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タグ
Insider_CB_Import NWC番外編
キャラクター名
 
属性
プレイヤー名
へんくま
最終更新
2014/10/02 16:11
レベル
4
クラス
Bard
神格
 
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
Half-Elf
サイズ
中型
年齢
 
性別
 
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
2
0
2
0
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
20
12
7
 
 
1
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
6
6
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
10
【筋】
【筋力】
 
2
18
【耐】
【耐久力】
+4
6
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
17
12
4
0
 
1
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
17
受動〈看破〉   10+
7
15
受動〈知覚〉   10+
5
特殊な感覚
 
10
【敏】
【敏捷力】
 
2
13
【知】
【知力】
+1
3
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
16
12
1
1
 
1
1
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
2
0
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
8
【判】
【判断力】
-1
1
20
【魅】
【魅力】
+5
7
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
19
12
5
1
 
1
 
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
45
 
 
11
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Half-Elf


Flavor: Born heroes and leaders who combine the best features of both humans and elves.
Size: Medium
Speed: 6 squares
Vision: Low-light
Ability Scores: +2 Constitution, +2 Charisma or +2 Wisdom
Languages: Common, Elven, choice of one other
Dual Heritage:You can take feats that have either elf or human as a prerequisite (as well as those specifically for half-elves), as long as you meet any other requirements.

Group Diplomacy:You grant allies within 10 squares of you a +1 racial bonus to Diplomacy checks.

Half-Elf Power Selection:Select an option for your half-elf character.

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
2
0
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
2
0
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
12
〈威圧〉 【魅】
7
+5
なし
0
7
〈運動〉 【筋】
2
+5
0
0
6
〈隠密〉 【敏】
2
 
0
4
7
〈軽業〉 【敏】
2
 
0
5
7
〈看破〉 【判】
1
 
なし
6
14
〈交渉〉 【魅】
7
+5
なし
2
10
〈持久力〉 【耐】
6
 
0
4
11
〈事情通〉 【魅】
7
 
なし
4
5
〈自然〉 【判】
1
 
なし
4
7
〈宗教〉 【知】
3
 
なし
4
5
〈知覚〉 【判】
1
 
なし
4
5
〈地下探検〉 【判】
1
 
なし
4
5
〈治療〉 【判】
1
 
なし
4
6
〈盗賊〉 【敏】
2
 
0
4
11
〈はったり〉 【魅】
7
 
なし
4
8
〈魔法学〉 【知】
3
+5
なし
0
8
〈歴史〉 【知】
3
+5
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Bard

Flavor: \"The clash of blades, a note.
A battle fought, a verse.
The hero\'s war, a song.\"
Key Abilities: Charisma, Intelligence, Constitution
Implements: Wand
Armor Proficiencies: Cloth, leather, hide, chainmail; light shields
Weapon Proficiencies: Simple melee, simple ranged, military ranged, longsword, scimitar, short sword
Bonus to Defense: +1 Reflex, +1 Will
Hit Points at 1st Level: 12+ Constitution Score
Hit Points per Level Gained: 5
Healing Surges: 7+ Constitution Modifier
Trained Skills: Arcana. From the class skills list below, choose 4 more trained skills at 1st level.
Class Skills: Acrobatics (Dex), Arcana (Int), Athletics (Str), Bluff (Cha), Diplomacy (Cha), Dungeoneering (Wis), Heal (Wis), History (Int), Insight (Wis), Intimidate (Cha), Nature (Wis), Perception (Wis), Religion (Int), Streetwise (Cha)
Build Options: Cunning Bard, Prescient Bard, Valorous Bard
_PARSED_CLASS_FEATURE: Bardic Training, Bardic Virtue, Majestic Word, Multiclass Versatility, Skill Versatility, Song of Rest, Words of Friendship
Role: Leader. Your spells inspire and invigorate your allies. Your spells also include significant control elements, making controller a natural secondary role.
Class Features: Each bard has the powers majestic word and words of friendship.
Implement: Bards use wands to direct and control their spells. When you wield a magic wand, you can add its enhancement bonus to the attack rolls and the damage rolls of bard powers and bard paragon path powers that have the implement keyword. Without a wand, you can still use these powers.
Songblades and some magic musical instruments (see Chapter 3) can be used as implements for bard powers and bard paragon path powers. Bards treasure these magic musical instruments not only for the power they offer, but for the wondrous melodies they produce in the hands of a skilled musician.
Short Description: You channel your arcane prowess through an artistic medium, using your power to warp reality.
習得言語
Common.
Elven.
Primordial.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
2
0
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器2】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
2
0
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
2
0
2
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Chainmail Eladrin Armor +1
AC計 強化 種族 クラス
7
6
1
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
重装
敏/知
 
 
40
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth. Leather. Hide. Chainmail.
武器
Majestic Word~ You utter words laden with preternatural inspiration, restoring your ally
装具
Wand.
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
150 gp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
4
3750
5500
魔法の装備・パワー
【武器1】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器2】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Chainmail Eladrin Armor +1
重量
40
パワー
Property:Add 1 square to the maximum distance of any teleport you make.
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
 
重量
 
パワー
 
 

【脚】
Acrobat Boots
重量
0
パワー
Property:You gain a +1 item bonus to Acrobatics checks.

Power:Power * At-Will (Minor Action)
You stand up from prone.
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
 
重量
 
パワー
 
 

【首】
Lucky Charm +1
重量
0
パワー
Power:Power * Daily (No Action)
Trigger: You miss with an attack or fail a skill check, ability check, or saving throw.
Effect: Roll a d6 and add the result to the attack roll, skill check, ability check, or saving throw.
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Ritual Book
3
1
3
Traveler
0
1
0
Comrades
0
1
0
Adventurer
33
1
33
Miner
3
1
3
Lantern
2
1
2
Oil (1 pint)
1
3
3
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
0
記入済防具重量計
40
総重量
84
特技
Ritual Caster:You can master and perform rituals of your level or lower. See Chapter 10 for information on acquiring, mastering, and performing rituals. Even though some rituals use the Heal skill or the Nature skill, the Arcana skill or the Religion skill is required to understand how to perform rituals.

Bard of All Trades:You gain a +3 feat bonus to all untrained skill checks.

Improved Majestic Word:When you use majestic word, the target of the power gains temporary hit points equal to your Charisma modifier.

Wand Expertise:You gain a +1 feat bonus to implement attack rolls that you make with a wand. This bonus increases to +2 at 11th level and +3 at 21st level.
Also, you ignore partial cover and superior cover on implement attacks you make with a wand.
 
無限回パワー
Melee Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Staggering Note

~ The sharp sound you create causes your opponent to recoil clumsily. ~

At-Will ◆ Arcane, Implement, Thunder
Standard Action   Ranged 10
Target: One creature
Attack: Charisma vs. Will
Hit: Charisma modifier thunder damage, and you push the target 2 squares. As a free action, an ally of your choice can make a melee basic attack against the target before, after, or during this forced movement.
Level: 1
Vicious Mockery

~ You unleash a string of insults at your foe, weaving them with bardic magic to send the creature into a blind rage. ~

At-Will ◆ Arcane, Charm, Implement, Psychic
Standard Action   Ranged 10
Target: One creature
Attack: Charisma vs. Will
Hit: 1d6 + Charisma modifier psychic damage, and the target takes a -2 penalty to attack rolls until the end of your next turn.
Level 21: 2d6 + Charisma modifier damage.
Level: 1
 
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Knack for Success

~ Your mere presence is enough to tip the balance of fortune for you and your allies. ~

Encounter ◆ Weapon
Minor Action   Close burst 5
Target: You or one ally in the burst
Effect: Choose one of the following.
* The target makes a saving throw.
* The target shifts up to 2 squares as a free action.
* The target gains a +2 power bonus to his or her next attack roll made before the end of his or her next turn.
* The target gains a +4 power bonus to his or her next skill check made before the end of his or her next turn.
 
Words of Friendship

~ You infuse your words with arcane power, turning even the simplest speech into a compelling oration. ~

Encounter ◆ Arcane, Charm
Minor Action   Personal
Effect: You gain a +5 power bonus to the next Diplomacy check you make before the end of your next turn.
 
Shout of Triumph

~ You unleash a mighty call of battle, scattering your enemies while urging your allies forward. ~

Encounter ◆ Arcane, Implement, Thunder
Standard Action   Close blast 3
Target: Each enemy in the blast
Attack: Charisma vs. Fortitude
Hit: 1d6 + Charisma modifier thunder damage, and you push the target 1 square.
Effect: You slide each ally in the blast 1 square.
Virtue of Valor: The number of squares you push the target and slide the allies equals your Constitution modifier.
Level: 1
 
Moment of Escape

~ You distract your enemies with a quick refrain, giving your embattled ally a chance to get away. ~

Encounter ◆ Arcane
Move Action   Ranged 10
Target: One ally
Effect: You slide the target 4 squares.
Level: 2
 
Unicorn\'s Charge

~ Your song describes the nobility and magic of a Feywild unicorn, inspiring your ally to come to the rescue. ~

Encounter ◆ Arcane, Healing, Teleportation
Standard Action   Ranged 10
Target: One creature
Effect: One ally within range can charge the target as a free action. If the ally hits, each ally adjacent to the target can regain hit points equal to your Charisma modifier or, as a free action, teleport 1 square.
Level: 3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Stirring Shout

~ Your shout of wrath stabs into your foe\'s mind. Each time your allies hit that foe, they draw strength from its weakness. ~

Daily ◆ Arcane, Healing, Implement, Psychic
Standard Action   Ranged 10
Target: One creature
Attack: Charisma vs. Will
Hit: 2d6 + Charisma modifier psychic damage.
Effect: Until the end of the encounter, whenever an ally hits the target, that ally regains hit points equal to your Charisma modifier.
Level: 1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式