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風祭摂津 撃破役 「扉の都 シギル」
キャラクター名
Irieora Wolfsbane
属性
秩序にして善
プレイヤー名
風祭摂津
最終更新
2014/11/24 20:02
レベル
11
クラス
Ranger
神格
 
伝説の道
Sharpshooter
神話の運命
 
種族
Elf
サイズ
中型
年齢
 
性別
 
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
11
6
5
0
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
24
15
9
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
7
7
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
11
【筋】
【筋力】
 
5
12
【耐】
【耐久力】
+1
6
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
17
15
1
1
 
 
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
25
受動〈看破〉   10+
15
27
受動〈知覚〉   10+
17
特殊な感覚
 
22
【敏】
【敏捷力】
+6
11
11
【知】
【知力】
 
5
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
22
15
6
1
 
 
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
5
0
5
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
20
【判】
【判断力】
+5
10
11
【魅】
【魅力】
 
5
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
20
15
5
0
 
 
 
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
84
 
 
7
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Elf
Flavor: Unmatched archers, cunning explorers, protectors of the wild forests
Size: Medium
Speed: 7 squares
Vision: Low-light
Ability Scores: +2 Dexterity, +2 Intelligence or +2 Wisdom
Languages: Common, Elven
Elven Weapon Proficiency:You gain proficiency with the longbow and the shortbow.

Elven Accuracy:You have the elven accuracy power.

Fey Origin:Your ancestors were native to the Feywild, so you are considered a fey creature for the purpose of effects that relate to creature origin.

Wild Step:You ignore difficult terrain when you shift.

基本遠隔攻撃

Longbow Shadow-wrought Weapon +3
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
18
6
5
2
2
3
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d10
13
6
2
3
2
対象 追加効果・範囲など クリティカル
AC
 
3d8
 
攻撃(予備)
 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
5
0
5
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
 
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
5
〈威圧〉 【魅】
5
 
なし
0
4
〈運動〉 【筋】
5
 
-1
0
15
〈隠密〉 【敏】
11
+5
-1
0
15
〈軽業〉 【敏】
11
+5
-1
0
15
〈看破〉 【判】
10
+5
なし
0
5
〈交渉〉 【魅】
5
 
なし
0
5
〈持久力〉 【耐】
6
 
-1
0
5
〈事情通〉 【魅】
5
 
なし
0
17
〈自然〉 【判】
10
+5
なし
2
5
〈宗教〉 【知】
5
 
なし
0
17
〈知覚〉 【判】
10
+5
なし
2
10
〈地下探検〉 【判】
10
 
なし
0
10
〈治療〉 【判】
10
 
なし
0
10
〈盗賊〉 【敏】
11
 
-1
0
5
〈はったり〉 【魅】
5
 
なし
0
5
〈魔法学〉 【知】
5
 
なし
0
5
〈歴史〉 【知】
5
 
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Ranger
Bonus to Defense: +1 Fortitude, +1 Reflex
Hit Points at 1st Level: 12+ Constitution Score
Hunter\'s Quarry, Prime Shot, Running Attack

Sharpshooter
Class Features:Rapid-Fire Action
Opportunity Fire

DisplayPowers:Stab and Shoot
Unseelie Agent:Create Shadow-Wrought Weapon

Child of Fate
Common Knowledge: You were born with a birthmark associated with a member of the Gloaming Court: a moon, a heart, or even the stylized loom shape of the Witch of Fate. Whatever form the mark takes, you were called at birth as a traveler on the Gloaming Path, whether you like it or not.
Campaign: General
Associated Skills: Nature, Insight
習得言語
Common.
Elven.
Secret Language.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
Longbow Shadow-wrought Weapon +3
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
18
6
5
2
2
3
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d10
13
6
2
3
2
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
AC
3d8
20/40
軍用
3
 
その他の修正等
Load Free
 
【武器2】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
5
0
5
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
5
0
5
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
0
0
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Earthhide Armor Darkstrike Armor +3
AC計 強化 種族 クラス
3
3
 
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
敏/知
-1
 
25
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth. Leather. Hide.
武器
Simple melee, military melee, simple ranged, military ranged
装具
 
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
31
金貨(gp)
25
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
11
26000
32000
魔法の装備・パワー
【武器1】
Longbow Shadow-wrought Weapon +3
重量
3
パワー
 
 

【武器2】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Earthhide Armor Darkstrike Armor +3
重量
25
パワー
Property:When you hit an enemy with an attack power, if you gained a bonus to your ranged attack roll against that enemy from your Prime Shot class feature, you gain a +2 bonus to AC against that enemy until the end of your next turn.
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
Bracers of Archery (heroic tier)
重量
0
パワー
Property:Gain a +2 item bonus to damage rolls when attacking with a bow or crossbow.

Power:Power * Daily (Minor Action)
Ignore cover on your next attack this turn when using a bow or crossbow.
 

【脚】
 
重量
 
パワー
 
 

【手】
Shadowdancer\'s Gloves
重量
0
パワー
Property:When you hit an enemy you\'re hidden from, you deal 1d6 extra damage.
 

【頭】
 
重量
 
パワー
 
 

【首】
Cloak of Displacement +2
重量
0
パワー
Property:At the start of each encounter, you gain a +2 item bonus to AC and Reflex until an attack against either of those defenses hits you.

Power:Utility Power (Teleportation) * Daily (Immediate Interrupt)
Trigger: You are hit by a melee or a ranged attack.
Effect: The triggering attacker must reroll the attack roll and use the second result. If the attack misses you, you can teleport 1 square.
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Freezing Arrow +2
0
8
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
3
記入済防具重量計
25
総重量
29.12
特技
Toughness:You gain 5 additional hit points. These additional hit points increase to 10 at 11th level and 15 at 21st level.

Lethal Hunter:The extra damage dice from your Hunter\'s Quarry class feature increase from d6s to d8s.

Bow Expertise:You gain a +1 feat bonus to weapon attack rolls that you make with a bow. In addition, you gain a +1 bonus to the damage roll of any weapon attack you make with a bow against a single creature that is not adjacent to any other creature. Both of these bonuses increase to +2 at 11th level and +3 at 21st level.

Brutal Accuracy:If the rerolled attack granted by your elven accuracy racial power hits your quarry, the attack deals extra damage equal to 1d6 + your Wisdom modifier.

Weapon Focus (Bow):You gain a +1 per tier feat bonus to damage rolls of weapon attacks with weapons in the Bow group.

Hidden Sniper:If you have partial concealment against a target, you gain combat advantage against it with your ranged attacks.

Called Shot:Whenever you successfully hit a target against whom you received your Prime Shot bonus, your attack deals an additional 5 damage.

Lasting Frost:Once per turn, the first target you hit with a power that has the cold keyword gains vulnerable 5 cold after the attack. The vulnerability lasts until the end of your next turn.
 
無限回パワー
Melee Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Twin Strike

~ If the first attack doesn\'t kill it, the second one might. ~

At-Will ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee or Ranged weapon
Requirement: You must be wielding two melee weapons or a ranged weapon.
Targets: One or two creatures
Attack: Strength vs. AC (melee; main weapon and off-hand weapon) or Dexterity vs. AC (ranged), two attacks
Hit: 1[W] damage per attack.
Increase damage to 2[W] at 21st level.
Level: 1
Hit and Run

~ Let the fighter stand toe to toe with the monster. You prefer to make your attack, then withdraw to safer ground. ~

At-Will ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Increase damage to 2[W] + Strength modifier at 21st level.
Effect: If you move in the same turn after this attack, leaving the first square adjacent to the target does not provoke an opportunity attack from the target.
Level: 1
 
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Create Shadow-Wrought Weapon

~ You call forth the weapon given you by your master, a weapon that is cold to the touch no matter the temperature of its surroundings. ~

Encounter ◆ Arcane, Shadow
Minor Action   Personal
Requirement: You must have a hand free.
Effect: You call to your hand a shadow-wrought weapon that lasts until you dismiss it as a free action or until you use this power again. The weapon has a +1 enhancement bonus to attack rolls and damage rolls, and it deals 1d8 extra damage on a critical hit.
Level 6: +2 enhancement bonus, 2d8 extra damage.
Level 11: +3 enhancement bonus, 3d8 extra damage.
Level 16: +4 enhancement bonus, 4d8 extra damage.
Level 21: +5 enhancement bonus, 5d8 extra damage.
Level 26: +6 enhancement bonus, and 6d8 extra damage.
 
Elven Accuracy

~ With an instant of focus, you take careful aim at your foe and strike with the legendary accuracy of the elves. ~

Encounter ◆ Arcane, Shadow
Free Action   Personal
Trigger: You make an attack roll and dislike the result.
Effect: Reroll the attack roll. Use the second roll, even if it\'s lower.
 
Two-Fanged Strike

~ You sink two arrows or both of your blades into the flesh of your enemy, causing it to howl in pain. ~

Encounter ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee or Ranged weapon
Requirement: You must be wielding two melee weapons or a ranged weapon.
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC (melee; main weapon and off-hand weapon) or Dexterity vs. AC (ranged), two attacks
Hit: 1[W] + Strength modifier damage (melee) or 1[W] + Dexterity modifier damage (ranged) per attack. If both attacks hit, you deal extra damage equal to your Wisdom modifier.
Level: 1
 
Thundertusk Boar Strike

~ You attack twice, causing your foes to stagger backward. ~

Encounter ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee or Ranged weapon
Requirement: You must be wielding two melee weapons or a ranged weapon.
Targets: One or two creatures
Attack: Strength vs. AC (melee; main weapon and off-hand weapon) or Dexterity vs. AC (ranged), two attacks
Hit: 1[W] + Strength modifier damage (melee) or 1[W] + Dexterity modifier damage (ranged) per attack. With each hit, you push the target 1 square. If both attacks hit the same target, you push the target a number of squares equal to 1 + your Wisdom modifier.
Level: 3
 
Weave Through the Fray

~ You dodge through the thick of the fight, denying your foes a chance to pin you down in one spot. ~

Encounter ◆ Martial
Immediate Interrupt   Personal
Trigger: An enemy moves adjacent to you
Effect: You can shift a number of squares equal to your Wisdom modifier.
Level: 6
 
Spikes of the Manticore

~ You unleash two arrows in rapid succession. ~

Encounter ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Targets: One or two creatures
Attack: Dexterity vs. AC, one attack per target
Hit: 2[W] + Dexterity modifier damage (first shot) and 1[W] + Dexterity modifier damage (second shot).
Level: 7
 
Shadow Cloak

~ You wrap the shadows around you, just as your master taught you. ~

Encounter ◆ Arcane, Shadow
Minor Action   Personal
Effect: You become invisible until the end of the encounter, until you move, or until you attack.
Level: 6
Prerequisite: Unseelie Agent
 
Stab and Shoot

~ You drive your arrow into an adjacent enemy, pull it out, load it, and fire it at another foe. ~

Encounter ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee 1
Requirement: You must be wielding a bow or a crossbow.
Primary Target: One creature
Primary Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage, and the target is dazed until the end of your turn. Make a secondary attack.
Secondary Target: One creature other than the primary target in weapon range
Secondary Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Level: 11
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
Split the Tree

~ You fire two arrows at once, which separate in mid-flight to strike two different targets. ~

Daily ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Targets: Two creatures within 3 squares of each other
Attack: Dexterity vs. AC. Make two attack rolls, take the higher result, and apply it to both targets.
Hit: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Level: 1
 
Stalker\'s Mist

~ A thick fog settles over the area, blocking sight and muffling sound. Though the fog confounds other creatures, you can see through it with ease. ~

Daily ◆ Primal, Zone
Minor Action   Area burst 1 within 10 squares
Effect: The burst creates a zone that lasts until the end of the encounter. Squares in the zone are heavily obscured to your enemies.
Move Action: You move the zone up to 5 squares.
Level: 2
 
Spitting-Cobra Stance

~ You stand ready to launch a quick attack against any foe that menaces you. ~

Daily ◆ Martial, Stance, Weapon
Minor Action   Personal
Effect: Until the stance ends, you can make a ranged basic attack as an immediate reaction against any enemy within 5 squares of you that moves closer to you.
Level: 5
 
Attacks on the Run

~ Without breaking stride, you make two attacks against a single foe or two different targets. ~

Daily ◆ Martial, Weapon
Standard Action   Melee or Ranged weapon
Targets: One or two creatures
Attack: You can move your speed. At any point during your move, you can make two Strength vs. AC attacks with a melee weapon or two Dexterity vs. AC attacks with a ranged weapon.
Hit: 3[W] + Strength modifier damage (melee) or 3[W] + Dexterity modifier damage (ranged) per attack.
Miss: Half damage per attack.
Level: 9
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式