or a ranged attack. Effect: The triggering attacker must reroll the attack roll and use the second result. If the attack misses you, you can teleport 1 square.
使用済み
【指輪1】
重量
パワー
使用済み
【指輪2】
重量
パワー
使用済み
【腰】
重量
パワー
Property:Gain resist 5 poison. Power:Power * Encounter (No Action) Use this power when making a saving throw against ongoing poison damage. Gain a +2 power bonus to the saving throw.
使用済み
【装具】
重量
パワー
使用済み
【タトゥー】
重量
パワー
使用済み
【その他】
重量
パワー
使用済み
アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
マイルストーン
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム
重量(lb.)
数
重量計
記入済武器重量計
記入済防具重量計
総重量
特技
Bow Expertise:You gain a +1 feat bonus to weapon attack rolls that you make with a bow. In addition, you gain a +1 bonus to the damage roll of any weapon attack you make with a bow against a single creature that is not adjacent to any other creature. Both of these bonuses increase to +2 at 11th level and +3 at 21st level. Wasteland Wanderer:You gain a +2 feat bonus to Nature, Perception, and initiative checks. Skill Training (Thievery):You gain training in the Thievery skill. Skill Focus (Thievery):You gain a +3 feat bonus to Thievery checks. Twilight Adept:You gain training in Stealth. Once per encounter, you can use a free action during your turn to gain the benefit of the rogue class feature Cunning Sneak until the end of your turn. Skill Focus (Stealth):You gain a +3 feat bonus to Stealth checks. Skill Training (Insight):You gain training in the Insight skill. Improved Defenses:You gain a +1 feat bonus to Fortitude, Reflex, and Will. This bonus increases to +2 at 11th level and +3 at 21st level.
無限回パワー
Melee Basic Attack ~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~ At-Will ◆ Weapon Standard Action Melee weapon Target: One creature Attack: Strength vs. AC Hit: 1[W] + Strength modifier damage. Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack ~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~ At-Will ◆ Weapon Standard Action Ranged weapon Target: One creature Attack: Dexterity vs. AC Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage. Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Aspect of the Pouncing Lynx ~ Like a hunting cat, you have learned to strike hard and fast. ~ At-Will ◆ Primal, Stance Minor Action Personal Effect: You assume a stance, the aspect of the pouncing lynx. Until the stance ends, you gain the following benefits. * You gain a +4 power bonus to initiative checks. * During your first turn in an encounter, you gain a +2 power bonus to attack rolls. * You gain a power bonus to all defenses against opportunity attacks that you provoke by moving. The bonus equals your Wisdom modifier.
Aspect of the Lurking Spider ~ Like a spider, you lie in ambush and wait until your foe comes near before launching your attack. ~ At-Will ◆ Primal, Stance Minor Action Personal Effect: You assume a stance, the aspect of the lurking spider. Until the stance ends, you gain the following benefits. * You gain a +2 power bonus to Stealth checks. * You gain a +5 power bonus to Athletics checks made to climb. * While you have combat advantage against an enemy, you gain a +2 power bonus to damage rolls against it. Level 11: The bonus to damage rolls increases to +3. Level 21: The bonus to damage rolls increases to +4.
Aimed Shot ~ Your mastery of the bow allows you to disregard cover, concealment, or some other hindrance. ~ At-Will ◆ Martial Standard Action Personal Effect: You make a ranged basic attack with a weapon, ignoring the penalty to attack rolls imposed by partial cover and partial concealment. In addition, the penalty to attack rolls imposed by superior cover and total concealment is no worse than -2 for this attack.
Clever Shot ~ By carefully judging your target\'s stance, you unleash a shot that sends the enemy tumbling. ~ At-Will ◆ Martial Standard Action Personal Effect: You make a ranged basic attack with a weapon. If the attack hits, the target is also subject to one of the following effects of your choice: * You slide the target up to 2 squares. * The target falls prone. * The target is slowed (save ends).
Rapid Shot ~ You take careful aim at a group of enemies before unleashing a succession of arrows. ~ At-Will ◆ Martial Standard Action Personal Effect: You make a ranged basic attack with a weapon against each creature in or adjacent to a square within the attack\'s range. You take a -2 penalty to the attack rolls.
Aspect of the Seeking Falcon ~ You take on the aspect of the falcon, gaining its keen eyes and striking a fellowship with the primal winds, which carry your attacks ever farther. ~ At-Will ◆ Primal, Stance Minor Action Personal Effect: You assume a stance, the aspect of the seeking falcon. Until the stance ends, you gain the following benefits. * You ignore the penalty to attack rolls for making a ranged weapon attack at long range. * You gain a +2 power bonus to speed. * You gain a +2 power bonus to Perception checks.
遭遇毎パワー
Wind Fury Assault ~ The wind carries you aloft, helping you deliver a punishing strike against a distant foe. ~ Encounter ◆ Elemental, Weapon Standard Action Melee or Ranged weapon Effect: You can fly up to your speed. At any point during this movement, you can make the following attack. Target: One creature Attack: Highest ability modifier vs. AC Hit: 1[W] + highest ability modifier damage, and you can slide the target 1 square. Level 11: 2[W] + highest ability modifier damage. Level 21: 3[W] + highest ability modifier damage.
使用済み
Elven Accuracy ~ With an instant of focus, you take careful aim at your foe and strike with the legendary accuracy of the elves. ~ Encounter ◆ Elemental, Weapon Free Action Personal Trigger: You make an attack roll and dislike the result. Effect: Reroll the attack roll. Use the second roll, even if it\'s lower.
使用済み
Disruptive Shot ~ Through a combination of careful aim and perfect timing, your shot ruins your foe\'s plans. ~ Encounter ◆ Martial, Weapon Standard Action Ranged weapon Target: One creature Attack: Dexterity vs. AC Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage, and you choose for the target to be either immobilized (save ends) or dazed (save ends). Level 17: 2[W] + Dexterity modifier damage. Level 27: 3[W] + Dexterity modifier damage. Miss: Half damage, and the target is slowed until the end of your next turn.
使用済み
Reactive Shift ~ You keep one eye on the fight around you at all times, so that you can slip away from an enemy that moves too close. ~ Encounter ◆ Martial Immediate Reaction Personal Trigger: An enemy you can see ends its turn adjacent to you. Effect: You shift a number of squares up to your Wisdom modifier. Level: 5
使用済み
Wind Step ~ For a few moments, the wind carries and holds you and then places you safely down again. ~ Encounter ◆ Elemental Minor Action Personal Effect: Until the end of your next turn, you have a fly speed of 8 and can hover. When this flight ends, you descend to the ground, taking no falling damage. Level: 10 Prerequisite: Windlord
使用済み
Shaft Splitter ~ As your foe launches his attack, you loose a shot right down his sights. ~ Encounter ◆ Martial, Weapon Immediate Interrupt Ranged weapon Trigger: An enemy hits you or an ally within 5 squares of you with a ranged attack Target: The triggering enemy Attack: Dexterity vs. Reflex Hit: 2[W] + Dexterity modifier damage, and the target takes a ?5 penalty to the triggering attack roll. Level: 11
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使用済み
使用済み
使用済み
1日毎パワー
Bridge of Roots ~ The primal energy you draw from the ground calls forth a churning mass of great roots that can cover even the most dangerous ground. ~ Daily ◆ Primal, Zone Minor Action Area burst 2 within 10 squares Effect: The burst creates a zone that lasts until the end of the encounter. At least one square of the zone must be on a solid surface. You and your allies can ignore hindering terrain and difficult terrain in the zone. In addition, any portion of a pit, chasm, or similar feature within the zone becomes safe, passable ground. Move Action: You move the zone up to 5 squares, keeping at least one square on a solid surface. Level: 2
使用済み
Leaf Wall ~ Wind spirits hurl tempests of leaves in a swirling mass that disorients enemies while concealing your allies. ~ Daily ◆ Conjuration, Primal Minor Action Area wall 5 within 10 squares Effect: You conjure a leafy wall that lasts until the end of the encounter. The wall can be up to 4 squares high and must be on a solid surface. You or any ally has partial concealment while in the wall. Enemies grant combat advantage while in the wall or adjacent to it. Level: 6
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使用済み
使用済み
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汎用パワー
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使用済み
使用済み
儀式
パスワード