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キャラクター一覧
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キャラクター名
属性
秩序にして善
善
無属性
悪
混沌にして悪
プレイヤー名
最終更新:2014/10/02 16:13
クラス
レベル
種族
サイズ
超小型
小型
中型
大型
超大型
巨大
性別
年齢
身長
ft
inch
cm
体重
lb.
kg.
神格
伝説の道
神話の運命
パーティ・所属
メモ欄
イニシアチブ
イニシアチブ
【敏】
レベルの
1/2
その他
状況による修正
防御値
AC
10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス
特技
その他
その他
状況ボーナス
移動速度
移動速度(マス)
基本
防具
アイテム
その他
特殊な移動
能力値
現在値
能力値
能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
感覚
値
受動感覚
基本
SKILL
受動〈看破〉
10+
受動〈知覚〉
10+
特殊な感覚
【筋】
【筋力】
【耐】
【耐久力】
頑健
10+
LV1/2
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
【敏】
【敏捷力】
【知】
【知力】
反応
10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
基本近接攻撃
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
【判】
【判断力】
【魅】
【魅力】
意志
10+
LV1/2
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
ヒットポイント
最大HP
重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
hp現在値
回復力使用済み回数
底力 1回/遭遇
使用済み:
一時的hp
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:
/
/
セーヴィング・スロー修正値
抵抗
現在の状態と効果
アクション・ポイント
マイル
ストーン
アクション・ポイント
アクション・ポイントによる追加効果
種族特徴
Half-Elf Flavor: Born heroes and leaders who combine the best features of both humans and elves. Size: Medium Speed: 6 squares Vision: Low-light Ability Scores: +2 Constitution, +2 Charisma or +2 Wisdom Languages: Common, Elven, choice of one other Dual Heritage:You can take feats that have either elf or human as a prerequisite (as well as those specifically for half-elves), as long as you meet any other requirements. Group Diplomacy:You grant allies within 10 squares of you a +1 racial bonus to Diplomacy checks. Half-Elf Power Selection:Select an option for your half-elf character.
基本遠隔攻撃
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
攻撃(予備)
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
技能
ボーナス
技能名
能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
〈威圧〉
【魅】
なし
〈運動〉
【筋】
〈隠密〉
【敏】
〈軽業〉
【敏】
〈看破〉
【判】
なし
〈交渉〉
【魅】
なし
〈持久力〉
【耐】
〈事情通〉
【魅】
なし
〈自然〉
【判】
なし
〈宗教〉
【知】
なし
〈知覚〉
【判】
なし
〈地下探検〉
【判】
なし
〈治療〉
【判】
なし
〈盗賊〉
【敏】
〈はったり〉
【魅】
なし
〈魔法学〉
【知】
なし
〈歴史〉
【知】
なし
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Bard Flavor: \"The clash of blades, a note. A battle fought, a verse. The hero\'s war, a song.\" Key Abilities: Charisma, Intelligence, Constitution Implements: Wand Armor Proficiencies: Cloth, leather, hide, chainmail; light shields Weapon Proficiencies: Simple melee, simple ranged, military ranged, longsword, scimitar, short sword Bonus to Defense: +1 Reflex, +1 Will Hit Points at 1st Level: 12+ Constitution Score Hit Points per Level Gained: 5 Healing Surges: 7+ Constitution Modifier Trained Skills: Arcana. From the class skills list below, choose 4 more trained skills at 1st level. Class Skills: Acrobatics (Dex), Arcana (Int), Athletics (Str), Bluff (Cha), Diplomacy (Cha), Dungeoneering (Wis), Heal (Wis), History (Int), Insight (Wis), Intimidate (Cha), Nature (Wis), Perception (Wis), Religion (Int), Streetwise (Cha) Build Options: Cunning Bard, Prescient Bard, Valorous Bard _PARSED_CLASS_FEATURE: Bardic Training, Bardic Virtue, Majestic Word, Multiclass Versatility, Skill Versatility, Song of Rest, Words of Friendship Role: Leader. Your spells inspire and invigorate your allies. Your spells also include significant control elements, making controller a natural secondary role. Class Features: Each bard has the powers majestic word and words of friendship. Implement: Bards use wands to direct and control their spells. When you wield a magic wand, you can add its enhancement bonus to the attack rolls and the damage rolls of bard powers and bard paragon path powers that have the implement keyword. Without a wand, you can still use these powers. Songblades and some magic musical instruments (see Chapter 3) can be used as implements for bard powers and bard paragon path powers. Bards treasure these magic musical instruments not only for the power they offer, but for the wondrous melodies they produce in the hands of a skilled musician. Short Description: You channel your arcane prowess through an artistic medium, using your power to warp reality.
習得言語
Common. Elven. Primordial.
命中・ダメージ
武器・パワー名
攻撃
対象
ダメージ
他
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
その他・修正・メモ
武器
【武器1】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
【武器2】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
【武器3】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
防具
【鎧】
AC計
鎧
強化
種族
クラス
他
他
区分
修正能力
防具ペナ
速度
重量
レベル
なし
軽装
重装
敏/知
筋力
耐久
判断
魅力
【盾】
AC計
盾
強化
種族
クラス
他
他
防具ペナ
重量
レベル
背景、性格、特徴など
習熟、使用可能装具など
防具
武器
装具
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
金貨(gp)
銀貨(sp)
銅貨(cp)
アストラル・ダイアモンド(ad)
貨幣重量
その他
設定など
経験値、マイルストーン記録
現在のレベル
現在の経験値
次のレベル
魔法の装備・パワー
【武器1】
重量
パワー
使用済み
【武器2】
重量
パワー
使用済み
【武器3】
重量
パワー
使用済み
【鎧】
重量
パワー
Property:Add 1 square to the maximum distance of any teleport you make.
使用済み
【盾】
重量
パワー
使用済み
【腕】
重量
パワー
使用済み
【脚】
重量
パワー
Property:You gain a +1 item bonus to Acrobatics checks. Power:Power * At-Will (Minor Action) You stand up from prone.
使用済み
【手】
重量
パワー
使用済み
【頭】
重量
パワー
使用済み
【首】
重量
パワー
Power:Power * Daily (No Action) Trigger: You miss with an attack or fail a skill check, ability check, or saving throw. Effect: Roll a d6 and add the result to the attack roll, skill check, ability check, or saving throw.
使用済み
【指輪1】
重量
パワー
使用済み
【指輪2】
重量
パワー
使用済み
【腰】
重量
パワー
使用済み
【装具】
重量
パワー
使用済み
【タトゥー】
重量
パワー
使用済み
【その他】
重量
パワー
使用済み
アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
マイルストーン
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム
重量(lb.)
数
重量計
記入済武器重量計
記入済防具重量計
総重量
特技
Ritual Caster:You can master and perform rituals of your level or lower. See Chapter 10 for information on acquiring, mastering, and performing rituals. Even though some rituals use the Heal skill or the Nature skill, the Arcana skill or the Religion skill is required to understand how to perform rituals. Bard of All Trades:You gain a +3 feat bonus to all untrained skill checks. Improved Majestic Word:When you use majestic word, the target of the power gains temporary hit points equal to your Charisma modifier. Wand Expertise:You gain a +1 feat bonus to implement attack rolls that you make with a wand. This bonus increases to +2 at 11th level and +3 at 21st level. Also, you ignore partial cover and superior cover on implement attacks you make with a wand.
無限回パワー
Melee Basic Attack ~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~ At-Will ◆ Weapon Standard Action Melee weapon Target: One creature Attack: Strength vs. AC Hit: 1[W] + Strength modifier damage. Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack ~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~ At-Will ◆ Weapon Standard Action Ranged weapon Target: One creature Attack: Dexterity vs. AC Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage. Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Staggering Note ~ The sharp sound you create causes your opponent to recoil clumsily. ~ At-Will ◆ Arcane, Implement, Thunder Standard Action Ranged 10 Target: One creature Attack: Charisma vs. Will Hit: Charisma modifier thunder damage, and you push the target 2 squares. As a free action, an ally of your choice can make a melee basic attack against the target before, after, or during this forced movement. Level: 1
Vicious Mockery ~ You unleash a string of insults at your foe, weaving them with bardic magic to send the creature into a blind rage. ~ At-Will ◆ Arcane, Charm, Implement, Psychic Standard Action Ranged 10 Target: One creature Attack: Charisma vs. Will Hit: 1d6 + Charisma modifier psychic damage, and the target takes a -2 penalty to attack rolls until the end of your next turn. Level 21: 2d6 + Charisma modifier damage. Level: 1
遭遇毎パワー
Knack for Success ~ Your mere presence is enough to tip the balance of fortune for you and your allies. ~ Encounter ◆ Weapon Minor Action Close burst 5 Target: You or one ally in the burst Effect: Choose one of the following. * The target makes a saving throw. * The target shifts up to 2 squares as a free action. * The target gains a +2 power bonus to his or her next attack roll made before the end of his or her next turn. * The target gains a +4 power bonus to his or her next skill check made before the end of his or her next turn.
使用済み
Words of Friendship ~ You infuse your words with arcane power, turning even the simplest speech into a compelling oration. ~ Encounter ◆ Arcane, Charm Minor Action Personal Effect: You gain a +5 power bonus to the next Diplomacy check you make before the end of your next turn.
使用済み
Shout of Triumph ~ You unleash a mighty call of battle, scattering your enemies while urging your allies forward. ~ Encounter ◆ Arcane, Implement, Thunder Standard Action Close blast 3 Target: Each enemy in the blast Attack: Charisma vs. Fortitude Hit: 1d6 + Charisma modifier thunder damage, and you push the target 1 square. Effect: You slide each ally in the blast 1 square. Virtue of Valor: The number of squares you push the target and slide the allies equals your Constitution modifier. Level: 1
使用済み
Moment of Escape ~ You distract your enemies with a quick refrain, giving your embattled ally a chance to get away. ~ Encounter ◆ Arcane Move Action Ranged 10 Target: One ally Effect: You slide the target 4 squares. Level: 2
使用済み
Unicorn\'s Charge ~ Your song describes the nobility and magic of a Feywild unicorn, inspiring your ally to come to the rescue. ~ Encounter ◆ Arcane, Healing, Teleportation Standard Action Ranged 10 Target: One creature Effect: One ally within range can charge the target as a free action. If the ally hits, each ally adjacent to the target can regain hit points equal to your Charisma modifier or, as a free action, teleport 1 square. Level: 3
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
1日毎パワー
Stirring Shout ~ Your shout of wrath stabs into your foe\'s mind. Each time your allies hit that foe, they draw strength from its weakness. ~ Daily ◆ Arcane, Healing, Implement, Psychic Standard Action Ranged 10 Target: One creature Attack: Charisma vs. Will Hit: 2d6 + Charisma modifier psychic damage. Effect: Until the end of the encounter, whenever an ally hits the target, that ally regains hit points equal to your Charisma modifier. Level: 1
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
汎用パワー
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
儀式
パスワード