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タグ
 
キャラクター名
ファリエン
属性
無属性
プレイヤー名
めがねハロ
最終更新
2024/06/15 23:30
レベル
30
クラス
レンジャー
神格
 
伝説の道
ホライズン・ウォーカー
神話の運命
ダーク・ワンダラー
種族
エルフ
サイズ
中型
年齢
 
性別
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
テーマ:エクスプローラー

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
31
9
15
7(早抜2、頭5)
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
43
25
16
 
 
2(シャツ)
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
7
7
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
14
【筋】
【筋力】
+2
17
14
【耐】
【耐久力】
+2
17
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
35
25
2
1
 
6
1(テーマ)
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
36
受動〈看破〉   10+
26
46
受動〈知覚〉   10+
36
特殊な感覚
暗視
28
【敏】
【敏捷力】
+9
24
12
【知】
【知力】
+1
16
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
45
25
9
1
4
6
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

ロングソード(Crimson Wick Ki Forcus)
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
軍用
29
2
15
3
3
6
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
2d8
8
2
 
6
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
AC
 
 
22
【判】
【判断力】
+6
21
10
【魅】
【魅力】
 
15
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
45
25
6
 
4
6
2(鎧)
2(頭)
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
171
85
48
10
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
死亡セーブ+6(伝説の道16LV) 継続的毒dmg ST+2(テーマ)
抵抗
全5(指輪) 火15 冷気15(首)
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
 
 
 
アクション・ポイントによる追加効果
追加のアクションを得るためにAP消費した際、そのアクションの前か後に移動アクションを得る。

種族特徴

エルフ
能力値上昇:敏捷力+2、知力+2 or 判断力+2
サイズ:中型
移動力:7
視覚:夜目
言語:共通語、エルフ語
技能ボーナス:自然+2、知覚+2
エルフの正確性
エルフの武器訓練:ロングボウとショートボウに習熟
フェイ起源:
Your ancestors were native to the Feywild, so you are considered a fey creature for the purpose of effects that relate to creature origin.
集団知覚:5マス以内のいるエルフでない味方は知覚に+1の種族ボーナス
Wild Step:シフトする際、移動困難地形を無視する。


背景
Sentry:知覚+2


テーマ
Explorer

1LV:常に北が分かる。道に迷うかどうかの判定に+5
  Surefooted stride powerを得る

5LV:持久力+2PB
 さらに、あなたと最大10人の仲間が1時間または1日に移動できる距離を決定する際、グループのスピードを最も遅いメンバーのスピード+1として扱う。あなたと一緒に旅をしている間、そのグループのメンバーは持久力チェックに+2PB

10LV:頑健+1PB
 継続的毒ダメージのST+2

基本遠隔攻撃

グレートボウ
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
軍用
35
9
15
2
3
6
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
2d12
24
9
3
6
6
対象 追加効果・範囲など クリティカル
AC
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
17
2
15
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
2
2
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
17
〈威圧〉 【魅】
15
 
なし
2指輪
21
〈運動〉 【筋】
17
+5
-1
 
28
〈隠密〉 【敏】
24
+5
-1
 
28
〈軽業〉 【敏】
24
+5
-1
 
26
〈看破〉 【判】
21
+5
なし
 
15
〈交渉〉 【魅】
15
 
なし
 
24
〈持久力〉 【耐】
17
 
-1
8(首、伝説)
15
〈事情通〉 【魅】
15
 
なし
 
30
〈自然〉 【判】
21
+5
なし
4(エルフ、特技)
16
〈宗教〉 【知】
16
 
なし
 
36
〈知覚〉 【判】
21
+5
なし
10(エルフ、背景、特技、鎧)
26
〈地下探検〉 【判】
21
+5
なし
 
21
〈治療〉 【判】
21
 
なし
 
23
〈盗賊〉 【敏】
24
 
-1
 
15
〈はったり〉 【魅】
15
 
なし
 
16
〈魔法学〉 【知】
16
 
なし
 
16
〈歴史〉 【知】
16
 
なし
 
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
CLASS
RANGER (HUNTER RANGER)
Hunter Fighting Style
・ボーナス特技:早抜き
・フリーアクションで武器をしまえる
・遠隔攻撃する際に発生する機会攻撃に対しAC+4
狩りの獲物
最接近射撃


伝説の道
HORIZON WALKER
・Shadowfell Sight (11LV):
 暗視を得る。
 シャドウフェルにいるなら知覚+5
・Wanderer's Action (11LV):
 追加のアクションを得るためにAP消費した際、そのアクションの前か後に移動アクションを得る。
・Astral Infusion (16LV):
 死亡セーヴと回復力値に、判断力修正値に等しいボーナスを得る。(+6)
 アストラル海かいずれかのdivine dominionにいるなら、死亡セーブの失敗で死ぬことはない。(ダメージで死ぬことはあり得る)


神話の運命
DARK WANDERER
・Not My Destiny (21LV):
 君のレベル以下のクリーチャーが君に攻撃をヒットさせたなら、そのクリーチャーは遭遇終了まで君への攻撃に-4ペナ
・Dark Road (24LV):
・Long Walk Back (30LV):
習得言語
 
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
ハウリング・ソング・ボウ
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
35
9
15
2
3
6
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d12
24
9
3
6
6
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
AC
6d8
25/50
上級
 
28
その他の修正等
孤立している目標にダメージ+3
 
【武器2】
Crimson Wick Ki Forcus(グレートボウ)
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
35
9
15
2
3
6
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d12
24
9
3
6
6
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
AC
6d6
25/50
なし
 
29
その他の修正等
重傷の目標にダメージ+3
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
17
2
15
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
2
2
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Greater Armor of Eyes Feyhide +4
AC計 強化 種族 クラス
7
3
4
 
 
 
意志+2
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
敏/知
-1
 
 
19
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
 
武器
 
装具
 
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
 
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
30
 
 
魔法の装備・パワー
【武器1】
ハウリング・ソング・ボウ
重量
0
パワー
目標にカバーを与えているクリーチャーは6雷鳴ダメージを受ける。
 

【武器2】
Crimson Wick Ki Forcus(グレートボウ)
重量
0
パワー
Utility Power
Encounter (Minor Action)
Effect: You lose a healing surge, and you gain a power bonus to damage rolls using this ki focus until the end of your next turn. The bonus equals twice the implement's enhancement bonus.
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Greater Armor of Eyes Feyhide +4
重量
0
パワー
知覚+4IB。盲目にならない。暗視を得る。挟撃でCAを与えない。
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
Bracers of Archery
重量
 
パワー
弓のダメージに+6アイテムB。1日毎:遮蔽無視
 

【脚】
Zepher Boots
重量
 
パワー
移動力分の飛行移動速度を得る
 

【手】
Gauntlets of Blood
重量
 
パワー
重傷の目標にダメージ+6(無名B)
 

【頭】
Eye of Awareness
重量
 
パワー
意志+2。イニシアチブに+5IB。
 

【首】
Cloak of Survival +6
重量
 
パワー
持久力に強化B分のアイテムB。抵抗冷気15および火15
 

【指輪1】
Ring of Free Time LV29 R
重量
 
パワー
You gain resist 5 to all damage.

Power ✦ Encounter (Free Action) You can take an additional minor action on your turn. If you've reached at least one milestone today, you can use this power at will once per round.
 

【指輪2】
Ring of Draconic Zeal LV18
重量
 
パワー
Gain a +2 item bonus to Intimidate checks.

Power ✦ Daily (Free Action)
Make one basic attack.


 

【腰】
Cincture of Vivacity
重量
 
パワー
最大hp超えて回復した分を一時的hpに
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
Tattoo of the Penitent Martyr
重量
 
パワー
1Rに1回、ミスした1日毎を再ロール。残りの回復力回数×2に等しいダメージを受ける
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Elven Chain Shirt AC+2IB
 
 
0
エヴァーラスティングプロヴィジョン
 
 
0
ガーディアンホイッスル:1日毎(移動);10マス以内の味方1人を自分の隣接マスへ瞬間移動
 
 
0
エンドレス矢筒
 
 
0
Talent Shard LV18
 
2
0
 
 
 
0
Elixir of Invisibility LV16
 
2
0
Elixir of Phasing LV17
 
2
0
Elixir of Water Breathing LV18
 
2
0
Potion of Invulnerability LV20
 
2
0
Potion of Recovery LV25
 
2
0
Potion of Vitality LV15
 
2
0
矢弾
 
 
0
Space-Shifting LV28、Dispelling LV28
 
2
0
Shiver-Strike LV30、Forbiddance LV29
 
2
0
Attention-Stealing LV28、Stonehold LV29
 
2
0
Firestorm LV28、Freezing LV28
 
2
0
Revelation LV29、Reaving LV28
 
2
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
0
記入済防具重量計
0
総重量
0
特技
1 発見のマーク
1 早抜き ※戦闘スタイルで習熟
2 荒野の放浪者
4 マルチモンク
6 弓練達
8 グラウンディングショット
10 武器熟練(弓
11 Superior Will
12 武器習熟(グレートボウ
14 Superior Reflex
16 技能習熟(看破
18 Peerless Hunter
 獲物を2体指定可。1体目から5マス以内の敵を2体目に指定。
20 回復回数追加
21 気印練達
22 Martial Mastery 
 AP消費時に遭遇毎パワー1つ回復
24 ボウ体得
26 Martial Accuracy
 アキュラシーの再ロールが2個振り
28 技能パワー インサイトフルリポスト
30 Hunter's Advantage
 獲物にCAを得ているならダメージ+2

 
無限回パワー
Twin Strike
Ranger Attack 1
At-Will Martial, Weapon
Standard Action Ranged weapon

Targets: One or two creatures
Attack: Dexterity vs. AC (ranged), two attacks
Hit: 2[W] damage per attack.
Fading Strike
Ranger Attack 1
At-Will Martial, Weapon
Standard Action Ranged weapon

Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 2[W] + Dexterity modifier damage, and you shift 2 squares to a square that is not adjacent to the target.

Hunter Fighting Style: When making an opportunity attack, you can use this power in place of a melee basic attack.
Hunter's Quarry
 
 
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Manticore's Volley
Ranger Attack 23
Encounter Martial,Weapon
Standard Action Ranged weapon

Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC, three attacks
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage per attack. If two attacks hit, deal an extra 1[W] damage. If all three attacks hit, deal an extra 2[W] damage.

+35 vs AC 1体
1d12+24 ×3
2回ヒット:追加+1d12
3回ヒット:追加+2d12
 
Pounding Barrage
Ranger Attack 17
Encounter Martial, Weapon
Standard Action Ranged weapon

Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC, three attacks
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage per attack. If two of the attacks hit, the target takes 1d6 extra damage. If three of the attacks hit, the target is also immobilized until the end of your next turn.

+35 vs AC 1体
1d12+24 ×3
2回ヒット:追加+1d6
3回ヒット:さらに、動けないnTE
 
Disruptive Strike
Ranger Attack 3
Encounter Martial, Weapon
Immediate Interrupt Ranged weapon

Trigger: You or an ally is attacked by a creature

Target: The attacking creature
Attack: Dexterity vs. AC (ranged)
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage (ranged). The target takes a penalty to its attack roll for the triggering attack equal to 3 + your Wisdom modifier.

トリガー:自分か味方がクリーチャーによって攻撃を受ける。
目標;トリガーを発生させたクリーチャー

+35 vs AC
1d12+24
目標はその攻撃ロールに-9ペナ
 
Worldly Strike
Horizon Walker Attack 11
Encounter Arcane, Weapon
Standard Action Ranged weapon

Attack: Dexterity vs. AC (ranged)
Target: One creature
Hit: 2[W] + Dexterity modifier damage (ranged). If the target has an origin other than natural, the attack deals extra damage equal to your Wisdom modifier, and the target is dazed until the start of your next turn.

+35 vs AC 1体
2d12+24
目標が自然起源でないなら、+6追加ダメージおよび幻惑nTS

 
Eternal Tide Flurry of Blows
Monk
Encounter Elemental, Psionic
No Action Melee 2

Trigger: You hit with an attack during your turn.
Target: One, two, or three creatures

Effect: The target takes damage equal to your Strength modifier, and you can pull the target 1 square. If the target wasn't targeted by the triggering attack, it is slowed until the end of your next turn.

射程2
1〜3体 2ダメージ
 
Elven Accuracy
Elf Racial Power
Encounter
Free Action Personal

Trigger: You make an attack roll and dislike the result.

Effect: Reroll the attack roll. Use the second roll, even if it's lower.
 
Surefooted Stride
Explorer Utility
Encounter ✦ Primal
Move Action Personal

Effect: You move up to your speed, ignoring difficult terrain. Until the end of your next turn, you gain a +2 bonus to AC and Reflex if you are in difficult terrain, and you gain combat advantage against enemies that are in difficult terrain.

移動困難地形を無視して移動力分移動する。nTEまで、君が移動困難地形にいるならACと反応に+2。移動困難地形にいる敵にCAを得る。
 
Far Sight
Perception Utility 2
Encounter
Minor Action Personal

Effect: Until the end of your next turn, your ranged weapon attack rolls take no penalty from long range, and they ignore cover and concealment, but not superior cover or total concealment.
 
Eagle's Eye
Explorer Utility 6
Encounter ✦ Primal
Minor Action Personal

Effect: Until the end of your next turn, you gain combat advantage with your ranged attack powers and area attack powers, and your weapon attacks take no penalty for long range. You also gain a +4 power bonus to Perception checks to detect hidden objects or creatures.
 
Fey Strider
Horizon Walker Utility 12
Encounter ✦ Arcane, Teleportation
Move Action Personal

Effect: You can teleport a number of squares equal to 3 + your Wisdom modifier. If you're in the Feywild, you can teleport an additional 3 squares.

Special: If you have a beast companion and it is adjacent to you, it can teleport with you when you use this power.
 
Insightful Riposte
Insight Utility 16
Encounter
Free Action Personal

Trigger: You miss with an attack

Effect: You gain a +3 power bonus to the attack roll.
 
Timely Dodge
Acrobatics Utility 6
Encounter
Immediate Interrupt Personal

Trigger: An enemy targets you with an attack.

Effect: You shift up to half your speed. The triggering enemy can choose a new target for the attack if you are now out of range.
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Five-Missile Dance
Ranger Attack 29

Daily Martial, Weapon
Standard Action Ranged weapon

Target: One, two, three, four, or five creatures
Attack: Dexterity vs. AC, five attacks
Hit: 2[W] + Dexterity modifier damage per attack. If you hit a target at least twice, you push it 1 square. If you hit a target at least four times, you also knock it prone. If you hit a target five times, it is also immobilized (save ends).

Miss: Half damage per attack.

Effect: You can shift 1 square after each attack.

+35 vs AC 1〜5体 5回攻撃
2d12+24
1体に2回ヒット:1マス押しやり
4回ヒット:さらに伏せ
5回ヒット:さらに動けない(SE)

ミス:半減ダメージ

効果:各攻撃の後に1マスシフト
 
Confounding Arrows
Ranger Attack 15

Daily Martial, Weapon
Standard Action Ranged weapon

Target: One, two, or three creatures
Attack: Dexterity vs. AC, three attacks
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage per attack. A target hit once is dazed (save ends). A target hit twice is stunned (save ends). A target hit three times is stunned (save ends) and takes +2[W] damage.

Miss: The target is dazed (save ends).

+35 vs AC 1〜3体、3回攻撃
1d12+24 および幻惑(SE)
1体に2回ヒット:幻惑の代わりに朦朧(SE)
3回ヒット:さらに2d12追加ダメージ
 
Unrestrained Aggression
Ranger Attack 19

Daily Martial, Weapon
Standard Action Area burst 3 within 10 squares

Target: Each enemy in the burst
Effect: Using your Hunter's Quarry, you designate one target you can see as your quarry.
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 2[W] + Dexterity modifier damage.

遠隔10爆発3
効果:範囲内の1体の目標を獲物指定
+35 vs AC
2d12+24
 
Elemental Chaos Smite
Horizon Walker Attack 20

Daily Arcane, Weapon ; Acid, Cold, Fire, Radiant or Thunder
Standard Action Ranged weaopn

Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC (ranged)
Hit: 3[W] + Strength modifier damage (melee) or 3[W] + Dexterity modifier damage (ranged). The damage type is your choice of acid, cold, fire, radiant, or thunder, and the target takes ongoing 10 damage of that damage type (save ends). If you're in the Elemental Chaos, the target instead takes ongoing 20 damage of that damage type (save ends).

Miss: Half damage, and no ongoing damage.

+35 vs AC
ダメージ種別を[酸][冷気][火][光輝][雷鳴]より選択する。
3d12+24 継続的10
 元素の渾沌にいるなら継続的20
ミス:半減ダメージ 継続的なし
 
Uncanny Instincts
Perception Utility 10
Daily
Free Action Close burst 5

Trigger: You roll initiative and dislike the result
Target: You and one ally in the burst
Effect: The targets use your passive Perception check in place of their initiative checks
 
Master of the Hunt
Ranger Utility 22
Daily Martial, Stance
Minor Action Personal

Effect: You gain a bonus to damage rolls equal to your Wisdom modifier.
 
Never at a Loss
Dark Wanderer Utility 26
Daily Martial
Minor Action Personal

Effect: You regain the use of a daily utility power you have used today.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式