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Insider_CB_Import めがねハロ 禁断の炉の中心 初心者会
キャラクター名
どっかんどっかんハンマー娘
属性
プレイヤー名
めがねハロ
最終更新
2014/04/03 12:18
レベル
7
クラス
Fighter (Weaponmaster)
神格
モラディン
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
Dwarf
サイズ
中型
年齢
 
性別
女性
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
7
2
3
2
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
24
13
11
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
5
5
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
20
【筋】
【筋力】
+5
8
16
【耐】
【耐久力】
+3
6
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
21
13
5
2
 
1
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
14
受動〈看破〉   10+
4
14
受動〈知覚〉   10+
4
特殊な感覚
 
14
【敏】
【敏捷力】
+2
5
8
【知】
【知力】
-1
2
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
18
13
4
0
 
1
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

サトル・クラッグハンマー +2
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
上級
13
5
3
2
1
2
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d10
11
5
2
2
2
対象 追加効果・範囲など クリティカル
AC
両用、暴\虐2。CAを与えている相手に対してダメージ+2
21+2d6
12
【判】
【判断力】
+1
4
10
【魅】
【魅力】
 
3
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
15
13
1
0
 
1
 
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
67
33
16
12
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Dwarf


Flavor: Stout warriors, master artisans, lords of the mountain peaks
Size: Medium
Speed: 5 squares
Vision: Low-light
Ability Scores: +2 Constitution, +2 Strength or +2 Wisdom
Languages: Common, Dwarven
Dwarven Weapon Proficiency:You gain proficiency with the throwing hammer and the warhammer.

Cast-Iron Stomach:You have a +5 racial bonus to saving throws against poison.

Encumbered Speed:You move at your normal speed even when it would be reduced by armor or a heavy load. Other effects that limit speed (such as difficult terrain or magic) affect you normally.

Dwarven Resilience:You have the dwarven resilience power.

Stand Your Ground:When an effect forces you to move?through a pull, a push, or a slide?you can move 1 square less than the effect specifies. This means an effect that normally pulls, pushes, or slides a target 1 square does not force you to move unless you want to.
In addition, when an attack would knock you prone, you can make a saving throw to avoid falling prone.

基本遠隔攻撃

ロングレンジ・スローイング・ハンマー +1
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
軍用
12
5
3
2
1
1
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d6
8
5
2
1
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
AC
5/20。長射程のペナルティなし
14+1d6
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
8
5
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
5
5
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
8
〈威圧〉 【魅】
3
+5
なし
0
12
〈運動〉 【筋】
8
+5
-3
2
2
〈隠密〉 【敏】
5
 
-3
0
2
〈軽業〉 【敏】
5
 
-3
0
4
〈看破〉 【判】
4
 
なし
0
3
〈交渉〉 【魅】
3
 
なし
0
10
〈持久力〉 【耐】
6
+5
-3
2
3
〈事情通〉 【魅】
3
 
なし
0
4
〈自然〉 【判】
4
 
なし
0
2
〈宗教〉 【知】
2
 
なし
0
4
〈知覚〉 【判】
4
 
なし
0
6
〈地下探検〉 【判】
4
 
なし
2
4
〈治療〉 【判】
4
 
なし
0
2
〈盗賊〉 【敏】
5
 
-3
0
3
〈はったり〉 【魅】
3
 
なし
0
2
〈魔法学〉 【知】
2
 
なし
0
2
〈歴史〉 【知】
2
 
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Fighter (Weaponmaster)

Key Abilities: Strength; Dexterity, Wisdom, or Constitution
Armor Proficiencies: Cloth, leather, hide, chainmail, scale; heavy shields, light shields
Weapon Proficiencies: Simple melee, military melee, simple ranged, military ranged
Bonus to Defense: +2 Fortitude
Hit Points at 1st Level: 15+ Constitution Score
Hit Points per Level Gained: 6
Healing Surges: 9+ Constitution Modifier
Trained Skills: From the class skills list below, choose 3 trained skills at 1st level.
Class Skills: Athletics (Str), Endurance (Con), Heal (Wis), Intimidate (Cha), Streetwise (Cha)
Build Options: Arena Fighter, Battlerager Fighter, Brawling Fighter, Great Weapon Fighter, Guardian Fighter, Tempest Fighter
_PARSED_CLASS_FEATURE: Combat Agility, Combat Challenge, Combat Superiority, Fighter Talents
Role: Defender. Tough and resilient, you use tactical cunning and battle prowess to contain the enemy and protect your allies.
Short Description: You define the front line of combat, crushing foes in melee while protecting your allies.
_DisplayName: Fighter (Weaponmaster)





Janissary:Janissary Charge


Geography - Mountains
Type: Geography
Common Knowledge: You were raised among the cold, craggy peaks of a mountain range. How often did you visit the lowlands as you were growing up? What brought you out of the mountains to become an adventurer?
Campaign: General
Associated Skills: Athletics, Dungeoneering
習得言語
Primordial.
Common.
Dwarven.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
サトル・クラッグハンマー +2
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
13
5
3
2
1
2
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d10
11
5
2
2
2
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
AC
21+2d6
 
上級
6
 
その他の修正等
両用、暴\虐2。CAを与えている相手に対してダメージ+2
 
【武器2】
ロングレンジ・スローイング・ハンマー +1
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
12
5
3
2
1
1
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d6
8
5
2
1
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
AC
14+1d6
5/20
なし
2
2
その他の修正等
長射程のペナルティなし
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
8
5
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
5
5
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
ヒーローズ・ファインメイル
AC計 強化 種族 クラス
9
7
2
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
重装
敏/知
-1
 
40
7
 
【盾】
ヘビーシールド
AC計 強化 種族 クラス
2
2
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
-2
15
 
 
背景、性格、特徴など
キャラクターテーマ:ジャニサリー
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth. Leather. Hide. Chainmail. Scale.
武器
Combat Challenge~ You hurl yourself into battle, threatening your enemy and preventing it from moving easily. ~ At-Will ◆ Martial, Weapon Immediate Interrupt   Melee Effect: Whenever an enemy marked by you is adjacent to you and shifts or makes an attack that does not include you as a target, you can make a melee basic attack against that enemy. Waraxe. Execution axe. Double axe. Urgrosh. Gauntlet axe. Gouge. Craghammer. Mordenkrad.
装具
 
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
6
金貨(gp)
33
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
7
10000
13000
魔法の装備・パワー
【武器1】
サトル・クラッグハンマー +2
重量
6
パワー
CAを与えている相手に対してダメージ+2
 

【武器2】
ロングレンジ・スローイング・ハンマー +1
重量
2
パワー
射程5/20。長射程のペナルティなし
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
ヒーローズ・ファインメイル
重量
40
パワー
追加のアクションを得るためにAPを消費した時、次の自分のターン終了時まで全ての防御値+2。
パワー(1日毎):フリーアクション。
アクションポイントを消費した時の防御値へのボーナスを得ない代わりに、5マス以内の味方1人は底力を使用することができる。
 

【盾】
ヘビーシールド
重量
15
パワー
 
 

【腕】
アイアン・アームバンズ・オヴ・パワー
重量
0
パワー
近接ダメージロールに+2
 

【脚】
 
重量
 
パワー
 
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
 
重量
 
パワー
 
 

【首】
レッサー・バッジ・オヴ・バーサーカー +1
重量
0
パワー
突撃時、機会攻撃に対し防御値+4
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
冒険者キット
33
1
33
登山キット
11
1
11
ヒーリング・ポーション
0
2
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
8
記入済防具重量計
55
総重量
107.78
特技
ドワーフ流武器訓練
鈍器練達
早抜き
技能\パワー≪マイティ・スプリント≫
 
無限回パワー
近接基礎攻撃
遠隔基礎攻撃
クラッシング・サージ
Crushing Surge
At-Will ◆ Invigorating, Martial, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
クリーヴ
Cleave
At-Will ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Targets: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage, and an enemy adjacent to you other than the target takes damage equal to your Strength modifier.
 
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
ジャニサリー・チャージ
Janissary Charge
Encounter ◆ Elemental, Weapon
Standard Action   Melee 1
Effect: You gain 5 temporary hit points, and then you charge an enemy. If your charge attack hits, the target is slowed until the end of your next turn.
 
レベル1
カヴァーリング・アタック
Covering Attack
Encounter ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 2[W] + Strength modifier damage, and an ally of yours adjacent to the target can shift up to 2 squares as a free action.
 
レベル3
ブル・チャージ
Bull Charge
Encounter ◆ Invigorating, Martial, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Primary Attack: Strength vs. Fortitude
Hit: 2[W] + Strength modifier damage, and you push the target 1 square. You then shift 1 square to a square the target vacated. Make a secondary attack against the target.
Secondary Attack: Strength vs. Fortitude
Hit: You knock the target prone.
Special: When charging, you can use this power in place of a melee basic attack.
 
レベル7
ヒュドラ・チャージ
Hydra Charge
Encounter ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Close burst 1
Target: Each enemy in the burst you can see
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage, and the target takes a ?2 penalty to attack rolls until the end of your next turn.
Special: When charging, you can use this power in place of a melee basic attack.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
レベル1
ヴィランズ・メナス
Villain\'s Menace
Daily ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 2[W] + Strength modifier damage, and you gain a +2 power bonus to attack rolls and a +4 power bonus to damage rolls against the target until the end of the encounter.
Miss: You gain a +1 power bonus to attack rolls and a +2 power bonus to damage rolls against the target until the end of the encounter.
Level: 1
 
レベル5
ベドゥヴィリング・アサルト
Bedeviling Assault
Daily ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 2[W] + Strength modifier damage
Effect: Until the end of the encounter, once per round when an ally hits the target with a melee attack, you can make a melee basic attack with combat advantage against the target as a free action.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
レベル2
グロウリング・スリート
Glowering Threat
Encounter ◆ Martial
Minor Action   Close burst 2
Prerequisite: You must have training in Intimidate.
Target: Each enemy in the burst
Effect: Until the end of your next turn, each target takes a -5 penalty to attack rolls against any creature other than you.
 
レベル6
イグノア・ウィークネス
Ignore Weakness
Encounter ◆ Martial
No Action   Personal
Prerequisite: You must have training in Endurance.
Trigger: You start your turn immobilized, slowed, or weakened by an effect that a save can end.
Effect: You make a saving throw with a +5 power bonus against the effect.
 
レベル6
マイティ・スプリント
Mighty Sprint
Encounter ◆ Martial, Weapon
Move Action   Personal
Level: 6
Effect: You move your speed + 4. During this movement, you ignore difficult terrain and gain a +5 power bonus to Athletics checks you make as part of the move.
Prerequisite: You must be trained in Athletics.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式