変更を破棄してキャラシーに戻る
キャラクター一覧
画像URL
タグ:半角スペース区切り
リスト・検索に表示しない
キャラクター名
属性
秩序にして善
善
無属性
悪
混沌にして悪
プレイヤー名
最終更新:2016/11/24 21:31
クラス
レベル
種族
サイズ
超小型
小型
中型
大型
超大型
巨大
性別
年齢
身長
ft
inch
cm
体重
lb.
kg.
神格
伝説の道
神話の運命
パーティ・所属
メモ欄
イニシアチブ
イニシアチブ
【敏】
レベルの
1/2
その他
状況による修正
防御値
AC
10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス
特技
その他
その他
状況ボーナス
移動速度
移動速度(マス)
基本
防具
アイテム
その他
特殊な移動
能力値
現在値
能力値
能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
感覚
値
受動感覚
基本
SKILL
受動〈看破〉
10+
受動〈知覚〉
10+
特殊な感覚
【筋】
【筋力】
【耐】
【耐久力】
頑健
10+
LV1/2
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
【敏】
【敏捷力】
【知】
【知力】
反応
10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
基本近接攻撃
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
【判】
【判断力】
【魅】
【魅力】
意志
10+
LV1/2
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
ヒットポイント
最大HP
重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
hp現在値
回復力使用済み回数
底力 1回/遭遇
使用済み:
一時的hp
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:
/
/
セーヴィング・スロー修正値
抵抗
現在の状態と効果
アクション・ポイント
マイル
ストーン
アクション・ポイント
アクション・ポイントによる追加効果
種族特徴
ジェナシ(嵐魂) Flavor: Energy embodied, chaos and order united?a race of inherent flexibility, passion, and diversity Size: Medium Speed: 6 squares Vision: Normal Ability Scores: +2 Intelligence, +2 Constitution or +2 Strength Languages: Common, Primordial Elemental Origins:Your ancestors were native to the Elemental Chaos, so you are considered an elemental creature for the purpose of effects that relate to creature origin. Elemental Manifestation:Choose one manifestation. That manifestation is part of your nature. Each manifestation offers particular benefits and provides an associated encounter power. Your appearance changes based on the element you are manifesting.
基本遠隔攻撃
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
攻撃(予備)
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
技能
ボーナス
技能名
能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
〈威圧〉
【魅】
なし
〈運動〉
【筋】
〈隠密〉
【敏】
〈軽業〉
【敏】
〈看破〉
【判】
なし
〈交渉〉
【魅】
なし
〈持久力〉
【耐】
〈事情通〉
【魅】
なし
〈自然〉
【判】
なし
〈宗教〉
【知】
なし
〈知覚〉
【判】
なし
〈地下探検〉
【判】
なし
〈治療〉
【判】
なし
〈盗賊〉
【敏】
〈はったり〉
【魅】
なし
〈魔法学〉
【知】
なし
〈歴史〉
【知】
なし
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Wizard (Sha'ir) Key Abilities: Intelligence, Constitution Implements: Orbs, staffs, wands Armor Proficiencies: Cloth Weapon Proficiencies: Dagger, quarterstaff Bonus to Defense: +2 Will Hit Points at 1st Level: 10+ Constitution Score Hit Points per Level Gained: 4 Healing Surges: 6+ Constitution Modifier Trained Skills: Arcana. From the class skills list below, choose 3 more trained skills at 1st level. Class Skills: Arcana (Int), Diplomacy (Cha), Dungeoneering (Wis), History (Int), Insight (Wis), Nature (Wis), Religion (Int) _PARSED_CLASS_FEATURE: Elemental Resistance, Gen Servant, Sha'ir Cantrips Role: Controller. Short Description: Drawing from the magical energy of the Elemental Chaos, these unconventional wizards exist on the fringes of the magical world. _ParentClass: ID_FMP_CLASS_9 _DisplayName: Wizard (Sha'ir) テーマ:Ghost of the Past LV5 遭遇中に最初に歴史チェックでGuidance of the Pastを使った場合、Guidance of the Pastを消費しない。 背景:アスリート Type: Occupation Common Knowledge: You spent years earning your living as a competitive athlete. You might throw hammers, spears, or discs, or you could be a sprinter, a swimmer, a gymnast, or an equestrian. You have participated in athletic competitions, both in small settlements and in major cities. In your youth, you participated in athletic challenges for your own enjoyment or fitness, and you found you had a knack for them. Now, you are in top physical condition, and your athletic training has aided you in your martial prowess. Wherever you go, people recognize your name for the great acts of strength or dexterity you perform. Locals challenge you to arm wrestling, throwing, and running, just for a chance to compete against you. Perhaps now you seek to earn renown as a hero, gaining a new kind of glory, or maybe adventuring is just an excuse to continue training and improving your prowess. Campaign: General Associated Skills: Acrobatics, Athletics
習得言語
Common. Primordial.
命中・ダメージ
武器・パワー名
攻撃
対象
ダメージ
他
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
その他・修正・メモ
ダメージボーナス:+16、 2体以上ヒットで:+18 +6 Intelligence modifier. +2 enhancement bonus. +2 off-hand enhancement bonus. +3 Elemental Empowerment bonus - Elemental Empowerment +2 item bonus - Staff of Ruin +2 +1 シベイ +2 破壊の魔術(2体ヒット) *スティンギングクラウドは+14
武器
【武器1】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
【武器2】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
【武器3】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
防具
【鎧】
AC計
鎧
強化
種族
クラス
他
他
区分
修正能力
防具ペナ
速度
重量
レベル
なし
軽装
重装
敏/知
筋力
耐久
判断
魅力
【盾】
AC計
盾
強化
種族
クラス
他
他
防具ペナ
重量
レベル
背景、性格、特徴など
習熟、使用可能装具など
防具
武器
装具
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
金貨(gp)
銀貨(sp)
銅貨(cp)
アストラル・ダイアモンド(ad)
貨幣重量
その他
設定など
経験値、マイルストーン記録
現在のレベル
現在の経験値
次のレベル
魔法の装備・パワー
【武器1】
重量
パワー
使用済み
【武器2】
重量
パワー
使用済み
【武器3】
重量
パワー
使用済み
【鎧】
重量
パワー
貴方に遭遇中はじめてダメージを与えた敵に、継続的ダメージ5(SV終了)を与える
使用済み
【盾】
重量
パワー
使用済み
【腕】
重量
パワー
使用済み
【脚】
重量
パワー
使用済み
【手】
重量
パワー
使用済み
【頭】
重量
パワー
Property:Gain +1 item bonus to initiative checks. Power:Power * Daily (Free Action) Use this power when initiative is rolled. Swap initiative check results with a willing ally who you can see.
使用済み
【首】
重量
パワー
Power:Power * Encounter (Minor Action) セーブで終了できる効果を一つ終了する。
使用済み
【指輪1】
重量
パワー
使用済み
【指輪2】
重量
パワー
使用済み
【腰】
重量
パワー
使用済み
【装具】
重量
パワー
使用済み
【タトゥー】
重量
パワー
使用済み
【その他】
重量
パワー
使用済み
アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
マイルストーン
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム
重量(lb.)
数
重量計
記入済武器重量計
記入済防具重量計
総重量
特技
秘術の使い魔:使い魔の防御値+1 スタッフ練達:近接間合い2,機会攻撃なし イニシアチブ強化 Elemental Empowerment: 酸、冷気、火、電撃、雷鳴キーワードのパワーのダメージに+【筋】 二丁装具の術士 破壊の魔術:2体にヒットしたらダメージロールに+2ボーナス
無限回パワー
Melee Basic Attack ~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~ At-Will ◆ Weapon Standard Action Melee weapon Target: One creature Attack: Strength vs. AC Hit: 1[W] + Strength modifier damage. Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack ~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~ At-Will ◆ Weapon Standard Action Ranged weapon Target: One creature Attack: Dexterity vs. AC Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage. Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Light ~ With a wave of your hand, you cause a bright light to appear on the tip of your staff, upon some other object, or in a nearby space. ~ At-Will ◆ Arcane Minor Action Ranged 5 Target: One object or unoccupied square Effect: The target sheds bright light until the end of the encounter or until you use this power again. The light fills the target's space and all squares within 4 squares of it. Putting out the light is a free action.
Mage Hand ~ You gesture toward an object nearby, and a spectral floating hand lifts the object into the air and moves it where you wish. ~ At-Will ◆ Arcane, Conjuration Minor Action Ranged 5 Effect: You conjure a spectral, floating hand in an unoccupied square within range. The hand lasts until the end of your next turn or until you use this power again. If you are holding an object when you use this power, the hand can move the object into a pack, a pouch, a sheath, or a similar container and simultaneously move any one object carried or worn anywhere on your body into your hand. While the hand persists, you can take the following actions. Minor Action: The hand picks up or manipulates an object weighing 20 pounds or less. It can hold only one object at a time. Move Action: The hand moves up to 5 squares in any direction, carrying the object it holds. Free Action: The hand drops the object it is holding. Sustain Minor: The hand persists until the end of your next turn.
アークライトニング At-Will ◆ Arcane, Evocation, Implement, Lightning Standard Action Ranged 20 Target: One or two creatures Attack: 対反応 Hit: 1d6 + 16【電撃】(2体ヒット:18)
フリージング・バースト At-Will ◆ Arcane, Evocation, Implement, 冷気 Standard Action 遠隔10 爆発1 Target: Each creature in the blast Attack: 対反応 Hit: 1d6 + 16【冷気】(2体ヒット:18)、1マス横滑り
遭遇毎パワー
Promise of Storm Encounter ◆ Lightning, Thunder Minor Action Personal Effect: 次TEまで、電撃もしくは雷鳴攻撃には+1D8追加ダメージ
使用済み
バーニング・ハンズ Encounter ◆ Arcane, Evocation, Fire, Implement Standard Action Close blast 5 Target: Each creature in the blast Attack: 対反応 Hit: 2d6 + 16【火】(2体以上ヒットで+18) Miss: Half damage.
使用済み
Fire Shroud Encounter ◆ Arcane, Evocation, Fire, Implement Standard Action Close burst 3 Target: Each enemy in the burst Attack: 対頑健 Hit: 1d8 + 16【火】、継続的5【火】(SV終了)(2体以上ヒット:+18)
使用済み
ライトニングボルト Encounter ◆ Arcane, Evocation, Implement, Lightning Standard Action Ranged 10 Target: 3体までのクリーチャー Attack: 対反応 Hit: 2d6 + 16【電撃】(2体ヒットで+18) Miss: Half damage.
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
1日毎パワー
フリージング・クラウド Daily ◆ Arcane, Cold, Evocation, Implement ,Zone Standard Action 遠隔10爆発2 目標:爆発範囲内のクリーチャ全て ヒット:2D8+16(2体以上+18)【冷気】 ミス:半減 効果:爆発範囲内は次TEまで残る区域となる。マイナーアクションで消せる。 区域に入るか、区域でターンを開始した敵は5【冷気】 維持:マイナー
使用済み
Stinking Cloud Daily ◆ Arcane, Implement, Poison, Zone Standard Action Area burst 2 within 20 squares Target: Each creature in the burst Attack: 対頑健 Hit: 1d10 + 14(2体以上ヒットで16)の【毒】ダメージ 効果:爆発範囲内は次TEまで継続する区域となる。 範囲内は重度な隠蔽。 区域に入る、もしくは区域内でターン開始するクリーチャーは11【毒】(1ターン1回まで) 移動アクションとして、この区域を6マス移動できる。 維持:マイナー
使用済み
アイス・ストーム Daily ◆ Arcane, Conjuration, 冷気, Implement Standard Action 遠隔10 爆発3 目標:クリーチャ ヒット:2D8+16(二体以上ヒットで+18)【冷気】、動けないSV終了 ミス:半減、減速SV終了 効果:爆発範囲内は遭遇終了まで移動困難地形。
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
汎用パワー
Shield ~ You throw up your hand, and a shield of arcane energy springs into existence, protecting you against imminent attacks. ~ Encounter ◆ Arcane Immediate Interrupt Personal Trigger: You are hit by an attack. Effect: You gain a +4 power bonus to AC and Reflex until the end of your next turn. Level: 2
使用済み
ウィザーズ・エスケープ 即応割込 トリガー:敵が貴方に近接攻撃をヒットさせた 効果:的に隣接しない場所まで、5マスまで瞬間移動する。
使用済み
Suggestion ~ You weave arcane power through your words, infusing each phrase with persuasive magic. ~ Encounter ◆ Arcane Free Action Personal Trigger: You make a Diplomacy check. Effect: You make an Arcana check instead, using that result to determine the outcome of the Diplomacy check.
使用済み
Chameleon's Mask ~ You pull strands of shadow, blending your colors and sounds with your surroundings to help you hide from your enemy's sight and hearing. ~ Encounter ◆ Arcane, Illusion Free Action Personal Trigger: You make a Stealth check. Effect: You make an Arcana check instead, using that result to determine the outcome of the Stealth check.
使用済み
Guidance of the Past Encounter Free Action Personal Trigger: You make an attack roll, a skill check, or an ability check. Effect: 2つのd20をロールし、いずれかの結果を使用。両方のサイコロが同じ数字だった場合、トリガーロールに関連するアクションを完了した後、次のターン終了時まで幻惑。
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
儀式
パスワード