|
タグ
Insider_CB_Import 2014-12ハンマー・フォール |
|
キャラクター名
カーリー・レア |
属性
無属性 |
プレイヤー名
L-Heart |
最終更新
2014/12/14 01:54 |
レベル
2 |
クラス
Ardent |
神格
|
伝説の道
|
神話の運命
|
種族
Human |
サイズ
中型 |
年齢
|
性別
女性 |
身長
'" cm |
体重
lb. kg |
パーティ・所属
|
メモ欄
|
イニシアチブ
イニシアチブ |
【敏】 |
レベルの 1/2 |
その他 |
2 |
1 |
1 |
0 |
状況による修正 |
|
|
防御値
AC |
10+ LV1/2 |
防具/ 能力値 |
クラス |
特技 |
その他 |
その他 |
18 |
11 |
7 |
|
|
|
|
状況ボーナス |
|
|
移動速度
移動速度(マス) |
基本 |
防具 |
アイテム |
その他 |
5 |
6 |
-1 |
|
|
特殊な移動 |
|
|
能力値
現在値 |
能力値 |
能力値 修正 |
修正値+ レベルの1/2 |
10 | 【筋】 【筋力】 |
| 1 |
12 | 【耐】 【耐久力】 |
+1 | 2 |
|
頑健 |
10+ LV1/2 |
能力値 |
クラス |
特技 |
強化 |
その他 |
その他 |
15 |
11 |
1 |
1 |
|
1 |
|
1 |
状況ボーナス |
|
|
感覚
値 |
受動感覚 |
|
基本 |
SKILL |
19 |
受動〈看破〉 |
|
10+ |
9 |
14 |
受動〈知覚〉 |
|
10+ |
4 |
特殊な感覚 |
|
|
12 | 【敏】 【敏捷力】 |
+1 | 2 |
8 | 【知】 【知力】 |
-1 | 0 |
|
反応 |
10+ LV1/2 |
盾/ 能力値 |
クラス |
特技 |
強化 |
その他 |
その他 |
14 |
11 |
1 |
0 |
|
1 |
|
1 |
状況ボーナス |
|
|
基本近接攻撃
ファルシオン+1 |
種別 |
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
軍用 |
6 |
筋 |
0 |
1 |
3 |
1 |
1 |
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
2d4 |
1 |
筋 |
0 |
|
1 |
|
対象 |
追加効果・範囲など |
クリティカル |
AC |
|
2d4+1d6+9 |
|
16 | 【判】 【判断力】 |
+3 | 4 |
18 | 【魅】 【魅力】 |
+4 | 5 |
|
意志 |
10+ LV1/2 |
能力値 |
クラス |
特技 |
強化 |
その他 |
その他 |
18 |
11 |
4 |
1 |
|
1 |
|
1 |
状況ボーナス |
|
|
|
ヒットポイント
最大HP |
重傷値 =hpの1/2 |
回復力値 =hpの1/4 |
回復力使用回数/日 |
35 |
17 |
8 |
8 |
hp現在値 |
回復力使用済み回数 |
|
|
底力 1回/遭遇 |
使用済み:□ |
一時的hp |
|
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□ |
セーヴィング・スロー修正値 |
|
抵抗 |
|
現在の状態と効果 |
|
|
アクション・ポイント
アクション・ポイント |
マイル ストーン |
アクション ポイント |
1 |
|
1 |
アクション・ポイントによる追加効果 |
|
種族特徴
Human
Flavor: Ambitious explorers, driven leaders, eager to master the world
Size: Medium
Speed: 6 squares
Vision: Normal
Ability Scores: +2 to one ability score of your choice
Languages: Common, choice of one other
Bonus Feat:You gain a bonus feat at 1st level. You must meet the feat\'s prerequisites.
Human Power Selection:Choose an option for your human character.
Bonus Skill:You gain training in one additional skill from your class skills list.
Human Defense Bonuses:You gain a +1 racial bonus to Fortitude, Reflex, and Will.
Human Power Selection:Choose an option for your human character. |
|
基本遠隔攻撃
|
種別 |
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
なし |
1 |
筋 |
0 |
1 |
|
|
|
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
|
0 |
筋 |
0 |
|
|
|
対象 |
追加効果・範囲など |
クリティカル |
|
|
|
|
攻撃(予備) |
|
種別 |
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
なし |
1 |
筋 |
0 |
1 |
|
|
|
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
|
0 |
筋 |
0 |
|
|
|
|
追加効果・範囲など |
クリティカル |
対象 |
|
|
|
|
技能 |
ボーナス |
技能名 |
|
能力 +LV1/2 |
習得済 (+5) |
防具 ペナ |
その他 |
5 |
〈威圧〉 |
【魅】 |
5 |
|
なし |
0 |
0 |
〈運動〉 |
【筋】 |
1 |
|
-1 |
0 |
1 |
〈隠密〉 |
【敏】 |
2 |
|
-1 |
0 |
1 |
〈軽業〉 |
【敏】 |
2 |
|
-1 |
0 |
9 |
〈看破〉 |
【判】 |
4 |
+5 |
なし |
0 |
10 |
〈交渉〉 |
【魅】 |
5 |
+5 |
なし |
0 |
1 |
〈持久力〉 |
【耐】 |
2 |
|
-1 |
0 |
10 |
〈事情通〉 |
【魅】 |
5 |
+5 |
なし |
0 |
4 |
〈自然〉 |
【判】 |
4 |
|
なし |
0 |
0 |
〈宗教〉 |
【知】 |
0 |
|
なし |
0 |
4 |
〈知覚〉 |
【判】 |
4 |
|
なし |
0 |
4 |
〈地下探検〉 |
【判】 |
4 |
|
なし |
0 |
9 |
〈治療〉 |
【判】 |
4 |
+5 |
なし |
0 |
1 |
〈盗賊〉 |
【敏】 |
2 |
|
-1 |
0 |
5 |
〈はったり〉 |
【魅】 |
5 |
|
なし |
0 |
5 |
〈魔法学〉 |
【知】 |
0 |
+5 |
なし |
0 |
0 |
〈歴史〉 |
【知】 |
0 |
|
なし |
0 |
|
クラス・伝説の道・神話の運命特徴 |
Ardent
Flavor: “The fate of the world rests on the fire of your passions.”
Key Abilities: Charisma, Constitution, Wisdom
Armor Proficiencies: Cloth, leather, hide, chainmail
Weapon Proficiencies: Simple melee, military melee, simple ranged
Bonus to Defense: +1 Fortitude, +1 Will
Hit Points at 1st Level: 12+ Constitution Score
Hit Points per Level Gained: 5
Healing Surges: 7+ Constitution Modifier
Trained Skills: From the class skills list below, choose 4 trained skills at 1st level.
Class Skills: Arcana (Int), Athletics (Str), Bluff (Cha), Diplomacy (Cha), Endurance (Con), Heal (Wis), Insight (Wis), Intimidate (Cha), Streetwise (Cha)
Build Options: Enlightened Ardent, Euphoric Ardent, Impetuous Ardent
_PARSED_CLASS_FEATURE: Ardent Mantle, Ardent Surge, Psionic Augmentation
Role: Leader. You fill your allies with the will to fight and the clarity of purpose needed for victory. When you attack, you loose thoughts that intensify emotions and lay bare truths. Depending on your choice of class features, you lean toward either defender or striker as a secondary role.
Class Features: Ardents have the following class features.
Short Description: You use psionic power to manipulate the emotions of your allies and enemies, to their boon or despair.
Disgraced Noble:Dirty Deed
Born Under a Bad Sign
Type: Campaign
Common Knowledge: Your entire childhood was one superstitious omen after another. Individually, they\'re easy to ignore or explain away. But collectively, it\'s clear that something sinister has designs on your soul. What phenomena did you experience as a child? Do you still see omens in your daily life? And do you have any clues about the specifics of your dark destiny?
Good Background: Warlock.
Benefit: You substitute your highest ability score for Constitution to determine your initial hit points.
Short Description: My mother told me that the caul was just superstition, and the howling wolves were just a coincidence. But I\'ve seen enough to know that something . . . dark . . . is involved.
Campaign: Scales of War Adventure Path |
|
命中・ダメージ |
武器・パワー名 |
攻撃 |
対象 |
ダメージ |
他 |
近接基礎攻撃 | +6 | AC | 2d4+1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
その他・修正・メモ |
歌を生業に生きていたが、感情を伝播させるアーデントとして目覚めて以降は冒険をしながら酒場を渡り歩く生活に身をやつすこととなった。
冒険者になる前の好奇心と色恋だけで生きてきたようなスイーツ女子だったことは彼女の中での黒歴史。 |
|
武器 |
|
【武器1】 |
Falchion Weapon of Surrounding +1 |
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
10 |
魅 |
4 |
1 |
3 |
1 |
1 |
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
2d4 |
1 |
筋 |
0 |
|
1 |
|
対象 |
クリティカル |
射程 範囲 |
種別 |
重量 |
レベル |
AC |
13+2d4+1d6 |
|
軍用 |
7 |
3 |
その他の修正等 |
High Crit |
|
【武器2】 |
|
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
1 |
筋 |
0 |
1 |
|
|
|
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
|
0 |
筋 |
0 |
|
|
|
対象 |
クリティカル |
射程 範囲 |
種別 |
重量 |
レベル |
|
|
|
なし |
|
|
その他の修正等 |
|
|
【武器3】 |
|
命中計 |
能力 |
修正 |
LV1/2 |
習熟 |
特技 |
強化 |
他 |
1 |
筋 |
0 |
1 |
|
|
|
|
ダメージダイス |
ボーナス |
能力 |
修正 |
特技 |
強化 |
他 |
|
0 |
筋 |
0 |
|
|
|
対象 |
クリティカル |
射程 範囲 |
種別 |
重量 |
レベル |
|
|
|
なし |
|
|
その他の修正等 |
|
|
防具 |
|
【鎧】 |
Chainmail Gleaming Armor +1 |
AC計 |
鎧 |
強化 |
種族 |
クラス |
他 |
他 |
7 |
6 |
1 |
|
|
|
|
区分 |
修正能力 |
防具ペナ |
速度 |
重量 |
レベル |
重装 |
敏/知 |
-1 |
-1 |
40 |
|
|
【盾】 |
|
AC計 |
盾 |
強化 |
種族 |
クラス |
他 |
他 |
0 |
|
|
|
|
|
|
防具ペナ |
重量 |
レベル |
|
|
|
|
習熟、使用可能装具など |
防具 |
Cloth. Leather. Hide. Chainmail. |
武器 |
|
装具 |
|
|
貨幣・その他の財産 |
プラチナ貨(pp) |
金貨(gp) 360 gp |
銀貨(sp) |
銅貨(cp) |
その他 |
|
設定など |
|
経験値、マイルストーン記録 |
|
現在のレベル |
現在の経験値 |
次のレベル |
2 |
|
2250 |
|
魔法の装備・パワー |
【武器1】 |
Falchion Weapon of Surrounding +1 | 重量 |
7 |
パワー |
遭遇毎汎用パワー
トリガー:個の武器を用いた攻撃が隣接する敵にヒット
効果:あなたはその敵に隣接する別のマスへ瞬間移動する
Power:Utility Power (Teleportation) * Encounter (Free Action)
Trigger: You hit an adjacent enemy with an attack using this weapon.
Effect: You teleport to a different square adjacent to the enemy. |
|
|
【武器2】 |
| 重量 |
0 |
パワー |
|
|
|
【武器3】 |
| 重量 |
0 |
パワー |
|
|
|
【鎧】 |
Chainmail Gleaming Armor +1 | 重量 |
40 |
パワー |
遭遇毎汎用アイテムパワー 即応対応
トリガー:あなたが攻撃によりダメージを受ける
効果:あなたは次のあなたのターン終了時まで隠蔽を得る。
増幅1:あなたはこのパワーを再使用できる。
Power:Power (Augmentable) * Encounter (Immediate Reaction Action)
Trigger: You take damage from an attack.
Effect: You gain concealment until the end of your next turn.
Augment 1: You regain the use of this power. |
|
|
【盾】 |
| 重量 |
0 |
パワー |
|
|
|
【腕】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【脚】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【手】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【頭】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【首】 |
Amulet of Protection +1 | 重量 |
0 |
パワー |
|
|
|
【指輪1】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【指輪2】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【腰】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【装具】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【タトゥー】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
【その他】 |
| 重量 |
|
パワー |
|
|
|
アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄 |
|
|
|
マイルストーン |
|
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加 |
その他の装備 |
アイテム |
重量(lb.) |
数 |
重量計 |
ポーションオブヒーリングx2本 | | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
| | | 0 |
記入済武器重量計 |
7 |
記入済防具重量計 |
40 |
総重量 |
47 |
|
特技 |
Bolstering Mantle:自身が回復力を消費する際、アーデントの心衣の範囲内の味方1体は5点の一時hpを得る。
Heavy Blade Expertise:重刀剣を用いた攻撃ロールに+1特技ボーナス及び、機会攻撃に対して+2のボーナスを得る。
Skill Power:技能\パワーを得る
Bolstering Mantle:Whenever you spend a healing surge, one ally within the radius of your Ardent Mantle can either gain 5 temporary hit points or make a saving throw.
Heavy Blade Expertise:You gain a +1 feat bonus to weapon attack rolls that you make with a heavy blade. This bonus increases to +2 at 11th level and +3 at 21st level.
In addition, while wielding a heavy blade, you gain a +2 bonus to all defenses against opportunity attacks.
Skill Power:You gain a skill power of your level or lower from a skill in which you are trained. |
|
無限回パワー |
Melee Basic Attack
~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~
At-Will ◆ Weapon
Standard Action Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage. |
Ranged Basic Attack
~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~
At-Will ◆ Weapon
Standard Action Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage. |
アイアー・ストライク
近接1:敵1体
標準アクション
効果:あなたに隣接する味方1人はフリーアクションとして1回の近接基礎攻撃を行う。この攻撃がヒットした場合、対象は全てのダメージに対する脆弱性2をあなたの次のターン終了時まで得る。
※ヒューマンのボーナス無限回特徴で取得につき、増幅不可
Ire Strike
~ You feel anger rising within you, and you empower a nearby ally to strike. ~
At-Will ◆ Psionic
Standard Action Melee 1
Target: One enemy
Effect: One ally adjacent to you can make a melee basic attack against the target as a free action. If the attack hits, the target has vulnerable 2 to all damage until the end of your next turn.
Augment: 1
Effect: As above, but the vulnerability is only to psychic damage and equals 1 + your Charisma modifier.
Augment: 1
Effect: As above, but the vulnerability is only to psychic damage and equals 1 + your Charisma modifier.
Level: 1 |
エナジャイジング・ストライク
無限回 増幅可 回復 サイオニック 武器
標準アクション 近接武器:クリーチャー1体
攻撃:1d20+10対\"AC\"
ヒット:2d4+5ダメージ及び、5マス以内の味方1人は5点の一時hpを得る。
増幅1
ヒット:2d4+5ダメージ及び、5マス以内の死亡状態の味方は4hpを回復する。
増幅2
ヒット:4d4+5ダメージ及び、あなたもしくは5マス以内の味方1人は回復力を消費できる。
Energizing Strike
~ The energy and emotion you put into your attack flows into your ally. ~
At-Will ◆ Augmentable, Healing, Psionic, Weapon
Standard Action Melee weapon
Target: One creature
Attack: Charisma vs. AC
Hit: 1[W] + Charisma modifier damage, and one ally within 5 squares of you gains temporary hit points equal to one-half your level + your Charisma modifier.
Augment: 1
Hit: 1[W] + Charisma modifier damage, and one dying ally within 5 squares of you regains hit points equal to your Charisma modifier.
Augment: 1
Hit: 1[W] + Charisma modifier damage, and one dying ally within 5 squares of you regains hit points equal to your Charisma modifier.
Level: 1
|
デモラライジング・ストライク
増幅可 恐怖 サイオニック 武器
標準アクション 近接武器:クリーチャー1体
攻撃:1d20+10対\"AC\"
ヒット:2d4+5ダメージ及び、対象はあなたの次のターン終了時まで全防御値に-2のペナルティを受ける。
増幅1
ヒット:2d4+5ダメージ及び、対象は意思防御値に-2のペナルティを受ける。
増幅2
範囲:近接爆発1:範囲内の全てのクリーチャー
ヒット:2d4+5ダメージ及び、対象はあなたの次のターン終了時まで全防御値に-2のペナルティを受ける。
Demoralizing Strike
~ The fury of your assault causes a surge of fear in your foe\'s heart. ~
At-Will ◆ Augmentable, Fear, Psionic, Weapon
Standard Action Melee weapon
Target: One creature
Attack: Charisma vs. AC
Hit: 1[W] + Charisma modifier damage, and the target takes a -2 penalty to all defenses until the end of your next turn.
Augment: 1
Hit: 1[W] + Charisma modifier damage, and the target takes a penalty to Will equal to 1 + your Constitution modifier until the end of your next turn.
Augment: 1
Close: burst 1
Target: Each creature in the burst
Hit: 1[W] + Charisma modifier damage, and the target takes a penalty to Will equal to 1 + your Constitution modifier until the end of your next turn.
Level: 1 |
|
|
|
|
|
遭遇毎パワー |
ダーティー・ディード
遭遇毎◆武勇
標準アクション 近接1
対象:あなたが戦術的優位を得ているクリーチャー1体
攻撃:1d20+8 対”反応” (効果あり)
ヒット:対象は伏せ状態になる。
効果:対象に隣接する味方1体はフリーアクションとして対象に近接基礎攻撃を行うことができる
Dirty Deed
~ Seizing an opening, you shove a distracted enemy and send it sprawling, just as an ally strikes. ~
Encounter ◆ Martial
Standard Action Melee 1
Target: One creature granting combat advantage to you
Attack: Highest ability modifier + 3 vs. Reflex
Level 11: Highest ability modifier + 5
Level 21: Highest ability modifier + 7
Hit: The target falls prone.
Effect: One ally of yours adjacent to the target can make a melee basic attack against the target as a free action. | |
アーデント・アラクリティ
遭遇毎◆サイオニック
アクション不要 近接爆発5
トリガー:攻撃によってあなたが重傷になった際
対象:範囲内の全ての味方
効果:全ての味方はフリーアクションとして1マスのシフトもしくは自身の移動速度の半分まで移動することができる。
Ardent Alacrity
~ As you take a hit, your emotional energy inspires your allies. ~
Encounter ◆ Psionic
No Action Close burst 5
Trigger: You are bloodied by an attack
Target: Each ally in the burst
Effect: Each target can use a free action either to shift 1 square or to move half his or her speed. | |
アイアン・リサージャンス
遭遇毎◆回復
マイナーアクション 近接1
対象:あなたもしくは味方1体(対象は重傷でなければならず、回復力が2回以上残っていなければならない)
効果:対象は回復力を1回失ったあと、1つか2つの回復力を消費できる。加えて対象は回復力値の半分に等しい一時hpを得る。
Iron Resurgence
~ Though your hands do little to comfort the wounded, you ensure that an injury will not keep an ally out of the battle. ~
Encounter ◆ Healing
Minor Action Melee 1
Level: 2
Target: You or one ally; must be bloodied and have at least two healing surges remaining
Effect: The target loses a healing surge and can then spend one or two healing surges. The target also gains temporary hit points equal to half his or her healing surge value.
Prerequisite: You must be trained in Heal. | |
ディメンジョンスワップ
遭遇毎◆サイオニック、瞬間移動
移動アクション 近接爆発5
対象:爆発の範囲内の味方1体
効果:あなたは対象と位置を入れ替えるように瞬間移動を行う。
Dimension Swap
~ You fold the space between yourself and an ally so that you can switch positions. ~
Encounter ◆ Psionic, Teleportation
Move Action Close burst 5
Target: One ally in the burst
Effect: You teleport yourself and the target, swapping positions.
Level: 2 | |
アーデントサージ
回復 サイオニック
マイナーアクション 近接爆発5:あなたもしくは範囲内の味方1人
効果:対象は回復力を消費することができ、回復量に1d6を追加する。また、対象は次のあなたのターン終了時まで全防御値に+1のボーナスを得る。
Ardent Surge~ You send a surge of powerful emotion that revives a faltering ally. ~ Encounter (Special) ◆ Healing, Psionic Minor Action Close burst 5 (10 at 16th level) Target: You or one ally Effect: The target can spend a healing surge and regain 1d6 additional hit points. Level 6: 2d6 additional hit points. Level 11: 3d6 additional hit points. Level 16: 4d6 additional hit points. Level 21: 5d6 additional hit points. Level 26: 6d6 additional hit points. Mantle of Clarity: The target gains a +1 bonus to all defenses until the end of your next turn. Mantle of Elation: The target gains a +1 bonus to attack rolls until the end of your next turn. Special: You can use this power twice per encounter, but only once per round. At 16th level, you can use this power three times per encounter, but only once per round. | |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
1日毎パワー |
メンタルターモイル
攻撃:1d20+10 対\"AC\" (効果あり/ミス半減)
ヒット:4d4+5ダメージ及び、対象は命中ロールに-3のペナルティを負う(セーヴ終了)
ミス:4d4+5の半減ダメージ及び、対象は命中ロールに-1のペナルティを負う(セーヴ終了)
効果:遭遇終了時まで、対象が近接攻撃をミスした際、あなたもしくはあなたに隣接する味方1人は6点の一時hpを得る。
Mental Turmoil
~ You transform your opponent\'s frustration about its own mistakes into your allies\' elation. ~
Daily ◆ Psionic, Weapon
Standard Action Melee weapon
Target: One creature
Attack: Charisma vs. AC
Hit: 2[W] + Charisma modifier damage, and the target takes a penalty to attack rolls equal to your Wisdom modifier (save ends).
Miss: Half damage, and the target takes a penalty to attack rolls equal to half your Wisdom modifier (save ends).
Effect: Until the end of the encounter, whenever the target misses with a melee attack, you or one ally adjacent to you gains temporary hit points equal to 5 + one-half your level.
Level: 1 | |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
汎用パワー |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
儀式 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|