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キャラクター一覧
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キャラクター名
属性
秩序にして善
善
無属性
悪
混沌にして悪
プレイヤー名
最終更新:2014/12/05 19:08
クラス
レベル
種族
サイズ
超小型
小型
中型
大型
超大型
巨大
性別
年齢
身長
ft
inch
cm
体重
lb.
kg.
神格
伝説の道
神話の運命
パーティ・所属
メモ欄
イニシアチブ
イニシアチブ
【敏】
レベルの
1/2
その他
状況による修正
防御値
AC
10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス
特技
その他
その他
状況ボーナス
移動速度
移動速度(マス)
基本
防具
アイテム
その他
特殊な移動
能力値
現在値
能力値
能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
感覚
値
受動感覚
基本
SKILL
受動〈看破〉
10+
受動〈知覚〉
10+
特殊な感覚
【筋】
【筋力】
【耐】
【耐久力】
頑健
10+
LV1/2
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
【敏】
【敏捷力】
【知】
【知力】
反応
10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
基本近接攻撃
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
【判】
【判断力】
【魅】
【魅力】
意志
10+
LV1/2
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
ヒットポイント
最大HP
重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
hp現在値
回復力使用済み回数
底力 1回/遭遇
使用済み:
一時的hp
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:
/
/
セーヴィング・スロー修正値
抵抗
現在の状態と効果
アクション・ポイント
マイル
ストーン
アクション・ポイント
アクション・ポイントによる追加効果
種族特徴
Human Flavor: Ambitious explorers, driven leaders, eager to master the world Size: Medium Speed: 6 squares Vision: Normal Ability Scores: +2 to one ability score of your choice Languages: Common, choice of one other Bonus Feat:You gain a bonus feat at 1st level. You must meet the feat\'s prerequisites. Human Power Selection:Choose an option for your human character. Heroic Effort:You have the heroic effort power. Bonus Skill:You gain training in one additional skill from your class skills list. Human Defense Bonuses:You gain a +1 racial bonus to Fortitude, Reflex, and Will. Human Power Selection:Choose an option for your human character.
基本遠隔攻撃
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
攻撃(予備)
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
技能
ボーナス
技能名
能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
〈威圧〉
【魅】
なし
〈運動〉
【筋】
〈隠密〉
【敏】
〈軽業〉
【敏】
〈看破〉
【判】
なし
〈交渉〉
【魅】
なし
〈持久力〉
【耐】
〈事情通〉
【魅】
なし
〈自然〉
【判】
なし
〈宗教〉
【知】
なし
〈知覚〉
【判】
なし
〈地下探検〉
【判】
なし
〈治療〉
【判】
なし
〈盗賊〉
【敏】
〈はったり〉
【魅】
なし
〈魔法学〉
【知】
なし
〈歴史〉
【知】
なし
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Wizard (Mage) Key Abilities: Intelligence; Constitution, Wisdom, or Charisma Implements: Orbs, staffs, wands Armor Proficiencies: Cloth Weapon Proficiencies: Dagger, quarterstaff Bonus to Defense: +2 Will Hit Points at 1st Level: 10+ Constitution Score Hit Points per Level Gained: 4 Healing Surges: 6+ Constitution Modifier Trained Skills: Arcana. From the class skills list below, choose 3 more trained skills at 1st level. Class Skills: Arcana (Int), Diplomacy (Cha), Dungeoneering (Wis), History (Int), Insight (Wis), Nature (Wis), Religion (Int) _PARSED_CLASS_FEATURE: Level 1 Apprentice Mage, Level 1 Mage Daily Powers, Level 1 Mage Encounter Powers, Mage At-Will Powers, Mage Cantrips, Mage\'s Spellbook, Magic Missile, Level 2 Mage Utility Powers, Level 3 Mage Encounter Powers, Level 4 Apprentice Mage, Expert Mage, Level 5 Mage Daily Powers, Level 6 Mage Utility Powers, Level 7 Mage Encounter Powers, Level 8 Expert Mage, Level 9 Mage Daily Powers, Level 10 Mage Utility Powers, Master Mage, Level 13 Mage Encounter Powers, Level 15 Mage Daily Powers, Level 16 Mage Utility Powers, Level 17 Mage Encounter Powers, Level 19 Mage Daily Powers, Master of Lore, Level 22 Mage Utility Powers, Level 23 Mage Encounter Powers, Master of Spells, Level 25 Mage Daily Powers, Level 27 Mage Encounter Powers, Level 29 Mage Daily Powers Role: Controller. Short Description: You have mastered a school of magic, manipulating energy to reshape the world. _ParentClass: ID_FMP_CLASS_9 Trait Package: Enchantment School, Evocation School, Illusion School, Pyromancy School, Nethermancy School, Necromancy School _DisplayName: Wizard (Mage) _Tags: Essentials
習得言語
Common. Deep Speech.
命中・ダメージ
武器・パワー名
攻撃
対象
ダメージ
他
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
その他・修正・メモ
武器
【武器1】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
【武器2】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
【武器3】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
防具
【鎧】
AC計
鎧
強化
種族
クラス
他
他
区分
修正能力
防具ペナ
速度
重量
レベル
なし
軽装
重装
敏/知
筋力
耐久
判断
魅力
【盾】
AC計
盾
強化
種族
クラス
他
他
防具ペナ
重量
レベル
背景、性格、特徴など
習熟、使用可能装具など
防具
武器
装具
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
金貨(gp)
銀貨(sp)
銅貨(cp)
アストラル・ダイアモンド(ad)
貨幣重量
その他
設定など
経験値、マイルストーン記録
現在のレベル
現在の経験値
次のレベル
魔法の装備・パワー
【武器1】
重量
パワー
使用済み
【武器2】
重量
パワー
使用済み
【武器3】
重量
パワー
使用済み
【鎧】
重量
パワー
Property:Resist 5 to a damage type chosen from the following list at the time the armor is created: acid, cold, fire, force, lightning, necrotic, poison, psychic, thunder.
使用済み
【盾】
重量
パワー
使用済み
【腕】
重量
パワー
使用済み
【脚】
重量
パワー
使用済み
【手】
重量
パワー
使用済み
【頭】
重量
パワー
使用済み
【首】
重量
パワー
使用済み
【指輪1】
重量
パワー
使用済み
【指輪2】
重量
パワー
使用済み
【腰】
重量
パワー
使用済み
【装具】
重量
パワー
使用済み
【タトゥー】
重量
パワー
使用済み
【その他】
重量
パワー
使用済み
アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
マイルストーン
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム
重量(lb.)
数
重量計
記入済武器重量計
記入済防具重量計
総重量
特技
Enlarge Spell:Before using a wizard at-will or encounter attack power, you can choose to take a -2 penalty to each die of damage rolled with the power to increase the size of its blast or its burst by 1. You can\'t use this feat on a power that doesn\'t roll dice for damage. Staff Expertise:You gain a +1 feat bonus to the attack rolls of implement powers and weapon powers that you use with a staff. This bonus increases to +2 at 11th level and +3 at 21st level. In addition, when you make a ranged or an area attack with a staff as an implement, you don\'t provoke opportunity attacks for doing so. When you make a melee weapon attack with a staff, the weapon\'s reach for that attack increases by 1. Dual Implement Spellcaster:When you use an arcane attack power and you are wielding a magic implement in each hand, you can add the off-hand implement\'s enhancement bonus to damage rolls. Both of your implements must be usable with this power, and you must be capable of wielding both implements, to gain this benefit. Superior Implement Training (Cinder wand):You can use the Cinder wand superior implement. Superior Will:You gain a +2 feat bonus to Will. This bonus increases to +3 at 11th level and +4 at 21st level. In addition, if you are dazed or stunned, you can make a saving throw at the start of your turn to end that effect, even if the effect doesn\'t normally end on a save.
無限回パワー
Melee Basic Attack ~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~ At-Will ◆ Weapon Standard Action Melee weapon Target: One creature Attack: Strength vs. AC Hit: 1[W] + Strength modifier damage. Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack ~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~ At-Will ◆ Weapon Standard Action Ranged weapon Target: One creature Attack: Dexterity vs. AC Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage. Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Freezing Burst ~ You hurl a hailstone toward your foes. It explodes among them, temporarily turning the ground into an ice slick. ~ At-Will ◆ Arcane, Cold, Evocation, Implement Standard Action Area burst 1 within 10 squares Target: Each creature in the burst Attack: Intelligence vs. Reflex Hit: 1d6 + Intelligence modifier cold damage, and you can slide the target 1 square. Level 21: 2d6 + Intelligence modifier cold damage. Level: 1
Beguiling Strands ~ A strand of scintillating colors and gleaming lights clouds your enemies\' minds and forces them to move away. ~ At-Will ◆ Arcane, Charm, Enchantment, Implement, Psychic Standard Action Close blast 5 Target: Each enemy in the blast Attack: Intelligence vs. Will Hit: Intelligence modifier psychic damage, and you push the target up to 3 squares. Level 21: 3 + Intelligence modifier psychic damage. Level: 1
Mage Hand ~ You gesture toward an object nearby, and a spectral floating hand lifts the object into the air and moves it where you wish. ~ At-Will ◆ Arcane, Conjuration Minor Action Ranged 5 Effect: You conjure a spectral, floating hand in an unoccupied square within range. The hand lasts until the end of your next turn or until you use this power again. If you are holding an object when you use this power, the hand can move the object into a pack, a pouch, a sheath, or a similar container and simultaneously move any one object carried or worn anywhere on your body into your hand. While the hand persists, you can take the following actions. Minor Action: The hand picks up or manipulates an object weighing 20 pounds or less. It can hold only one object at a time. Move Action: The hand moves up to 5 squares in any direction, carrying the object it holds. Free Action: The hand drops the object it is holding. Sustain Minor: The hand persists until the end of your next turn.
Light ~ With a wave of your hand, you cause a bright light to appear on the tip of your staff, upon some other object, or in a nearby space. ~ At-Will ◆ Arcane Minor Action Ranged 5 Target: One object or unoccupied square Effect: The target sheds bright light until the end of the encounter or until you use this power again. The light fills the target\'s space and all squares within 4 squares of it. Putting out the light is a free action.
Disrupt Undead ~ A simple gesture causes the darkness powering and protecting an undead creature to unravel. ~ At-Will ◆ Arcane, Necromancy, Shadow Minor Action Ranged 5 Target: One undead creature Effect: The target\'s necrotic resistance, if any, is reduced by 5 until the end of your turn.
Magic Missile ~ A glowing blue bolt of magical energy hurtles from your finger and unerringly strikes your target. ~ At-Will ◆ Arcane, Evocation, Force, Implement Standard Action Ranged 20 Target: One creature Effect: 2 + Intelligence modifier force damage. Level 11: 3 + Intelligence modifier force damage. Level 21: 5 + Intelligence modifier force damage. Special: If the implement used with this power has an enhancement bonus, add that bonus to the damage. In addition, you can use this power as a ranged basic attack. Level: 1
遭遇毎パワー
Heroic Effort ~ Your grim focus and unbridled energy means that failure is not an option. ~ Encounter ◆ Weapon No Action Personal Trigger: You miss with an attack or fail a saving throw. Effect: You gain a +4 racial bonus to the attack roll or the saving throw.
使用済み
Twilight Falls ~ You weave draining shadow energy into an oppressive gloom that dims your enemies\' senses. ~ Encounter ◆ Arcane, Implement, Nethermancy, Psychic, Shadow, Zone Standard Action Area burst 1 within 10 squares Target: Each enemy in the burst Attack: Intelligence vs. Will Hit: 1d6 + Intelligence modifier psychic damage. If the target is in the origin square, the target is also dazed until the end of your next turn. Effect: The burst creates a zone that lasts until the end of your next turn. When any enemy in the zone attacks a creature, the creature has partial concealment against that enemy. Level: 1
使用済み
Glorious Presence ~ Radiant moonlight streams from you in all directions, and those who behold you are stricken with awe. ~ Encounter ◆ Arcane, Charm, Enchantment, Implement, Radiant Standard Action Close burst 2 Target: Each enemy in the burst Attack: Intelligence vs. Will Hit: 2d6 + Intelligence modifier radiant damage, and you push the target up to a number of squares equal to your Wisdom modifier. Effect: You and each ally in the burst gain temporary hit points equal to your Wisdom modifier. Level: 1
使用済み
Jump ~ You or another creature you choose can suddenly leap great distances. ~ Encounter ◆ Arcane Move Action Ranged 10 Target: You or one creature Effect: The target makes an Athletics check as a free action to jump with a +10 power bonus. The target can move as many squares as the check allows and is considered to have a running start. Level: 2
使用済み
Shield ~ You throw up your hand, and a shield of arcane energy springs into existence, protecting you against imminent attacks. ~ Encounter ◆ Arcane Immediate Interrupt Personal Trigger: You are hit by an attack. Effect: You gain a +4 power bonus to AC and Reflex until the end of your next turn. Level: 2
使用済み
Fire Shroud ~ With a subtle gesture, you wreathe nearby enemies in flames. ~ Encounter ◆ Arcane, Evocation, Fire, Implement Standard Action Close burst 3 Target: Each enemy in the burst Attack: Intelligence vs. Fortitude Hit: 1d8 + Intelligence modifier fire damage, and ongoing 5 fire damage (save ends). Level: 3
使用済み
Shock Sphere ~ You hurl a crackling orb of lightning that explodes at a point you designate, engulfing all nearby creatures in its electric embrace. ~ Encounter ◆ Arcane, Evocation, Implement, Lightning Standard Action Area burst 2 within 10 squares Target: Each creature in the burst Attack: Intelligence vs. Reflex Hit: 2d6 + Intelligence modifier lightning damage. Miss: Half damage. Level: 3
使用済み
Theologian\'s Shield ~ Calling on lore culled from sacred texts, you know how to protect yourself from your enemy\'s attack. ~ Encounter ◆ Arcane, Evocation, Fire, Implement Immediate Interrupt Personal Level: 6 Trigger: You are hit by a necrotic or a radiant attack Effect: Until the end of your next turn, you gain necrotic resistance and radiant resistance equal to 5 + your Intelligence modifier. Prerequisite: You must be trained in Religion.
使用済み
Scorching Burst ~ You create a vertical column of golden flames that burns all within. ~ Encounter ◆ Arcane, Evocation, Fire, Implement Standard Action Area burst 1 within 10 squares Target: Each creature in the burst Attack: Intelligence vs. Reflex Hit: 1d6 + Intelligence modifier fire damage. Level 21: 2d6 + Intelligence modifier fire damage. Level: 1
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
1日毎パワー
Phantom Chasm ~ Your enemies shriek in terror as, at least in their mind\'s eye, a bottomless pit opens beneath their feet. ~ Daily ◆ Arcane, Illusion, Implement, Psychic, Zone Standard Action Area burst 1 within 10 squares Target: Each enemy in the burst Attack: Intelligence vs. Will Hit: 2d6 + Intelligence modifier psychic damage, and the target falls prone. The target is immobilized until the end of its next turn. Miss: Half damage, and the target falls prone. Effect: The burst creates a zone that lasts until the end of the encounter. Any enemy that enters the zone falls prone. Level: 1
使用済み
Fountain of Flame ~ You weave a fiery pillar that spins like a top. With each revolution, it douses your enemies with searing heat. ~ Daily ◆ Arcane, Evocation, Fire, Implement, Zone Standard Action Area burst 1 within 10 squares Target: Each enemy in the burst Attack: Intelligence vs. Reflex Hit: 3d8 + Intelligence modifier fire damage. Miss: Half damage. Effect: The burst creates a zone that lasts until the end of the encounter. Any enemy that enters the zone or ends its turn there takes 5 fire damage. An enemy can take this damage only once per turn. Level: 1
使用済み
Phantasmal Assailant ~ You craft an elaborate image of a deadly assassin whose blade cuts deeply into your foes. ~ Daily ◆ Arcane, Illusion, Implement, Psychic Standard Action Ranged 20 Target: One creature Attack: Intelligence vs. Will Hit: 2d10 + Intelligence modifier psychic damage. Effect: The target takes ongoing 5 psychic damage and grants combat advantage to all your allies (save ends both). Level: 5
使用済み
Fireball ~ A globe of orange flame coalesces in your hand. You hurl it at your enemies, and it explodes on impact. ~ Daily ◆ Arcane, Evocation, Fire, Implement Standard Action Area burst 3 within 20 squares Target: Each creature in the burst Attack: Intelligence vs. Reflex Hit: 4d6 + Intelligence modifier fire damage. Miss: Half damage. Level: 5
使用済み
Dimension Door ~ You trace the outline of a doorway in front of you, step through the portal, and reappear somewhere else nearby. ~ Daily ◆ Arcane, Teleportation Move Action Personal Effect: You teleport up to 10 squares. Level: 6
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
汎用パワー
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
儀式
パスワード