変更を破棄してキャラシーに戻る
キャラクター一覧
画像URL
タグ:半角スペース区切り
リスト・検索に表示しない
キャラクター名
属性
秩序にして善
善
無属性
悪
混沌にして悪
プレイヤー名
最終更新:2024/06/15 23:32
クラス
レベル
種族
サイズ
超小型
小型
中型
大型
超大型
巨大
性別
年齢
身長
ft
inch
cm
体重
lb.
kg.
神格
伝説の道
神話の運命
パーティ・所属
メモ欄
イニシアチブ
イニシアチブ
【敏】
レベルの
1/2
その他
状況による修正
防御値
AC
10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス
特技
その他
その他
状況ボーナス
移動速度
移動速度(マス)
基本
防具
アイテム
その他
特殊な移動
能力値
現在値
能力値
能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
感覚
値
受動感覚
基本
SKILL
受動〈看破〉
10+
受動〈知覚〉
10+
特殊な感覚
【筋】
【筋力】
【耐】
【耐久力】
頑健
10+
LV1/2
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
【敏】
【敏捷力】
【知】
【知力】
反応
10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
基本近接攻撃
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
【判】
【判断力】
【魅】
【魅力】
意志
10+
LV1/2
能力値
クラス
特技
強化
その他
その他
状況ボーナス
ヒットポイント
最大HP
重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
hp現在値
回復力使用済み回数
底力 1回/遭遇
使用済み:
一時的hp
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:
/
/
セーヴィング・スロー修正値
抵抗
現在の状態と効果
アクション・ポイント
マイル
ストーン
アクション・ポイント
アクション・ポイントによる追加効果
種族特徴
エルフ 能力値上昇:敏捷力+2、知力+2 or 判断力+2 サイズ:中型 移動力:7 視覚:夜目 言語:共通語、エルフ語 技能ボーナス:自然+2、知覚+2 エルフの正確性 エルフの武器訓練:ロングボウとショートボウに習熟 フェイ起源: Your ancestors were native to the Feywild, so you are considered a fey creature for the purpose of effects that relate to creature origin. 集団知覚:5マス以内のいるエルフでない味方は知覚に+1の種族ボーナス Wild Step:シフトする際、移動困難地形を無視する。 背景 Sentry:知覚+2 テーマ Explorer 1LV:常に北が分かる。道に迷うかどうかの判定に+5 Surefooted stride powerを得る 5LV:持久力+2PB さらに、あなたと最大10人の仲間が1時間または1日に移動できる距離を決定する際、グループのスピードを最も遅いメンバーのスピード+1として扱う。あなたと一緒に旅をしている間、そのグループのメンバーは持久力チェックに+2PB 10LV:頑健+1PB 継続的毒ダメージのST+2
基本遠隔攻撃
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
攻撃(予備)
種別
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
なし
単純
軍用
上級
パワー
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
追加効果・範囲など
クリティカル
AC
頑健
反応
意志
技能
ボーナス
技能名
能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
〈威圧〉
【魅】
なし
〈運動〉
【筋】
〈隠密〉
【敏】
〈軽業〉
【敏】
〈看破〉
【判】
なし
〈交渉〉
【魅】
なし
〈持久力〉
【耐】
〈事情通〉
【魅】
なし
〈自然〉
【判】
なし
〈宗教〉
【知】
なし
〈知覚〉
【判】
なし
〈地下探検〉
【判】
なし
〈治療〉
【判】
なし
〈盗賊〉
【敏】
〈はったり〉
【魅】
なし
〈魔法学〉
【知】
なし
〈歴史〉
【知】
なし
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
CLASS RANGER (HUNTER RANGER) Hunter Fighting Style ・ボーナス特技:早抜き ・フリーアクションで武器をしまえる ・遠隔攻撃する際に発生する機会攻撃に対しAC+4 狩りの獲物 最接近射撃 伝説の道 HORIZON WALKER ・Shadowfell Sight (11LV): 暗視を得る。 シャドウフェルにいるなら知覚+5 ・Wanderer's Action (11LV): 追加のアクションを得るためにAP消費した際、そのアクションの前か後に移動アクションを得る。 ・Astral Infusion (16LV): 死亡セーヴと回復力値に、判断力修正値に等しいボーナスを得る。(+6) アストラル海かいずれかのdivine dominionにいるなら、死亡セーブの失敗で死ぬことはない。(ダメージで死ぬことはあり得る) 神話の運命 DARK WANDERER ・Not My Destiny (21LV): 君のレベル以下のクリーチャーが君に攻撃をヒットさせたなら、そのクリーチャーは遭遇終了まで君への攻撃に-4ペナ ・Dark Road (24LV): ・Long Walk Back (30LV):
習得言語
命中・ダメージ
武器・パワー名
攻撃
対象
ダメージ
他
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
AC
頑健
反応
意志
その他・修正・メモ
武器
【武器1】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
【武器2】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
【武器3】
命中計
能力
修正
LV1/2
習熟
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
ダメージダイス
ボーナス
能力
修正
特技
強化
他
筋
耐
敏
知
判
魅
対象
クリティカル
射程
範囲
種別
重量
レベル
AC
頑健
反応
意志
なし
単純
軍用
上級
パワー
その他の修正等
防具
【鎧】
AC計
鎧
強化
種族
クラス
他
他
区分
修正能力
防具ペナ
速度
重量
レベル
なし
軽装
重装
敏/知
筋力
耐久
判断
魅力
【盾】
AC計
盾
強化
種族
クラス
他
他
防具ペナ
重量
レベル
背景、性格、特徴など
習熟、使用可能装具など
防具
武器
装具
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
金貨(gp)
銀貨(sp)
銅貨(cp)
アストラル・ダイアモンド(ad)
貨幣重量
その他
設定など
経験値、マイルストーン記録
現在のレベル
現在の経験値
次のレベル
魔法の装備・パワー
【武器1】
重量
パワー
目標にカバーを与えているクリーチャーは6雷鳴ダメージを受ける。
使用済み
【武器2】
重量
パワー
Utility Power Encounter (Minor Action) Effect: You lose a healing surge, and you gain a power bonus to damage rolls using this ki focus until the end of your next turn. The bonus equals twice the implement's enhancement bonus.
使用済み
【武器3】
重量
パワー
使用済み
【鎧】
重量
パワー
知覚+4IB。盲目にならない。暗視を得る。挟撃でCAを与えない。
使用済み
【盾】
重量
パワー
使用済み
【腕】
重量
パワー
弓のダメージに+6アイテムB。1日毎:遮蔽無視
使用済み
【脚】
重量
パワー
移動力分の飛行移動速度を得る
使用済み
【手】
重量
パワー
重傷の目標にダメージ+6(無名B)
使用済み
【頭】
重量
パワー
意志+2。イニシアチブに+5IB。
使用済み
【首】
重量
パワー
持久力に強化B分のアイテムB。抵抗冷気15および火15
使用済み
【指輪1】
重量
パワー
You gain resist 5 to all damage. Power ✦ Encounter (Free Action) You can take an additional minor action on your turn. If you've reached at least one milestone today, you can use this power at will once per round.
使用済み
【指輪2】
重量
パワー
Gain a +2 item bonus to Intimidate checks. Power ✦ Daily (Free Action) Make one basic attack.
使用済み
【腰】
重量
パワー
最大hp超えて回復した分を一時的hpに
使用済み
【装具】
重量
パワー
使用済み
【タトゥー】
重量
パワー
1Rに1回、ミスした1日毎を再ロール。残りの回復力回数×2に等しいダメージを受ける
使用済み
【その他】
重量
パワー
使用済み
アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
マイルストーン
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム
重量(lb.)
数
重量計
記入済武器重量計
記入済防具重量計
総重量
特技
1 発見のマーク 1 早抜き ※戦闘スタイルで習熟 2 荒野の放浪者 4 マルチモンク 6 弓練達 8 グラウンディングショット 10 武器熟練(弓 11 Superior Will 12 武器習熟(グレートボウ 14 Superior Reflex 16 技能習熟(看破 18 Peerless Hunter 獲物を2体指定可。1体目から5マス以内の敵を2体目に指定。 20 回復回数追加 21 気印練達 22 Martial Mastery AP消費時に遭遇毎パワー1つ回復 24 ボウ体得 26 Martial Accuracy アキュラシーの再ロールが2個振り 28 技能パワー インサイトフルリポスト 30 Hunter's Advantage 獲物にCAを得ているならダメージ+2
無限回パワー
Twin Strike Ranger Attack 1 At-Will Martial, Weapon Standard Action Ranged weapon Targets: One or two creatures Attack: Dexterity vs. AC (ranged), two attacks Hit: 2[W] damage per attack.
Fading Strike Ranger Attack 1 At-Will Martial, Weapon Standard Action Ranged weapon Target: One creature Attack: Dexterity vs. AC Hit: 2[W] + Dexterity modifier damage, and you shift 2 squares to a square that is not adjacent to the target. Hunter Fighting Style: When making an opportunity attack, you can use this power in place of a melee basic attack.
Hunter's Quarry
遭遇毎パワー
Manticore's Volley Ranger Attack 23 Encounter Martial,Weapon Standard Action Ranged weapon Target: One creature Attack: Dexterity vs. AC, three attacks Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage per attack. If two attacks hit, deal an extra 1[W] damage. If all three attacks hit, deal an extra 2[W] damage. +35 vs AC 1体 1d12+24 ×3 2回ヒット:追加+1d12 3回ヒット:追加+2d12
使用済み
Pounding Barrage Ranger Attack 17 Encounter Martial, Weapon Standard Action Ranged weapon Target: One creature Attack: Dexterity vs. AC, three attacks Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage per attack. If two of the attacks hit, the target takes 1d6 extra damage. If three of the attacks hit, the target is also immobilized until the end of your next turn. +35 vs AC 1体 1d12+24 ×3 2回ヒット:追加+1d6 3回ヒット:さらに、動けないnTE
使用済み
Disruptive Strike Ranger Attack 3 Encounter Martial, Weapon Immediate Interrupt Ranged weapon Trigger: You or an ally is attacked by a creature Target: The attacking creature Attack: Dexterity vs. AC (ranged) Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage (ranged). The target takes a penalty to its attack roll for the triggering attack equal to 3 + your Wisdom modifier. トリガー:自分か味方がクリーチャーによって攻撃を受ける。 目標;トリガーを発生させたクリーチャー +35 vs AC 1d12+24 目標はその攻撃ロールに-9ペナ
使用済み
Worldly Strike Horizon Walker Attack 11 Encounter Arcane, Weapon Standard Action Ranged weapon Attack: Dexterity vs. AC (ranged) Target: One creature Hit: 2[W] + Dexterity modifier damage (ranged). If the target has an origin other than natural, the attack deals extra damage equal to your Wisdom modifier, and the target is dazed until the start of your next turn. +35 vs AC 1体 2d12+24 目標が自然起源でないなら、+6追加ダメージおよび幻惑nTS
使用済み
Eternal Tide Flurry of Blows Monk Encounter Elemental, Psionic No Action Melee 2 Trigger: You hit with an attack during your turn. Target: One, two, or three creatures Effect: The target takes damage equal to your Strength modifier, and you can pull the target 1 square. If the target wasn't targeted by the triggering attack, it is slowed until the end of your next turn. 射程2 1〜3体 2ダメージ
使用済み
Elven Accuracy Elf Racial Power Encounter Free Action Personal Trigger: You make an attack roll and dislike the result. Effect: Reroll the attack roll. Use the second roll, even if it's lower.
使用済み
Surefooted Stride Explorer Utility Encounter ✦ Primal Move Action Personal Effect: You move up to your speed, ignoring difficult terrain. Until the end of your next turn, you gain a +2 bonus to AC and Reflex if you are in difficult terrain, and you gain combat advantage against enemies that are in difficult terrain. 移動困難地形を無視して移動力分移動する。nTEまで、君が移動困難地形にいるならACと反応に+2。移動困難地形にいる敵にCAを得る。
使用済み
Far Sight Perception Utility 2 Encounter Minor Action Personal Effect: Until the end of your next turn, your ranged weapon attack rolls take no penalty from long range, and they ignore cover and concealment, but not superior cover or total concealment.
使用済み
Eagle's Eye Explorer Utility 6 Encounter ✦ Primal Minor Action Personal Effect: Until the end of your next turn, you gain combat advantage with your ranged attack powers and area attack powers, and your weapon attacks take no penalty for long range. You also gain a +4 power bonus to Perception checks to detect hidden objects or creatures.
使用済み
Fey Strider Horizon Walker Utility 12 Encounter ✦ Arcane, Teleportation Move Action Personal Effect: You can teleport a number of squares equal to 3 + your Wisdom modifier. If you're in the Feywild, you can teleport an additional 3 squares. Special: If you have a beast companion and it is adjacent to you, it can teleport with you when you use this power.
使用済み
Insightful Riposte Insight Utility 16 Encounter Free Action Personal Trigger: You miss with an attack Effect: You gain a +3 power bonus to the attack roll.
使用済み
Timely Dodge Acrobatics Utility 6 Encounter Immediate Interrupt Personal Trigger: An enemy targets you with an attack. Effect: You shift up to half your speed. The triggering enemy can choose a new target for the attack if you are now out of range.
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
1日毎パワー
Five-Missile Dance Ranger Attack 29 Daily Martial, Weapon Standard Action Ranged weapon Target: One, two, three, four, or five creatures Attack: Dexterity vs. AC, five attacks Hit: 2[W] + Dexterity modifier damage per attack. If you hit a target at least twice, you push it 1 square. If you hit a target at least four times, you also knock it prone. If you hit a target five times, it is also immobilized (save ends). Miss: Half damage per attack. Effect: You can shift 1 square after each attack. +35 vs AC 1〜5体 5回攻撃 2d12+24 1体に2回ヒット:1マス押しやり 4回ヒット:さらに伏せ 5回ヒット:さらに動けない(SE) ミス:半減ダメージ 効果:各攻撃の後に1マスシフト
使用済み
Confounding Arrows Ranger Attack 15 Daily Martial, Weapon Standard Action Ranged weapon Target: One, two, or three creatures Attack: Dexterity vs. AC, three attacks Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage per attack. A target hit once is dazed (save ends). A target hit twice is stunned (save ends). A target hit three times is stunned (save ends) and takes +2[W] damage. Miss: The target is dazed (save ends). +35 vs AC 1〜3体、3回攻撃 1d12+24 および幻惑(SE) 1体に2回ヒット:幻惑の代わりに朦朧(SE) 3回ヒット:さらに2d12追加ダメージ
使用済み
Unrestrained Aggression Ranger Attack 19 Daily Martial, Weapon Standard Action Area burst 3 within 10 squares Target: Each enemy in the burst Effect: Using your Hunter's Quarry, you designate one target you can see as your quarry. Attack: Dexterity vs. AC Hit: 2[W] + Dexterity modifier damage. 遠隔10爆発3 効果:範囲内の1体の目標を獲物指定 +35 vs AC 2d12+24
使用済み
Elemental Chaos Smite Horizon Walker Attack 20 Daily Arcane, Weapon ; Acid, Cold, Fire, Radiant or Thunder Standard Action Ranged weaopn Target: One creature Attack: Dexterity vs. AC (ranged) Hit: 3[W] + Strength modifier damage (melee) or 3[W] + Dexterity modifier damage (ranged). The damage type is your choice of acid, cold, fire, radiant, or thunder, and the target takes ongoing 10 damage of that damage type (save ends). If you're in the Elemental Chaos, the target instead takes ongoing 20 damage of that damage type (save ends). Miss: Half damage, and no ongoing damage. +35 vs AC ダメージ種別を[酸][冷気][火][光輝][雷鳴]より選択する。 3d12+24 継続的10 元素の渾沌にいるなら継続的20 ミス:半減ダメージ 継続的なし
使用済み
Uncanny Instincts Perception Utility 10 Daily Free Action Close burst 5 Trigger: You roll initiative and dislike the result Target: You and one ally in the burst Effect: The targets use your passive Perception check in place of their initiative checks
使用済み
Master of the Hunt Ranger Utility 22 Daily Martial, Stance Minor Action Personal Effect: You gain a bonus to damage rolls equal to your Wisdom modifier.
使用済み
Never at a Loss Dark Wanderer Utility 26 Daily Martial Minor Action Personal Effect: You regain the use of a daily utility power you have used today.
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
汎用パワー
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
使用済み
儀式
パスワード