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キャラクター一覧
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キャラクター名
属性
秩序にして善
善
無属性
悪
混沌にして悪
プレイヤー名
最終更新:2014/12/14 02:16
クラス
レベル
種族
サイズ
超小型
小型
中型
大型
超大型
巨大
性別
年齢
身長
ft
inch
cm
体重
lb.
kg.
神格
伝説の道
神話の運命
パーティ・所属
メモ欄
イニシアチブ
イニシアチブ
【敏】
レベルの
1/2
その他
状況による修正
防御値
AC
10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス
特技
その他
その他
状況ボーナス
移動速度
移動速度(マス)
基本
防具
アイテム
その他
特殊な移動
能力値
現在値
能力値
能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
感覚
値
受動感覚
基本
SKILL
受動〈看破〉
10+
受動〈知覚〉
10+
特殊な感覚
【筋】
【筋力】
【耐】
【耐久力】
頑健
10+
LV1/2
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
【敏】
【敏捷力】
【知】
【知力】
反応
10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
基本近接攻撃
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
【判】
【判断力】
【魅】
【魅力】
意志
10+
LV1/2
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
ヒットポイント
最大HP
重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
hp現在値
回復力使用済み回数
底力 1回/遭遇
使用済み:
一時的hp
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:
/
/
セーヴィング・スロー修正値
抵抗
現在の状態と効果
アクション・ポイント
マイル
ストーン
アクション・ポイント
アクション・ポイントによる追加効果
種族特徴
Human Flavor: Ambitious explorers, driven leaders, eager to master the world Size: Medium Speed: 6 squares Vision: Normal Ability Scores: +2 to one ability score of your choice Languages: Common, choice of one other Bonus Feat:You gain a bonus feat at 1st level. You must meet the feat\'s prerequisites. Human Power Selection:Choose an option for your human character. Bonus Skill:You gain training in one additional skill from your class skills list. Human Defense Bonuses:You gain a +1 racial bonus to Fortitude, Reflex, and Will. Human Power Selection:Choose an option for your human character.
基本遠隔攻撃
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
攻撃(予備)
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
技能
ボーナス
技能名
能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
〈威圧〉
【魅】
なし
〈運動〉
【筋】
〈隠密〉
【敏】
〈軽業〉
【敏】
〈看破〉
【判】
なし
〈交渉〉
【魅】
なし
〈持久力〉
【耐】
〈事情通〉
【魅】
なし
〈自然〉
【判】
なし
〈宗教〉
【知】
なし
〈知覚〉
【判】
なし
〈地下探検〉
【判】
なし
〈治療〉
【判】
なし
〈盗賊〉
【敏】
〈はったり〉
【魅】
なし
〈魔法学〉
【知】
なし
〈歴史〉
【知】
なし
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Ardent Flavor: “The fate of the world rests on the fire of your passions.” Key Abilities: Charisma, Constitution, Wisdom Armor Proficiencies: Cloth, leather, hide, chainmail Weapon Proficiencies: Simple melee, military melee, simple ranged Bonus to Defense: +1 Fortitude, +1 Will Hit Points at 1st Level: 12+ Constitution Score Hit Points per Level Gained: 5 Healing Surges: 7+ Constitution Modifier Trained Skills: From the class skills list below, choose 4 trained skills at 1st level. Class Skills: Arcana (Int), Athletics (Str), Bluff (Cha), Diplomacy (Cha), Endurance (Con), Heal (Wis), Insight (Wis), Intimidate (Cha), Streetwise (Cha) Build Options: Enlightened Ardent, Euphoric Ardent, Impetuous Ardent _PARSED_CLASS_FEATURE: Ardent Mantle, Ardent Surge, Psionic Augmentation Role: Leader. You fill your allies with the will to fight and the clarity of purpose needed for victory. When you attack, you loose thoughts that intensify emotions and lay bare truths. Depending on your choice of class features, you lean toward either defender or striker as a secondary role. Class Features: Ardents have the following class features. Short Description: You use psionic power to manipulate the emotions of your allies and enemies, to their boon or despair. Disgraced Noble:Dirty Deed Born Under a Bad Sign Type: Campaign Common Knowledge: Your entire childhood was one superstitious omen after another. Individually, they\'re easy to ignore or explain away. But collectively, it\'s clear that something sinister has designs on your soul. What phenomena did you experience as a child? Do you still see omens in your daily life? And do you have any clues about the specifics of your dark destiny? Good Background: Warlock. Benefit: You substitute your highest ability score for Constitution to determine your initial hit points. Short Description: My mother told me that the caul was just superstition, and the howling wolves were just a coincidence. But I\'ve seen enough to know that something . . . dark . . . is involved. Campaign: Scales of War Adventure Path
習得言語
Common. Damaran.
命中・ダメージ
武器・パワー名
攻撃
対象
ダメージ
他
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
その他・修正・メモ
歌を生業に生きていたが、感情を伝播させるアーデントとして目覚めて以降は冒険をしながら酒場を渡り歩く生活に身をやつすこととなった。 冒険者になる前の好奇心と色恋だけで生きてきたようなスイーツ女子だったことは彼女の中での黒歴史。
武器
【武器1】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
【武器2】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
【武器3】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
防具
【鎧】
AC計
鎧
強化
種族
クラス
他
他
区分
修正能力
防具ペナ
速度
重量
レベル
なし
軽装
重装
敏/知
筋力
耐久
判断
魅力
【盾】
AC計
盾
強化
種族
クラス
他
他
防具ペナ
重量
レベル
背景、性格、特徴など
習熟、使用可能装具など
防具
武器
装具
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
金貨(gp)
銀貨(sp)
銅貨(cp)
アストラル・ダイアモンド(ad)
貨幣重量
その他
設定など
経験値、マイルストーン記録
現在のレベル
現在の経験値
次のレベル
魔法の装備・パワー
【武器1】
重量
パワー
遭遇毎汎用パワー トリガー:個の武器を用いた攻撃が隣接する敵にヒット 効果:あなたはその敵に隣接する別のマスへ瞬間移動する Power:Utility Power (Teleportation) * Encounter (Free Action) Trigger: You hit an adjacent enemy with an attack using this weapon. Effect: You teleport to a different square adjacent to the enemy.
使用済み
【武器2】
重量
パワー
使用済み
【武器3】
重量
パワー
使用済み
【鎧】
重量
パワー
遭遇毎汎用アイテムパワー 即応対応 トリガー:あなたが攻撃によりダメージを受ける 効果:あなたは次のあなたのターン終了時まで隠蔽を得る。 増幅1:あなたはこのパワーを再使用できる。 Power:Power (Augmentable) * Encounter (Immediate Reaction Action) Trigger: You take damage from an attack. Effect: You gain concealment until the end of your next turn. Augment 1: You regain the use of this power.
使用済み
【盾】
重量
パワー
使用済み
【腕】
重量
パワー
使用済み
【脚】
重量
パワー
使用済み
【手】
重量
パワー
使用済み
【頭】
重量
パワー
使用済み
【首】
重量
パワー
使用済み
【指輪1】
重量
パワー
使用済み
【指輪2】
重量
パワー
使用済み
【腰】
重量
パワー
使用済み
【装具】
重量
パワー
使用済み
【タトゥー】
重量
パワー
使用済み
【その他】
重量
パワー
使用済み
アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
マイルストーン
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム
重量(lb.)
数
重量計
記入済武器重量計
記入済防具重量計
総重量
特技
Bolstering Mantle:自身が回復力を消費する際、アーデントの心衣の範囲内の味方1体は5点の一時hpを得る。 Heavy Blade Expertise:重刀剣を用いた攻撃ロールに+1特技ボーナス及び、機会攻撃に対して+2のボーナスを得る。 Skill Power:技能\パワーを得る Bolstering Mantle:Whenever you spend a healing surge, one ally within the radius of your Ardent Mantle can either gain 5 temporary hit points or make a saving throw. Heavy Blade Expertise:You gain a +1 feat bonus to weapon attack rolls that you make with a heavy blade. This bonus increases to +2 at 11th level and +3 at 21st level. In addition, while wielding a heavy blade, you gain a +2 bonus to all defenses against opportunity attacks. Skill Power:You gain a skill power of your level or lower from a skill in which you are trained.
無限回パワー
Melee Basic Attack ~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~ At-Will ◆ Weapon Standard Action Melee weapon Target: One creature Attack: Strength vs. AC Hit: 1[W] + Strength modifier damage. Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack ~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~ At-Will ◆ Weapon Standard Action Ranged weapon Target: One creature Attack: Dexterity vs. AC Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage. Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
アイアー・ストライク 近接1:敵1体 標準アクション 効果:あなたに隣接する味方1人はフリーアクションとして1回の近接基礎攻撃を行う。この攻撃がヒットした場合、対象は全てのダメージに対する脆弱性2をあなたの次のターン終了時まで得る。 ※ヒューマンのボーナス無限回特徴で取得につき、増幅不可 Ire Strike ~ You feel anger rising within you, and you empower a nearby ally to strike. ~ At-Will ◆ Psionic Standard Action Melee 1 Target: One enemy Effect: One ally adjacent to you can make a melee basic attack against the target as a free action. If the attack hits, the target has vulnerable 2 to all damage until the end of your next turn. Augment: 1 Effect: As above, but the vulnerability is only to psychic damage and equals 1 + your Charisma modifier. Augment: 1 Effect: As above, but the vulnerability is only to psychic damage and equals 1 + your Charisma modifier. Level: 1
エナジャイジング・ストライク 無限回 増幅可 回復 サイオニック 武器 標準アクション 近接武器:クリーチャー1体 攻撃:1d20+10対\"AC\" ヒット:2d4+5ダメージ及び、5マス以内の味方1人は5点の一時hpを得る。 増幅1 ヒット:2d4+5ダメージ及び、5マス以内の死亡状態の味方は4hpを回復する。 増幅2 ヒット:4d4+5ダメージ及び、あなたもしくは5マス以内の味方1人は回復力を消費できる。 Energizing Strike ~ The energy and emotion you put into your attack flows into your ally. ~ At-Will ◆ Augmentable, Healing, Psionic, Weapon Standard Action Melee weapon Target: One creature Attack: Charisma vs. AC Hit: 1[W] + Charisma modifier damage, and one ally within 5 squares of you gains temporary hit points equal to one-half your level + your Charisma modifier. Augment: 1 Hit: 1[W] + Charisma modifier damage, and one dying ally within 5 squares of you regains hit points equal to your Charisma modifier. Augment: 1 Hit: 1[W] + Charisma modifier damage, and one dying ally within 5 squares of you regains hit points equal to your Charisma modifier. Level: 1
デモラライジング・ストライク 増幅可 恐怖 サイオニック 武器 標準アクション 近接武器:クリーチャー1体 攻撃:1d20+10対\"AC\" ヒット:2d4+5ダメージ及び、対象はあなたの次のターン終了時まで全防御値に-2のペナルティを受ける。 増幅1 ヒット:2d4+5ダメージ及び、対象は意思防御値に-2のペナルティを受ける。 増幅2 範囲:近接爆発1:範囲内の全てのクリーチャー ヒット:2d4+5ダメージ及び、対象はあなたの次のターン終了時まで全防御値に-2のペナルティを受ける。 Demoralizing Strike ~ The fury of your assault causes a surge of fear in your foe\'s heart. ~ At-Will ◆ Augmentable, Fear, Psionic, Weapon Standard Action Melee weapon Target: One creature Attack: Charisma vs. AC Hit: 1[W] + Charisma modifier damage, and the target takes a -2 penalty to all defenses until the end of your next turn. Augment: 1 Hit: 1[W] + Charisma modifier damage, and the target takes a penalty to Will equal to 1 + your Constitution modifier until the end of your next turn. Augment: 1 Close: burst 1 Target: Each creature in the burst Hit: 1[W] + Charisma modifier damage, and the target takes a penalty to Will equal to 1 + your Constitution modifier until the end of your next turn. Level: 1
遭遇毎パワー
ダーティー・ディード 遭遇毎◆武勇 標準アクション 近接1 対象:あなたが戦術的優位を得ているクリーチャー1体 攻撃:1d20+8 対”反応” (効果あり) ヒット:対象は伏せ状態になる。 効果:対象に隣接する味方1体はフリーアクションとして対象に近接基礎攻撃を行うことができる Dirty Deed ~ Seizing an opening, you shove a distracted enemy and send it sprawling, just as an ally strikes. ~ Encounter ◆ Martial Standard Action Melee 1 Target: One creature granting combat advantage to you Attack: Highest ability modifier + 3 vs. Reflex Level 11: Highest ability modifier + 5 Level 21: Highest ability modifier + 7 Hit: The target falls prone. Effect: One ally of yours adjacent to the target can make a melee basic attack against the target as a free action.
使用済み
アーデント・アラクリティ 遭遇毎◆サイオニック アクション不要 近接爆発5 トリガー:攻撃によってあなたが重傷になった際 対象:範囲内の全ての味方 効果:全ての味方はフリーアクションとして1マスのシフトもしくは自身の移動速度の半分まで移動することができる。 Ardent Alacrity ~ As you take a hit, your emotional energy inspires your allies. ~ Encounter ◆ Psionic No Action Close burst 5 Trigger: You are bloodied by an attack Target: Each ally in the burst Effect: Each target can use a free action either to shift 1 square or to move half his or her speed.
使用済み
アイアン・リサージャンス 遭遇毎◆回復 マイナーアクション 近接1 対象:あなたもしくは味方1体(対象は重傷でなければならず、回復力が2回以上残っていなければならない) 効果:対象は回復力を1回失ったあと、1つか2つの回復力を消費できる。加えて対象は回復力値の半分に等しい一時hpを得る。 Iron Resurgence ~ Though your hands do little to comfort the wounded, you ensure that an injury will not keep an ally out of the battle. ~ Encounter ◆ Healing Minor Action Melee 1 Level: 2 Target: You or one ally; must be bloodied and have at least two healing surges remaining Effect: The target loses a healing surge and can then spend one or two healing surges. The target also gains temporary hit points equal to half his or her healing surge value. Prerequisite: You must be trained in Heal.
使用済み
ディメンジョンスワップ 遭遇毎◆サイオニック、瞬間移動 移動アクション 近接爆発5 対象:爆発の範囲内の味方1体 効果:あなたは対象と位置を入れ替えるように瞬間移動を行う。 Dimension Swap ~ You fold the space between yourself and an ally so that you can switch positions. ~ Encounter ◆ Psionic, Teleportation Move Action Close burst 5 Target: One ally in the burst Effect: You teleport yourself and the target, swapping positions. Level: 2
使用済み
アーデントサージ 回復 サイオニック マイナーアクション 近接爆発5:あなたもしくは範囲内の味方1人 効果:対象は回復力を消費することができ、回復量に1d6を追加する。また、対象は次のあなたのターン終了時まで全防御値に+1のボーナスを得る。 Ardent Surge~ You send a surge of powerful emotion that revives a faltering ally. ~ Encounter (Special) ◆ Healing, Psionic Minor Action Close burst 5 (10 at 16th level) Target: You or one ally Effect: The target can spend a healing surge and regain 1d6 additional hit points. Level 6: 2d6 additional hit points. Level 11: 3d6 additional hit points. Level 16: 4d6 additional hit points. Level 21: 5d6 additional hit points. Level 26: 6d6 additional hit points. Mantle of Clarity: The target gains a +1 bonus to all defenses until the end of your next turn. Mantle of Elation: The target gains a +1 bonus to attack rolls until the end of your next turn. Special: You can use this power twice per encounter, but only once per round. At 16th level, you can use this power three times per encounter, but only once per round.
使用済み
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使用済み
1日毎パワー
メンタルターモイル 攻撃:1d20+10 対\"AC\" (効果あり/ミス半減) ヒット:4d4+5ダメージ及び、対象は命中ロールに-3のペナルティを負う(セーヴ終了) ミス:4d4+5の半減ダメージ及び、対象は命中ロールに-1のペナルティを負う(セーヴ終了) 効果:遭遇終了時まで、対象が近接攻撃をミスした際、あなたもしくはあなたに隣接する味方1人は6点の一時hpを得る。 Mental Turmoil ~ You transform your opponent\'s frustration about its own mistakes into your allies\' elation. ~ Daily ◆ Psionic, Weapon Standard Action Melee weapon Target: One creature Attack: Charisma vs. AC Hit: 2[W] + Charisma modifier damage, and the target takes a penalty to attack rolls equal to your Wisdom modifier (save ends). Miss: Half damage, and the target takes a penalty to attack rolls equal to half your Wisdom modifier (save ends). Effect: Until the end of the encounter, whenever the target misses with a melee attack, you or one ally adjacent to you gains temporary hit points equal to 5 + one-half your level. Level: 1
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汎用パワー
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使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
儀式
パスワード