特技 |
01:Beastwalker Circle
《獣耳結社》
パワー[ワイルドシェイプ]を獲得
Lv5・Lv9のサモンナチュラルアライ回数増加の代わりに一日毎パワーを獲得
Source:Feywild
02:Totem Expertise
《トーテム練達》
トーテムによる攻撃ロール+2、部分遮蔽および部分視認困難を無視
Source:Feywild
04:Superior Implement Training(Accurate totem)
《高等装具修練(緻密のトーテム)》
該当のトーテム使用時、アタックロール+1
Source:PHB3
06:Superior Fortitude
《優れた頑健》
頑健防御値+3、継続ダメージへの抵抗6
Source:Essencials
08:Toughness
《タフネス》
hp+10
Source:PHB1
10:Watchful Guardian
《用心深いガーディアン》
ビーストフォーム時、自身および隣接する味方は機会攻撃の攻撃ロール+2
Source:Primal
11:Superior Reflexes
《優れた反応》
反応防御値+3、遭遇中最初のターン、全ての敵から戦術的優位を得る
Source:Essencials
12:Hunting Wolf Form
《狩り立てる狼》
ビーストフォーム時、知覚+5、移動速度+1
Source:PHB2 |
|
無限回パワー |
サヴェジレンド[Savage Rend]標準・近接接触→クリーチャー1
+18 vs.反応
hit:1d8+11 damage
対象を1マス横滑りさせる
特殊:近接基礎攻撃として使用可能\
keywords:野獣形態、装具、原始
Source:PHB2
手装備と装具の能\力に注意 |
スウォーミングローカスツ[Swarming Locusts]標準・噴射3→クリーチャーすべて
+18 vs.反応
hit:1d8+9 damage
効果:使用者次T終まで噴射の範囲内を区域とし、区域内の敵は戦術的優位を与える
keywords:野獣形態、装具、原始、区域
Source:PrimalPower
貴重な範囲攻撃※制御役です |
ワイルドシェイプ[Wild Shape]マイナー→自身
効果:野獣⇔人
人になるとき、1マスシフト
特殊:ラウンド1回のみ使用可能\
keywords:変身、原始
Source:Feywild
使わない |
|
エアースピリット[Air Spirit]マイナー・遠隔5
効果:
使用者次T終かパワー再使用まで範囲内の空いているマスに風の精霊を召喚、精霊はマイナーアクションとして20ポンド以下の物体を運ぶか操作し、移動アクションとして5マス移動、フリーアクションとして運んでいる物体を落とす。マイナーアクションとして精霊は半径4マスを照らし、フリーアクションとして消灯する。
keywords:召喚、原始
Source:Feywild
四足歩行でも不便がない理由 |
センシズオヴザワイルド[senses of the wild]マイナー・爆発5
効果:以下から選択
・範囲内の病気を検出
・範囲内1マスの動植物の有無を判定
・範囲内の毒に対する看破および知覚+5
・範囲内の死体を検出
Keyword:原始
Source:Feywild
嗅覚は基本 |
|
|
|
|
遭遇毎パワー |
クローズトゥザキル[Close to the Kill]標準・近接1→敵1
+18 vs.反応
hit:1d12+9 damage
この攻撃により対象が重傷かhp0になった時、使用者は10のtHPを得る
Keywords:野獣形態、装具、原始
Source:Primal | |
ロアオヴザアンボウェッドビースト[Roar of the Unbowed Beast]標準・噴射3→クリーチャーすべて
+18 vs.意志
hit:1d8+9 damage
使用者は次T終まで目標をマーク。目標のターンに目標が使用者をターゲットに含まない攻撃を行ったとき、使用者は目標のターン終了時に目標をフリーアクションとして6マスまで横滑りさせる
Keywords:野獣形態、装具、原始、電撃
Source:Primal | |
ラッチオン[Latch On]標準・近接接触→クリーチャー1
+18 vs.反応
hit:2d10+9 damage
使用者は目標を掴み、目標が掴みから離脱する判定へ3のペナルティを与える
Keywords:野獣形態、装具、原始
Source:PHB2 | |
| |
Nature\'s Growth
~ A thicket of vines, plants, and tough shrubs erupts as if from nowhere to clutch at your foes. ~
Encounter ◆ Primal, Zone
Minor Action Area burst 1 within 10 squares (burst 2 at 11th level and burst 3 at 21st level)
Effect: The burst creates a zone that lasts until the end of the encounter. The zone is difficult terrain for all creatures except you. You can dismiss the zone as a minor action. | |
ヴァーダントタッチ[Verdant Touch]遭遇毎・マイナー・爆発1→地面
効果:
パワーによらない効果範囲内の移動困難を使用者次T終まで無効化
Keyword:原始
Source:Feywild
足場を踏み固めて寝床を作る狼の習性 | |
Dust Eddy
~ You surround yourself with a violent swirl of wind that fills the air with dust and debris. ~
Encounter ◆ Aura, Beast Form, Elemental, Primal
Minor Action Personal
Effect: You gain partial concealment and activate an aura 1 that last until the end of your next turn or until you leave beast form. Any enemy that ends its turn in the aura is blinded until the end of your next turn.
Level: 2 | |
Blood Frenzy Howl
~ Observing your allies\' ferocity, you let lose a long howl. Your ululation awakens dormant primal spirits to invigorate your allies. ~
Encounter ◆ Beast Form, Primal
Immediate Reaction Close burst 10
Trigger: An ally in the burst scores a critical hit
Target: Each ally in the burst
Effect: Each target gains temporary hit points equal to 5 + your Constitution modifier.
Level: 6 | |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
1日毎パワー |
サモンナチュラルアライ[Summon Natural Ally]標準・遠隔5
効果:空いているマスに守護者を召喚
守護者はアクションを持たず、使用者がアクションを消費して行動させる。マイナーアクションで返還、遭遇終了、または死亡するまで存在する。死亡時に使用者は回復回数1回か回復力と同じhpを失う。
keywords:原始、召喚
Source:Feywild
守護者のデータは背景、性格、特徴の欄 | |
フォームオヴザプライマルウルフ | |
Primal Wolf
~ You transform into a dire wolf, knocking your enemy prone and savagely tearing into any others where they lie. ~
Daily ◆ Beast Form, Implement, Primal
Standard Action Melee touch
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. Reflex
Hit: 2d8 + Wisdom modifier damage. You knock the target prone, and it can\'t stand up (save ends).
Miss: Half damage, and you knock the target prone.
Effect: Until the end of the encounter, you gain a +2 bonus to attack rolls against prone targets. In addition, whenever you hit an enemy with a melee attack while you are in beast form, you can knock that enemy prone.
Level: 9 | |
| |
Primeval Wolf Attack
~ You assume the form of the primeval wolf, the feral hunter that stalked your ancestors. ~
Daily ◆ Beast Form, Implement, Primal
Free Action Melee touch
Requirement: The power Form of the Primeval Wolf must be active in order to use this power.
Trigger: You hit an enemy with a beast form melee attack
Target: The target of your triggering attack
Attack: Wisdom vs. Fortitude
Hit: 2d8 + Wisdom modifier damage, and the target falls prone. | |
Armor of the Wild
~ Your hide hardens into armored plates. Your enemies can hurt you, but not as badly as they would like. ~
Daily ◆ Beast Form, Primal
Minor Action Personal
Effect: Until the end of the encounter, while you are in beast form, you gain resistance to all damage equal to your Constitution modifier.
Level: 10 | |
Speak with Animals and Plants
~ The whispered calls of animals and the wind through the grass resolve into messages that you can understand. ~
Daily ◆ Primal
Minor Action Personal
Effect: Until the end of the encounter, you can speak to animal and plant life. Animals and plants can communicate what they have seen, heard, or otherwise sensed within the last hour (a hostile animal might try to mislead you). For the duration of the effect, you gain a +5 power bonus to Perception checks, and you cannot be surprised.
Level: 12 | |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
汎用パワー |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
儀式 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|