特技 |
《錬金術師》:レベル以下の錬金術アイテムを作成可能\.
《儀式習得者》:レベル以下の儀式を執行可能\.
《弩の術者》:君はクロスボウを、君のアーティフィサー・パワーやアーティフィサーの“伝説の道”のパワーの装具として使用することができる.
Eldritch Fusillade Expertise:You gain a +1 feat bonus to attack rolls that you make with a crossbow or a wand. This bonus increases to +2 at 11th level and +3 at 21st level.
You can also draw or stow a wand once per round as a free action on your turn, and you can load a crossbow as a free action.
《無双の反応》:反応防御値+3(特技)および第1ターンのみ全ての敵に戦術的優位を得る.
《イニシアチブ強化》:イニシアチブ+4(特技).
《応変の指揮官》:ウォーロードのクラス技能\リストから1つの技能\が習得済みとなる.
君から見える味方が追加で1回の攻撃を行うためにアクション・ポイントを消費した際、その味方は、その攻撃がヒットしたならダメージ・ロール+5のボーナスを得、ミスしたなら一時的hp5を得る.
《技能\パワー》:ファスト・ハンズ習得
《Rapid Infusion》:You can use your Healing Infusion powers as free actions on your turn instead of as a minor action.
《レジスティヴ・フォーミュラ強化》:君が持つレジスティヴ・フォミュラのパワーが君または君の味方に一時hpを与えるとき、そのキャラクターは自分から5マス以内の距離にいる味方1人に対して、同じだけの一時的hpを与えることが出来る.
《危険感知》:イニシアチブロール時、ダイスを2つ振る.
《武器習熟・スーペリアクロスボウ》:スーペリアクリスボウを習熟する.
《セーヴ強化》:すべてのST+2(特技). |
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無限回パワー |
Magic Weapon
At-Will ◆ Arcane, Weapon
Standard Action Melee or Ranged weapon
Target: One creature
Attack: +26 vs. AC
Hit: 14 damage, また、使用者に隣接している味方1人ひとりは、使用者の次のターンの終了時まで攻撃ロール+1(パワー)を得るとともに、ダメージ・ロールに+7のボーナスを得る. |
Static Shock
At-Will ◆ Arcane, Implement, Lightning
Standard Action Melee 5
Target: One creature
Attack: +22 vs. Reflex
Hit: 12[電撃] damage. また、目標が使用者の次のターンの終了時より前の段階で行なう次の攻撃は、ダメージ・ロールに7のペナルティを被る。 |
Fast Hands
At-Will ◆
Free Action Personal
効果: 使用者は1つの武器をぬか、しまう。または自分の接敵面ないし隣接するマスにある1つのアイテムを拾う。または、1つのアイテムを取り出すか、しまう。
特殊: このパワーは1ラウンドに1回しか使用できない. |
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遭遇毎パワー |
Quick Admixture
Encounter ◆ Arcane
Minor Action Personal
効果: 使用者は必要なアクションを消費せずに錬金術アイテムを1つ使うことができる. | |
Icy Weapons
Encounter ◆ Arcane, Cold, Weapon
Standard Action Melee or Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Intelligence vs. AC
ヒット: 14[冷気] damage, かつ、使用者の次のターン終了時まで、目標は減速状態になる.
効果: 使用者の次のターン終了時まで、使用者と使用者に隣接する味方は、[武器]攻撃または[冷気]攻撃を行った際に、7点の追加[冷気]ダメージを与える。 | |
Positive Energy Infusion
Encounter ◆ Arcane, Healing, Weapon
Standard Action Melee or Ranged weapon
Target: One creature
Attack: +25 vs. AC
Hit: 21 damage. また、使用者の次のターンの終了時まで、目標に攻撃をヒットさせた味方は回復力1回ぶんを消費して7点多くhpを回復することができる. | |
Radiant Burst
Encounter ◆ Arcane, Healing, Implement, Radiant
Standard Action Ranged 10
効果: 使用者または使用者から10マス以内の距離にいる味方1人は回復力1回分を消費し、7点追加で多くhpを回復することができる.
Target: One creature adjacent to the character who spent the healing surge
Attack: +22 vs. Fortitude
Hit: 17[光輝]damage, また目標は使用者の次のターン終了時まで幻惑状態に陥る. | |
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1日毎パワー |
Regeneration Infusion
~ You imbue an ally\'s equipment with a steady flow of arcane energy, which restores your friend\'s vigor. ~
Daily ◆ Arcane, Healing
Minor Action Close burst 10
Target: You or one ally in the burst; target must be bloodied
Effect: The target gains regeneration equal to your Constitution modifier until the end of the encounter. As a minor action, the target can end the effect to spend a healing surge.
Level: 6 | |
Radiant Sigil
~ Brilliant light streams from the weapon you imbue with radiant might and healing power. ~
Daily ◆ Arcane, Healing, Radiant
Minor Action Melee touch
Target: One weapon or implement
Effect: Until the end of the encounter, any attack that uses the target as a weapon or an implement deals radiant damage. Whenever any attack power using the target hits, the target\'s wielder regains hit points equal to your Constitution modifier.
As a free action, the target\'s wielder can end the effect when he or she hits a creature. That creature is then dazed (save ends). In addition, the wielder can spend a healing surge and regain additional hit points equal to your Constitution modifier.
Level: 9 | |
Sigil of Luck
~ You imbue a weapon or an implement with a dose of luck and arcane energy. ~
Daily ◆ Arcane
Minor Action Melee touch
Target: One weapon or implement
Effect: Until the end of the encounter, any attack that uses the target gains a +1 power bonus to attack rolls and a bonus to damage rolls equal to your Constitution modifier. As a minor action, the target\'s wielder can end the effect in order to remove an effect on him or her that a save can end.
Level: 10 | |
Secret Recipe
Daily ◆ Arcane
Free Action Personal
Trigger: 使用者がレベル以下の錬金術アイテムを使用する.
Effect: 使用者はトリガーとなった錬金術アイテムの複製を1つ作り出す。複製はこの遭遇終了まで持続する。 | |
Lightning Sigil
~ Pouring arcane power into a weapon or implement, you create a crackling field that lashes at foes with tendrils of lightning. ~
Daily ◆ Arcane, Lightning
Minor Action Melee touch
Target: One weapon or implement
Effect: Until the end of the encounter, any attack that uses the target as a weapon or an implement deals extra lightning damage equal to 5 + your Constitution modifier. As a free action, the target\'s wielder can end the effect when he or she hits a creature. That creature is then dazed (save ends).
Level: 15 | |
Vorpal Edge
~ The deadly parts of the weapon you touch become suffused with magic, making them sharper and deadlier. ~
Daily ◆ Arcane
Minor Action Melee touch
Target: One melee weapon
Effect: Until the end of the encounter, attacks with the target score critical hits on rolls of 18 or higher.
Level: 16 | |
Hellfire Sigil
~ Flames dance upon the surface of the item you infuse with magic, eager to incinerate your foes. ~
Daily ◆ Arcane, Fire
Minor Action Melee touch
Target: One weapon or implement
Effect: Until the end of the encounter, any attack that uses the target as a weapon or an implement deals extra fire damage equal to 1d8 + your Constitution modifier.
As a free action, the target\'s wielder can end the effect when he or she hits a creature using the target in order to ignite that creature with hellfire (save ends). While affected by hellfire, the target takes 10 fire damage at the start of its turn. In addition, any enemy within 2 squares of the target at the start of its turn takes 10 fire damage.
Level: 19 | |
アルケミスツ・エッセンス(Lv16)x2 1800gp
標準 ◆ [毒] 遠隔範囲10爆発1
攻撃:+25 vs 反応
ヒット:12[毒]ダメージ
ミス:6[毒]ダメージ
アルケミスツ・ファイア(Lv16)x2 1800gp
標準 ◆ [火] 遠隔範囲10爆発1
攻撃:+25 vs 反応
ヒット:12[火]ダメージ
ミス:6[火]ダメージ
アルケミスツ・フロスト(Lv16)x2 1800gp
標準 ◆ [冷気] 遠隔5/10
攻撃:+25 vs 反応
ヒット:14[冷気]ダメージおよび減速(NTE)
ミス:7[冷気]ダメージ
アルケミスツ・スパーク(Lv18)x2 3400gp
標準 ◆ [電撃] 遠隔範囲10爆発1
攻撃:+27 vs 反応
ヒット:16[電撃]ダメージおよび攻撃ロール-1(NTE)
アルケミスツ・アシッド(Lv16)x2 1800gp
標準 ◆ [酸] 遠隔5/10
攻撃:+25 vs 反応
ヒット:14[酸]ダメージおよび継続的10[酸]ダメージ(SE)
ミス:7[酸]ダメージ
アシデック・ファイア(Lv15)x2 1000gp
標準 ◆ [酸][火] 遠隔範囲10爆発1
攻撃:+24 vs 反応
ヒット:8[火]ダメージおよび継続的5[酸]ダメージ(SE)
サンダー・ストーン(Lv15)x2 1000gp
標準 ◆ [雷鳴] 遠隔範囲10爆発1
攻撃:+24 vs 頑健
ヒット:6[雷鳴]ダメージおよび爆発の中心から1マス押しやられ、聴覚喪失(SE) | |
ギグル・ガス(Lv14)x2 800gp
標準 ◆ [区域] 遠隔範囲10爆発1
攻撃:+23 vs 頑健
ヒット:幻惑および減速(目標のNTE)
ジョルト・フラスコ(Lv15)x2 1000gp
標準 ◆ 遠隔範囲10爆発1
攻撃:+24 vs 頑健
ヒット:幻惑(NTE)
ラスト・ボム(Lv15)x2 1000gp
標準 ◆ 遠隔範囲10爆発1
攻撃:+24 vs 反応
ヒット:目標が金属鎧着用もしくは金属の身体であった場合、遭遇終了までAC-1
アイスニング(Lv15)x2 1000gp
標準 ◆ 遠隔範囲10爆発1
攻撃:+24 vs 頑健
ヒット:動けない状態(目標のNTE)
効果: | |
ブラスト・パッチ(Lv14)x2 800gp
即応・対応 ◆ [冷気]
攻撃:+23 vs 反応
ヒット:10[冷気]ダメージおよび動けない(NTE)
特殊:ブラストパッチの設置は標準アクションで隣接マスに行なう。目標が設置マスに侵入した際に、即応・対応で攻撃を行う。発見には<知覚>25難易度を要する。 | |
キーン・オイル(Lv10)x2 200gp
マイナー ◆ 遠隔範囲10爆発1
効果:アックス、重刀剣、軽刀剣、長柄武器、スピア類の武器に使用する。その武器を使用しての攻撃は19-20でクリティカルとなる。(NTE) | |
パシフィケーション・ダスト(Lv15)x2 1000gp
標準 ◆ [毒] 遠隔範囲10爆発1
攻撃:+24 vs 頑健
ヒット:目標は標準アクションを失う(NTE)
後効果:減速(NTE) | |
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汎用パワー |
ウォーフォージド・リゾルヴ
遭遇毎 ◆ [回復]
マイナー・アクション 使用者
効果: 使用者は自分のレベルの12の一時hpを得、継続的ダメージを効果1つに対してSTを行うことができる.使用者が重傷であるなら、使用者は更に12のhpを回復する. | |
Swift Mender
Encounter ◆ Arcane
Minor Action Ranged 5
対象: 使用者または味方1人
効果: 目標は1回のセーヴング・スローを行なう。 | |
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サーヴ・オヴ・パワー x2
一日毎 ◆
マイナーアクション
効果:回復力回数を1回分消費して、遭遇毎のパワーを1つ回復することができる。回復力回数が残っていなければ利益を得ることができない。 | |
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儀式 |
Brew Potion(儀式) |
Disenchant Magic Item(儀式) |
Enchant Magic Item(儀式) |
Make Whole(儀式) |
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