編集する キャラクター一覧    D&D総合コミュニティ D&D4E キャラクターデータベース(安定版)表示フォーム
タグ
Insider_CB_Import ダークサン 康次郎氏
キャラクター名
Lakta-cho
属性
秩序にして善
プレイヤー名
Feuille
最終更新
 
レベル
2
クラス
Fighter (Weaponmaster)
神格
 
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
Thri-Kreen
サイズ
中型
年齢
 
性別
 
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
4
3
1
0
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
18
11
7
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
5
6
-1
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
20
【筋】
【筋力】
+5
6
11
【耐】
【耐久力】
 
1
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
18
11
5
2
 
 
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
11
受動〈看破〉   10+
1
16
受動〈知覚〉   10+
6
特殊な感覚
 
16
【敏】
【敏捷力】
+3
4
10
【知】
【知力】
 
1
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
14
11
3
0
 
 
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
6
5
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
5
5
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
10
【判】
【判断力】
 
1
8
【魅】
【魅力】
-1
0
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
11
11
0
0
 
 
 
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
32
 
 
9
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Thri-Kreen


Flavor: Alien to most people of Athas, these desert-dwelling creatures live for the thrill of the hunt
Size: Medium
Speed: 7 squares
Vision: Low-light
Ability Scores: +2 Dexterity, +2 Strength or +2 Wisdom
Languages: Common, Thri-kreen
Multiple Arms:Once per turn, you can draw or sheathe a weapon (or retrieve or stow an item stored on your person) as a free action instead of a minor action.

Natural Jumper:A thri-kreen is always considered to have a running start when jumping.

Torpor:Rather than sleep, thri-kreen enter a torpid state. In this state, you remain aware of your surroundings, and you require only 4 hours of torpor (rather than 6 hours of sleep) to gain the benefit of an extended rest.

Thri-kreen Claws:You have the thri-kreen claws power.

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
6
5
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
5
5
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
6
5
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
5
5
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
0
〈威圧〉 【魅】
0
 
なし
0
13
〈運動〉 【筋】
6
+5
0
2
4
〈隠密〉 【敏】
4
 
0
0
4
〈軽業〉 【敏】
4
 
0
0
1
〈看破〉 【判】
1
 
なし
0
0
〈交渉〉 【魅】
0
 
なし
0
6
〈持久力〉 【耐】
1
+5
0
0
0
〈事情通〉 【魅】
0
 
なし
0
8
〈自然〉 【判】
1
+5
なし
2
1
〈宗教〉 【知】
1
 
なし
0
6
〈知覚〉 【判】
1
+5
なし
0
1
〈地下探検〉 【判】
1
 
なし
0
1
〈治療〉 【判】
1
 
なし
0
4
〈盗賊〉 【敏】
4
 
0
0
0
〈はったり〉 【魅】
0
 
なし
0
1
〈魔法学〉 【知】
1
 
なし
0
1
〈歴史〉 【知】
1
 
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Fighter (Weaponmaster)

Key Abilities: Strength; Dexterity, Wisdom, or Constitution
Armor Proficiencies: Cloth, leather, hide, chainmail, scale; heavy shields, light shields
Weapon Proficiencies: Simple melee, military melee, simple ranged, military ranged
Bonus to Defense: +2 Fortitude
Hit Points at 1st Level: 15+ Constitution Score
Hit Points per Level Gained: 6
Healing Surges: 9+ Constitution Modifier
Trained Skills: From the class skills list below, choose 3 trained skills at 1st level.
Class Skills: Athletics (Str), Endurance (Con), Heal (Wis), Intimidate (Cha), Streetwise (Cha)
Build Options: Arena Fighter, Battlerager Fighter, Brawling Fighter, Great Weapon Fighter, Guardian Fighter, Tempest Fighter
_PARSED_CLASS_FEATURE: Combat Agility, Combat Challenge, Combat Superiority, Fighter Talents
Role: Defender. Tough and resilient, you use tactical cunning and battle prowess to contain the enemy and protect your allies.
Short Description: You define the front line of combat, crushing foes in melee while protecting your allies.
_DisplayName: Fighter (Weaponmaster)





Wilder:Psychic Surge


Forest Ridge - Spirit Guided
Type: Geography
Common Knowledge: The jungle spirits whisper in your dreams, warning about a coming cataclysm. Will the catastrophe affect your people, or those living in the lands below? Are the spirits aggressive or friendly? Do they frighten you? Have they always spoken to you, or is this communication a recent development?
Campaign: Dark Sun
Associated Skills: Nature, Perception
習得言語
Common.
Thri-Kreen.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
Warhammer Quick Weapon +1
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
8
5
1
2
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d10
5
5
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
軍用
5
 
その他の修正等
Versatile
 
【武器2】
Warhammer Magic Weapon +1
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
8
5
1
2
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d10
5
5
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
軍用
5
 
その他の修正等
Versatile
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
6
5
1
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
5
5
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Scale Armor
AC計 強化 種族 クラス
7
7
 
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
重装
敏/知
 
-1
45
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth. Leather. Hide. Chainmail. Scale.
武器
Combat Challenge~ You quickly lash out with all your claws, tearing at nearby enemies. ~ At-Will ◆ Martial, Weapon Immediate Interrupt   Melee Effect: Whenever an enemy marked by you is adjacent to you and shifts or makes an attack that does not include you as a target, you can make a melee basic attack against that enemy.
装具
 
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
0 gp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
2
 
2250
魔法の装備・パワー
【武器1】
Warhammer Quick Weapon +1
重量
5
パワー
Power:Power * Daily (Free Action)
Use this power when you hit a target with this weapon. Make a basic attack with this weapon against a target of your choice.
 

【武器2】
Warhammer Magic Weapon +1
重量
5
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Scale Armor
重量
45
パワー
 
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
Bracers of Mighty Striking (heroic tier)
重量
0
パワー
Property:When you hit with a melee basic attack, you gain a +2 item bonus to the damage roll.
 

【脚】
 
重量
 
パワー
 
 

【手】
 
重量
 
パワー
 
 

【頭】
 
重量
 
パワー
 
 

【首】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Chainmail
40
1
40
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
10
記入済防具重量計
45
総重量
95
特技
Two-Weapon Fighting:While wielding a melee weapon in each hand, you gain a +1 bonus to the damage rolls of weapon attacks that you make with a melee weapon.

Two-Blade Warrior:You gain training in one skill from the ranger\'s class skill list.
You can wield a one-handed weapon in your off hand as though it were an off-hand weapon.
 
無限回パワー
Melee Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Dual Strike

~ You lash out quickly and follow up faster, delivering two small wounds. ~

At-Will ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Requirement: You must be wielding two melee weapons.
Primary Target: One creature
Primary Attack: Strength vs. AC (main weapon)
Hit: 1[W] damage.
Level 21: 2[W] damage
Effect: Make a secondary attack.
Secondary Target: One creature other than the primary target
Secondary Attack: Strength vs. AC (off-hand weapon)
Hit: 1[W] damage.
Level 21: 2[W] damage
Level: 1
Footwork Lure

~ You press the attack, engaging your enemy before falling back and drawing him after you. ~

At-Will ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage. You can shift 1 square and slide the target 1 square into the space you left.
Increase damage to 2[W] + Strength modifier at 21st level.
Level: 1
Sensing Eye

~ An image forms in your mind, revealing what you would see if you were standing some distance away. ~

At-Will ◆ Psionic
Minor Action   Personal
Effect: Choose one square you can see that is within 5 squares of you. Until the end of your next turn, you can determine your line of sight from that square.
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Psychic Surge

~ You unleash a psychic shock wave at your enemy, hoping to harness its energy on your next attack. ~

Encounter ◆ Implement, Psionic, Psychic
Standard Action   Ranged 10
Target: One creature
Attack: Primary ability vs. Reflex
Hit: 1d8 + ability modifier psychic damage, and your attacks against the target before the end of your next turn can score a critical hit on a roll of 18?20.
Level 11: 2d8 + ability modifier psychic damage.
Level 21: 3d8 + ability modifier psychic damage.
 
Thri-kreen Claws

~ You quickly lash out with all your claws, tearing at nearby enemies. ~

Encounter ◆ Implement, Psionic, Psychic
Minor Action   Melee 1
Target: One, two, or three enemies
Attack: Strength + 3 vs. AC, Dexterity + 3 vs. AC, or Wisdom + 3 vs. AC
Level 11: Strength + 6 vs. AC, Dexterity + 6 vs. AC, or Wisdom + 6 vs. AC
Level 21: Strength + 9 vs. AC, Dexterity + 9 vs. AC, or Wisdom + 9 vs. AC
Hit: 1d8 + Strength modifier, Dexterity modifier, or Wisdom modifier damage. You gain a bonus to the damage roll equal to the number of targets.
Level 11: 2d8 + Strength modifier, Dexterity modifier, or Wisdom modifier damage
Level 21: 3d8 + Strength modifier, Dexterity modifier, or Wisdom modifier damage.
 
Distracting Spate

~ Your flurry of feints and strikes leaves your foe\'s defenses unsteady. ~

Encounter ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 2[W] + Strength modifier damage, and the target grants combat advantage to you until the end of your next turn.
Weapon: If you\'re wielding two melee weapons, the attack deals extra damage equal to your Dexterity modifier.
Level: 1
 
Who\'s Next?

~ When the foe crumples, you move forward to find your next opponent. ~

Encounter ◆ Martial
Move Action   Personal
Requirement: You must have reduced a nonminion enemy to 0 hit points during this turn.
Effect: You shift up to your speed and gain a bonus to your next damage roll made before the end of your next turn equal to the number of squares you moved from your starting position.
Level: 2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Harrier\'s Ploy

~ Your forceful attack promises your foe a pursuit that can end only when one of you is victorious. ~

Daily ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 3[W] + Strength modifier damage
Effect: Until the end of the encounter, if the target moves, you can shift a number of squares equal to your Dexterity modifier as an immediate reaction.
Level: 1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式