変更を破棄してキャラシーに戻る
キャラクター一覧
画像URL
タグ:半角スペース区切り
リスト・検索に表示しない
キャラクター名
属性
秩序にして善
善
無属性
悪
混沌にして悪
プレイヤー名
最終更新:2014/04/03 13:01
クラス
レベル
種族
サイズ
超小型
小型
中型
大型
超大型
巨大
性別
年齢
身長
ft
inch
cm
体重
lb.
kg.
神格
伝説の道
神話の運命
パーティ・所属
メモ欄
イニシアチブ
イニシアチブ
【敏】
レベルの
1/2
その他
状況による修正
防御値
AC
10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス
特技
その他
その他
状況ボーナス
移動速度
移動速度(マス)
基本
防具
アイテム
その他
特殊な移動
能力値
現在値
能力値
能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
感覚
値
受動感覚
基本
SKILL
受動〈看破〉
10+
受動〈知覚〉
10+
特殊な感覚
【筋】
【筋力】
【耐】
【耐久力】
頑健
10+
LV1/2
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
【敏】
【敏捷力】
【知】
【知力】
反応
10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
基本近接攻撃
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
【判】
【判断力】
【魅】
【魅力】
意志
10+
LV1/2
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
ヒットポイント
最大HP
重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
hp現在値
回復力使用済み回数
底力 1回/遭遇
使用済み:
一時的hp
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:
/
/
セーヴィング・スロー修正値
抵抗
現在の状態と効果
アクション・ポイント
マイル
ストーン
アクション・ポイント
アクション・ポイントによる追加効果
種族特徴
Dwarf Flavor: Stout warriors, master artisans, lords of the mountain peaks Size: Medium Speed: 5 squares Vision: Low-light Ability Scores: +2 Constitution, +2 Strength or +2 Wisdom Languages: Common, Dwarven Dwarven Weapon Proficiency:You gain proficiency with the throwing hammer and the warhammer. Cast-Iron Stomach:You have a +5 racial bonus to saving throws against poison. Encumbered Speed:You move at your normal speed even when it would be reduced by armor or a heavy load. Other effects that limit speed (such as difficult terrain or magic) affect you normally. Dwarven Resilience:You have the dwarven resilience power. Stand Your Ground:When an effect forces you to move?through a pull, a push, or a slide?you can move 1 square less than the effect specifies. This means an effect that normally pulls, pushes, or slides a target 1 square does not force you to move unless you want to. In addition, when an attack would knock you prone, you can make a saving throw to avoid falling prone.
基本遠隔攻撃
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
攻撃(予備)
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
技能
ボーナス
技能名
能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
〈威圧〉
【魅】
なし
〈運動〉
【筋】
〈隠密〉
【敏】
〈軽業〉
【敏】
〈看破〉
【判】
なし
〈交渉〉
【魅】
なし
〈持久力〉
【耐】
〈事情通〉
【魅】
なし
〈自然〉
【判】
なし
〈宗教〉
【知】
なし
〈知覚〉
【判】
なし
〈地下探検〉
【判】
なし
〈治療〉
【判】
なし
〈盗賊〉
【敏】
〈はったり〉
【魅】
なし
〈魔法学〉
【知】
なし
〈歴史〉
【知】
なし
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Fighter (Weaponmaster) Key Abilities: Strength; Dexterity, Wisdom, or Constitution Armor Proficiencies: Cloth, leather, hide, chainmail, scale; heavy shields, light shields Weapon Proficiencies: Simple melee, military melee, simple ranged, military ranged Bonus to Defense: +2 Fortitude Hit Points at 1st Level: 15+ Constitution Score Hit Points per Level Gained: 6 Healing Surges: 9+ Constitution Modifier Trained Skills: From the class skills list below, choose 3 trained skills at 1st level. Class Skills: Athletics (Str), Endurance (Con), Heal (Wis), Intimidate (Cha), Streetwise (Cha) Build Options: Arena Fighter, Battlerager Fighter, Brawling Fighter, Great Weapon Fighter, Guardian Fighter, Tempest Fighter _PARSED_CLASS_FEATURE: Combat Agility, Combat Challenge, Combat Superiority, Fighter Talents Role: Defender. Tough and resilient, you use tactical cunning and battle prowess to contain the enemy and protect your allies. Short Description: You define the front line of combat, crushing foes in melee while protecting your allies. _DisplayName: Fighter (Weaponmaster) Janissary:Janissary Charge Geography - Mountains Type: Geography Common Knowledge: You were raised among the cold, craggy peaks of a mountain range. How often did you visit the lowlands as you were growing up? What brought you out of the mountains to become an adventurer? Campaign: General Associated Skills: Athletics, Dungeoneering
習得言語
Primordial. Common. Dwarven.
命中・ダメージ
武器・パワー名
攻撃
対象
ダメージ
他
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
その他・修正・メモ
武器
【武器1】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
【武器2】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
【武器3】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
防具
【鎧】
AC計
鎧
強化
種族
クラス
他
他
区分
修正能力
防具ペナ
速度
重量
レベル
なし
軽装
重装
敏/知
筋力
耐久
判断
魅力
【盾】
AC計
盾
強化
種族
クラス
他
他
防具ペナ
重量
レベル
背景、性格、特徴など
キャラクターテーマ:ジャニサリー
習熟、使用可能装具など
防具
武器
装具
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
金貨(gp)
銀貨(sp)
銅貨(cp)
アストラル・ダイアモンド(ad)
貨幣重量
その他
設定など
経験値、マイルストーン記録
現在のレベル
現在の経験値
次のレベル
魔法の装備・パワー
【武器1】
重量
パワー
CAを与えている相手に対してダメージ+2
使用済み
【武器2】
重量
パワー
射程5/20。長射程のペナルティなし
使用済み
【武器3】
重量
パワー
使用済み
【鎧】
重量
パワー
追加のアクションを得るためにAPを消費した時、次の自分のターン終了時まで全ての防御値+2。 パワー(1日毎):フリーアクション。 アクションポイントを消費した時の防御値へのボーナスを得ない代わりに、5マス以内の味方1人は底力を使用することができる。
使用済み
【盾】
重量
パワー
使用済み
【腕】
重量
パワー
近接ダメージロールに+2
使用済み
【脚】
重量
パワー
使用済み
【手】
重量
パワー
使用済み
【頭】
重量
パワー
使用済み
【首】
重量
パワー
突撃時、機会攻撃に対し防御値+4
使用済み
【指輪1】
重量
パワー
使用済み
【指輪2】
重量
パワー
使用済み
【腰】
重量
パワー
使用済み
【装具】
重量
パワー
使用済み
【タトゥー】
重量
パワー
使用済み
【その他】
重量
パワー
使用済み
アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
マイルストーン
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム
重量(lb.)
数
重量計
記入済武器重量計
記入済防具重量計
総重量
特技
ドワーフ流武器訓練 鈍器練達 早抜き 技能\パワー≪マイティ・スプリント≫
無限回パワー
近接基礎攻撃
遠隔基礎攻撃
クラッシング・サージ Crushing Surge At-Will ◆ Invigorating, Martial, Weapon Standard Action Melee weapon Target: One creature Attack: Strength vs. AC Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
クリーヴ Cleave At-Will ◆ Martial, Weapon Standard Action Melee weapon Targets: One creature Attack: Strength vs. AC Hit: 1[W] + Strength modifier damage, and an enemy adjacent to you other than the target takes damage equal to your Strength modifier.
遭遇毎パワー
ジャニサリー・チャージ Janissary Charge Encounter ◆ Elemental, Weapon Standard Action Melee 1 Effect: You gain 5 temporary hit points, and then you charge an enemy. If your charge attack hits, the target is slowed until the end of your next turn.
使用済み
レベル1 カヴァーリング・アタック Covering Attack Encounter ◆ Martial, Weapon Standard Action Melee weapon Target: One creature Attack: Strength vs. AC Hit: 2[W] + Strength modifier damage, and an ally of yours adjacent to the target can shift up to 2 squares as a free action.
使用済み
レベル3 ブル・チャージ Bull Charge Encounter ◆ Invigorating, Martial, Weapon Standard Action Melee weapon Target: One creature Primary Attack: Strength vs. Fortitude Hit: 2[W] + Strength modifier damage, and you push the target 1 square. You then shift 1 square to a square the target vacated. Make a secondary attack against the target. Secondary Attack: Strength vs. Fortitude Hit: You knock the target prone. Special: When charging, you can use this power in place of a melee basic attack.
使用済み
レベル7 ヒュドラ・チャージ Hydra Charge Encounter ◆ Martial, Weapon Standard Action Close burst 1 Target: Each enemy in the burst you can see Attack: Strength vs. AC Hit: 1[W] + Strength modifier damage, and the target takes a ?2 penalty to attack rolls until the end of your next turn. Special: When charging, you can use this power in place of a melee basic attack.
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
1日毎パワー
レベル1 ヴィランズ・メナス Villain\'s Menace Daily ◆ Martial, Weapon Standard Action Melee weapon Target: One creature Attack: Strength vs. AC Hit: 2[W] + Strength modifier damage, and you gain a +2 power bonus to attack rolls and a +4 power bonus to damage rolls against the target until the end of the encounter. Miss: You gain a +1 power bonus to attack rolls and a +2 power bonus to damage rolls against the target until the end of the encounter. Level: 1
使用済み
レベル5 ベドゥヴィリング・アサルト Bedeviling Assault Daily ◆ Martial, Weapon Standard Action Melee weapon Target: One creature Attack: Strength vs. AC Hit: 2[W] + Strength modifier damage Effect: Until the end of the encounter, once per round when an ally hits the target with a melee attack, you can make a melee basic attack with combat advantage against the target as a free action.
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
汎用パワー
レベル2 グロウリング・スリート Glowering Threat Encounter ◆ Martial Minor Action Close burst 2 Prerequisite: You must have training in Intimidate. Target: Each enemy in the burst Effect: Until the end of your next turn, each target takes a -5 penalty to attack rolls against any creature other than you.
使用済み
レベル6 イグノア・ウィークネス Ignore Weakness Encounter ◆ Martial No Action Personal Prerequisite: You must have training in Endurance. Trigger: You start your turn immobilized, slowed, or weakened by an effect that a save can end. Effect: You make a saving throw with a +5 power bonus against the effect.
使用済み
レベル6 マイティ・スプリント Mighty Sprint Encounter ◆ Martial, Weapon Move Action Personal Level: 6 Effect: You move your speed + 4. During this movement, you ignore difficult terrain and gain a +5 power bonus to Athletics checks you make as part of the move. Prerequisite: You must be trained in Athletics.
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
儀式
パスワード