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タグ
dactouhoku
キャラクター名
レシ・アラフ
属性
秩序にして善
プレイヤー名
おもちや
最終更新
2017/01/10 07:37
レベル
6
クラス
Rogue (Thief)
神格
 
伝説の道
 
神話の運命
 
種族
Halfling
サイズ
中型
年齢
28
性別
 
身長
'" cm
体重
lb. kg
パーティ・所属
 
メモ欄
 

イニシアチブ

イニシアチブ 【敏】 レベルの
1/2
その他
8
5
3
0
状況による修正
 

防御値

AC 10+
LV1/2
防具/
能力値
クラス 特技 その他 その他
21
13
8
 
 
 
 
状況ボーナス
 

移動速度

移動速度(マス) 基本 防具 アイテム その他
6
6
0
 
 
特殊な移動
 

能力値

現在値 能力値 能力値
修正
修正値+
レベルの1/2
8
【筋】
【筋力】
-1
2
13
【耐】
【耐久力】
+1
4
頑健 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
16
13
1
0
 
2
 
 
状況ボーナス
 

感覚

受動感覚   基本 SKILL
13
受動〈看破〉   10+
3
18
受動〈知覚〉   10+
8
特殊な感覚
 
20
【敏】
【敏捷力】
+5
8
10
【知】
【知力】
 
3
反応 10+
LV1/2
盾/
能力値
クラス 特技 強化 その他 その他
22
13
5
2
 
2
 
 
状況ボーナス
 

基本近接攻撃

Short sword Vicious Weapon +2
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
単純
15
5
3
3
1
2
1
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d6
12
5
1
2
4
対象 追加効果・範囲など クリティカル
AC
 
2d12
10
【判】
【判断力】
 
3
18
【魅】
【魅力】
+4
7
意志 10+
LV1/2
能力値 クラス 特技 強化 その他 その他
19
13
4
0
 
2
 
 
状況ボーナス
 

ヒットポイント

最大HP 重傷値
=hpの1/2
回復力値
=hpの1/4
回復力使用回数/日
50
25
12
7
hp現在値 回復力使用済み回数
 
 
底力 1回/遭遇 使用済み:□
一時的hp
 
死亡セーヴィング・スロー失敗回数:□/□/□
セーヴィング・スロー修正値
 
抵抗
 
現在の状態と効果
 

アクション・ポイント

アクション・ポイント マイル
ストーン
アクション
ポイント
1
 
1
アクション・ポイントによる追加効果
 

種族特徴

Halfling


Flavor: Resourceful wanderers, cunning scouts, travelers of forgotten roads
Size: Small
Speed: 6 squares
Vision: Normal
Ability Scores: +2 Dexterity, +2 Charisma or +2 Constitution
Languages: Common, choice of one other
Bold:You gain a +5 racial bonus to saving throws against fear.

Second Chance:You can use second chance as an encounter power.

Nimble Reaction:You gain a +2 racial bonus to AC against opportunity attacks.

基本遠隔攻撃

 
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
なし
2
-1
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
-1
-1
 
 
 
対象 追加効果・範囲など クリティカル
 
 
 
 
攻撃(予備)
Short sword
種別 命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
単純
13
5
3
3
1
 
1
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d6
10
5
1
 
4
  追加効果・範囲など クリティカル
対象
AC
 
 
技能
ボーナス 技能名   能力
+LV1/2
習得済
(+5)
防具
ペナ
その他
12
〈威圧〉 【魅】
7
+5
なし
0
7
〈運動〉 【筋】
2
+5
0
0
13
〈隠密〉 【敏】
8
+5
0
0
10
〈軽業〉 【敏】
8
 
0
2
3
〈看破〉 【判】
3
 
なし
0
7
〈交渉〉 【魅】
7
 
なし
0
4
〈持久力〉 【耐】
4
 
0
0
12
〈事情通〉 【魅】
7
+5
なし
0
3
〈自然〉 【判】
3
 
なし
0
3
〈宗教〉 【知】
3
 
なし
0
8
〈知覚〉 【判】
3
+5
なし
0
3
〈地下探検〉 【判】
3
 
なし
0
3
〈治療〉 【判】
3
 
なし
0
16
〈盗賊〉 【敏】
8
+5
0
3
12
〈はったり〉 【魅】
7
+5
なし
0
3
〈魔法学〉 【知】
3
 
なし
0
3
〈歴史〉 【知】
3
 
なし
0
クラス・伝説の道・神話の運命特徴
Rogue (Thief)

Key Abilities: Dexterity; Strength or Charisma
Armor Proficiencies: Cloth, leather
Weapon Proficiencies: Dagger, hand crossbow, short sword, shortbow, sling
Bonus to Defense: +2 Reflex
Hit Points at 1st Level: 12+ Constitution Score
Hit Points per Level Gained: 5
Healing Surges: 6+ Constitution Modifier
Trained Skills: Stealth, Thievery. From the class skills list below, choose 4 more trained skills at 1st level.
Class Skills: Acrobatics (Dex), Athletics (Str), Bluff (Cha), Dungeoneering (Wis), Insight (Wis), Intimidate (Cha), Perception (Wis), Stealth (Dex), Streetwise (Cha), Thievery (Dex)
_PARSED_CLASS_FEATURE: Backstab, First Strike, Rogue's Trick, Sneak Attack, Weapon Finesse, Level 2 Thief Utility Power, Skill Mastery, Thief Weapon Talent, Level 3 Improved Backstab, Level 4 Extra Rogue's Trick, Cunning Escape, Level 6 Thief Utility Power, Level 7 Extra Rogue's Trick, Improved Finesse, Thief Combat Readiness, Level 10 Thief Utility Power, Level 13 Improved Backstab, Paragon Finesse, Slip from the Grasp, Level 17 Extra Rogue's Trick, Evasive Backstab, Invisible Stalker, Elusive Thief, Epic Finesse, Reliable Thief, Epic Skill Mastery
Role: Striker.
Short Description: Quick reflexes, a sharp wit, and a deadly blade allow you to overcome any challenge.
_ParentClass: ID_FMP_CLASS_6
_DisplayName: Rogue (Thief)
_Tags: Essentials







Halfling - Avandra's Kiss
Type: Racial
Common Knowledge: Your birth was accompanied by an unusual occurrence that your family regarded as a sign of Avandra's favor. Perhaps a bird perched on the windowsill of the room where you were born, or you have a birthmark resembling Avandra's holy symbol. What is the mark or occurrence that reveals this favor? How did it affect your childhood and training? Does it affect your plans for the future?
Campaign: General
Associated Skills: Acrobatics, Heal
習得言語
Common.
Elven.
命中・ダメージ
武器・パワー名 攻撃 対象 ダメージ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
その他・修正・メモ
 
武器
 
【武器1】
Short sword Vicious Weapon +2
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
15
5
3
3
1
2
1
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
1d6
12
5
1
2
4
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
AC
2d12
 
単純
2
 
その他の修正等
Off-Hand
 
【武器2】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
2
-1
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
-1
-1
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
【武器3】
 
命中計 能力 修正 LV1/2 習熟 特技 強化
2
-1
3
 
 
 
 
ダメージダイス ボーナス 能力 修正 特技 強化
 
-1
-1
 
 
 
対象 クリティカル 射程
範囲
種別 重量 レベル
 
 
 
なし
 
 
その他の修正等
 
 
防具
 
【鎧】
Leather Armor Armor of Cleansing +1
AC計 強化 種族 クラス
3
2
1
 
 
 
 
区分 修正能力 防具ペナ 速度 重量 レベル
軽装
敏/知
 
 
15
 
 
【盾】
 
AC計 強化 種族 クラス
0
 
 
 
 
 
 
防具ペナ 重量 レベル
 
 
 
 
背景、性格、特徴など
 
 
習熟、使用可能装具など
防具
Cloth. Leather.
武器
Dagger. Hand crossbow. Short sword. Shortbow. Sling.
装具
 
 
貨幣・その他の財産
プラチナ貨(pp)
 
金貨(gp)
1 pp
銀貨(sp)
 
銅貨(cp)
 
その他
 
設定など
 
経験値、マイルストーン記録
 
現在のレベル 現在の経験値 次のレベル
6
7500
10000
魔法の装備・パワー
【武器1】
Short sword Vicious Weapon +2
重量
2
パワー
 
 

【武器2】
 
重量
0
パワー
 
 

【武器3】
 
重量
0
パワー
 
 

【鎧】
Leather Armor Armor of Cleansing +1
重量
15
パワー
Property:Add a +2 item bonus to your saving throws against ongoing damage.
 

【盾】
 
重量
0
パワー
 
 

【腕】
Bracers of Mighty Striking (heroic tier)
重量
0
パワー
Property:When you hit with a melee basic attack, you gain a +2 item bonus to the damage roll.
 

【脚】
 
重量
 
パワー
 
 

【手】
Burglar's Gloves
重量
0
パワー
Property:You gain a +1 item bonus to Thievery checks.
 

【頭】
 
重量
 
パワー
 
 

【首】
Amulet of Protection +2
重量
0
パワー
 
 

【指輪1】
 
重量
 
パワー
 
 

【指輪2】
 
重量
 
パワー
 
 

【腰】
 
重量
 
パワー
 
 

【装具】
 
重量
 
パワー
 
 

【タトゥー】
 
重量
 
パワー
 
 

【その他】
 
重量
 
パワー
 
 

アイテムの一日毎パワー使用回数記録欄
 
 
 
マイルストーン
 
1〜10lv:1回 11〜20lv:2回 21lv〜:3回 / マイルストーンごとに追加
その他の装備
アイテム 重量(lb.) 重量計
Adventurer
33
1
33
Short sword
2
1
2
Short sword
2
1
2
Thieves
1
1
1
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
 
 
 
0
記入済武器重量計
2
記入済防具重量計
15
総重量
55
特技
Light Blade Expertise:You gain a +1 feat bonus to weapon attack rolls that you make with a light blade. In addition, you gain a +1 bonus to the damage rolls of weapon attacks that you make with a light blade against a creature granting combat advantage to you. Both of these bonuses increase to +2 at 11th level and +3 at 21st level.

Backstabber:The extra damage dice from your Sneak Attack class feature increase from d6s to d8s.

Halfling Agility:When you use the halfling second chance power, the attacker takes a ?2 penalty to the new attack roll.

Weapon Focus (Light blade):You gain a +1 per tier feat bonus to damage rolls of weapon attacks with weapons in the Light blade group.
 
無限回パワー
Melee Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a melee weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage.
Level 21: 2[W] + Strength modifier damage.
Ranged Basic Attack

~ You resort to the simple attack you learned when you first picked up a ranged weapon. ~

At-Will ◆ Weapon
Standard Action   Ranged weapon
Target: One creature
Attack: Dexterity vs. AC
Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage.
Level 21: 2[W] + Dexterity modifier damage.
Acrobat's Trick

~ For a brief moment, you move along a wall. The momentum you build translates into a more powerful attack. ~

At-Will ◆ Martial
Move Action   Personal
Effect: You move up to your speed -2. During this move, you have a climb speed equal to your speed -2. You also gain a +2 power bonus to your next damage roll with a basic attack during this turn.
Level 11: +4 power bonus.
Level 21: +6 power bonus.
Tactical Trick

~ Your quick assessment of the battlefield shows you both where to step and which enemies are too distracted to defend themselves properly. ~

At-Will ◆ Martial
Move Action   Personal
Effect: You move up to your speed, and you do not provoke opportunity attacks when leaving squares adjacent to your allies. Until the end of your turn, you have combat advantage against enemies that have at least one of your allies adjacent to them.
Ambush Trick

~ You dodge and weave, making a feint that causes your foe to turn and lose track of you. ~

At-Will ◆ Martial
Move Action   Personal
Effect: You move up to your speed. Until the end of your turn, you gain combat advantage against enemies that are within 5 squares of you when you attack and that have none of their allies adjacent to them.
 
 
 
 
 
遭遇毎パワー
Second Chance

~ Luck and small size combine to work in your favor as you dodge your enemy's attack. ~

Encounter ◆ Weapon
Immediate Interrupt   Personal
Trigger: You are hit by an attack.
Effect: The attacker must reroll the attack and use the second roll, even if it is lower.
 
Backstab

~ You take a split second to locate the most vulnerable point in your enemy's defenses. ~

Encounter ◆ Martial
Free Action   Personal
Trigger: You make an attack roll against an enemy within 5 squares of you using a basic attack with a weapon. The enemy must be granting combat advantage to you.
Effect: You gain a +3 power bonus to the attack roll, and the enemy takes 1d6 extra damage if the attack hits.
Level 7: 2d6 extra damage.
Level 17: 3d6 extra damage.
Level 27: 4d6 extra damage.
 
Sudden Leap

~ You jump from a standing position, surprising your foes. ~

Encounter ◆ Martial
Minor Action   Personal
Prerequisite: You must have training in Athletics.
Effect: You jump a number of squares up to half your speed.
Level: 2
 
Cunning Escape

~ As your enemy attacks, you leap aside to make your escape. ~

Encounter ◆ Martial
Immediate Interrupt   Personal
Trigger: An enemy attacks you
Effect: You gain a +4 bonus to all defenses against the triggering enemy's attack. At the end of the triggering enemy's turn, you can also shift up to 3 squares as a free action.
 
Slip Aside

~ You distract a foe to diminish the effect of an attack. ~

Encounter ◆ Martial
Immediate Interrupt   Personal
Prerequisite: You must have training in Stealth.
Trigger: You are hit by an attack against your AC or Reflex.
Effect: You take only half damage from the triggering attack.
Level: 6
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1日毎パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
汎用パワー
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
儀式